Diny - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2013-08-03

Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.

Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.

Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:

- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése

A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.

Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)

a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-08-23

Nagyon zavart már, és nem tudtam miért van: kopogó hangok jöttek a bal elejéből.

Még ezzel a kopogással vittem el Liát Zsámbékra a szerelőhöz, aki "kijavította" egy laza kormánymű-cserével. Ráköltöttem 70-ezret csak erre, meg még sokat a többire, de a kopogás 2 nap múlva újra előjött.

Rendkívül bosszantó volt a dolog, ugyanis NEM JAVÍTOTTÁK KI a kopogást, és egy vagyont hagytam náluk.

Aztán most a hétvégén alámentem, és megnéztem közelről, hogy mizu. Azt tudtam, hogy az alsó műanyag burkolóelem a kormányműnél lifeg baloldalt. Miután rájöttem, hogy nem tudom szerelőakna nélkül megcsinálni szépen, a jó öreg ladás módszerrel fogtam két darab drótot, és két helyen (ahol amúgy szerintem két csavarnak kell lennie) összefogtam a lifegő elemet a fixszel.

Miután végeztem, örültem, hogy nem fog leérni többet az alja. Aztán hazafelé jövet azt vettem észre, hogy nincs kopogás:)))


Ergó, és itt a lényeg, két darab dróttal egy hetek óta húzódó kérdésre kaptam választ, és hoztam rendbe Liát. Sőt, kiderült, hogy nincs is se a futóműnek, se a szilenteknek, se a lengéscsillapítónak, se a kormányműnek baja.

Ja igen, és új szerelőt keresek. Ez azt gondolom alap, ezek után..

>> SzervizAlfa 156 1.9 JTD Executive // 2010-04-08

Ma ellátogattunk Liával Zsámbékra a szervízbe. Már egy hete nem égett a jobb első tompítottam, plusz emellett égett a légzsák és a helyzetjelző visszajelző. Ezeket gyorsan orvosoltuk, kiderült, hogy a hátsó rendszámtábla világítás ment el.

Liának viszont kezd elromlani a kormányműve:( még nincs nagy gond, de már hallható kopogó hangot ad ki magából.. Hogy én mennyire gyűlölöm a fővárosi utakat.
Szóval kormánymű javítás, és emellett még a hátsó fékeket kell cserélni, de az normális.

Kevésbé örülök most, de a lényeg, hogy biztonságban lehessen közlekedni. Az utak állapotáról meg nem tehetünk, amikor akármilyen óvatos is vagyok, meg inkább teszek egy kört, csak hogy normális úton haladjak... ez ellen nem sokat tehetünk. Hát ez van.
De a jó hír, hogy amúgy minden kifogástalan. Lia kitűnő állapotban van (ezt leszámítva). Azért ez nem rossz:)