A GULF Oil az egyike azoknak a legelső amerikai olajtársaságoknak, melyek
a Standard Oil feldarabolásából jöttek létre.
Ezek voltak: a Shell, az Esso, a Texaco, a Mobil, a Chevron, a BP és a Gulf, akik „A Hét Nővér”-ként kerültek be a történelembe.
A Gulf Oil-t 1901-ben alapították, amikor olajat találtak a texasi Spindletop-ban. A Gulf már kezdettől fogva bevezette a márkázott termékértékesítést azáltal, hogy
az értékesítésre kerülő benzint tároló tartályokat és az olajszivattyúkat jellegzetes Orange Disc (narancssárga korong) logóval jelölték.
Létrejötte óta, a Gulf narancssárga korongja ikonikus jelképpé vált, mely biztosítja az emberek számára a márka összetéveszthetetlen felismerését világszerte.
A Gulf Oil egyenletesen növekedett a két világháború közötti időszakban, amikor
a társaság legfőbb ismérve a vertikálisan felépített üzleti tevékenysége volt.
A Gulf erős olajtársaság volt olyan tevékenységekkel, mint a kutatás, kitermelés, szállítás, finomítás és marketing. Tevékenysége kiterjedt számos más iparágra is, mint például: a petrolkémia és az autóipari alkatrészgyártás.
A Gulf működését mindig is jellemezte a kereskedelmi és műszaki újítások bevezetésének igénye. A Gulf egyik kezdeti ötlete volt az első „drive-in” szervizállomás bevezetése 1911-ben, mely lehetővé tette a nagy távolságok miatti út közbeni olajcseréket, ahol az autósok ingyenes autós térképeket is kaptak.
A kitermelés területén a Gulf bevezette a vízi fúrásokat és beindította a katalitikus krakkoló finomítókat. Az ilyen innovatív gondolkodás nélkülözhetetlen és továbbra is megmaradt a Gulf Oil növekedésének alappilléreként.
Ma a Gulf Oil International (GOI) a Hinduja Group – egy indiai magáncég - részeként egy „vibráló” olajtársaság és marketingcég, mely 70-nél több országban tevékenykedik.
Az Gulf Oil az Egyesült Államokban a Cumberland Farms Inc. tulajdonában van, melynek a Gulf márka használatára vonatkozóan licenc megállapodásai vannak számos független disztribútorral az olajtermékek értékesítéséhez.
A Gulf Oil International (GOI) fejlesztéseinél a világ vezető technológusait alkalmazza. A társaság elkötelezett a legkiválóbb minőségű kenőanyagok gyártására és forgalmazására a világ számos országban. A Gulf beruházási prioritásai az élvonalbeli kutatások köré épülnek. A Gulf folyamatosan részt vesz a globális motorsport versenysorozatokban, (hosszú távú autóversenyek: pl. Le Mans) melyek során a Gulf termékek maximális tesztelésre kerülnek.
A versenysportban folytatott fejlesztések ahhoz vezettek, hogy a kenőanyagok különböző működési körülmények között is megfelelnek a fejlett teljesítmény elvárásoknak. A termékek rendelkeznek a világ vezető autóipari gyártóinak eredeti (OEM) jóváhagyásával és hozzájárulásával.
Az ellátás és a logisztikai háttér biztosítása érdekében a Gulfnak a fő piacokon vannak üzemei, depói és raktárai, hogy a vásárlók gyors kiszolgálását biztosítani tudja.
A Gulf Oil International (GOI) arra törekszik, hogy - a Gulf örökségével megegyezően - vásárlóorientált, innovatív és előrelátó cég legyen. A GOI elképzelései nyilvánvalóak az olyan egyedi programokban, mint például a Gulf Express szervízhálózat kialakítása a Közel-Keleten, és a modern technológiájú keverőüzemek fejlesztése Indiában és Kínában.
A Gulf Oil International elkötelezett a növekedés stratégiája mellett, és arra törekszik, hogy folytassa a márka fejlesztését a vásárlók következő generációjának igényeihez igazodva. Eközben a Gulf nem felejtette el a kezdetekben vizionált alaptörvényeket, mely szerint kiváló minőségű szolgáltatást és innovatív termékeket kell biztosítania vásárlói számára.
A Gulf folytatja azon törekvését, hogy a múltbéli örökségét ötvözze a jelenlegi modern technológiai lehetőségeivel, a márka további dinamikus erősítése érdekében.
Karácsony előtt Dia a feleségem felvetette, hogy már régen voltunk külföldön és jó volna kiruccanni valahova.
Sokáig nem kellett győzködnie, benne vagyok minden jó buliban.
A kirándulást két ünnep közé terveztük, igy mégiscsak olcsóbb.
Az autó választás nem tartott sokáig, mivel a 145-el nem akartunk, a V6-on pedig nincsenek téli gumik és Dia szerint nem kéne nyári gumikkal menni, amiben igaza van.
Tehát maradt az Ö TS-e, ami minden jóval el volt látva, téli gumik, friss szervizelés.
Először úgy gondoltuk, hogy olaszhon felé vesszük az irányt de tél révén csak nem megyünk délre, azt inkább nyárra tartogatjuk. Szóba jött még Cortina D'Ampezzo de oda inkább Ferrari vagy Maserati a megfelelő autó, legalábbis a szállás árakat tekintve ( 600 euro / éj / fő ).
Mivel szeretjük a hegyi túrákat, elkezdtünk Ausztria környékén gondolkodni és ekkor jött az ötlet, hogy irány Füssen.
Én már párszor jártam arra, így biztos voltam benne, hogy nem fogunk csalódni.
Szállást foglaltunk a jó öreg Booking.com-on, ahol sikerült jó helyet találni.
December 27-én reggel indulás, Dia vállalta az első 400 kilométert.
Linz-nél ebéd a Landzeit-ben és indulás tovább, innen már én vezettem az Alfát.
München előtt jöttünk le a pályáról és országúton haladtunk tovább az úti cél felé.
Pici eltévedés Garmisch felé meg volt, mivel a németek sárga alapon fekete betűs táblái elég kicsik és rosszul láthatók. De nem bántuk mivel gyönyörű tájakon, az Alpok vonulataiban kígyózó út hatalmas élményt adott.
Estére beértünk Füssen-be és elfoglaltuk a szállást amely Schwangau-ban ( 1km Füssen-től ) volt.
A kis TS fantasztikusan vitt minket, sokszor csodálkoztam is, hogy mennyire jól megy, hiszen csak egy 1.6-os. Voltak előzések a hegyek közt, aláztuk a bmw-ket, persze csak azért mert ott félnek egy kis hótól és inkább tötyörögnek:)
A szoba ablakából csodálatos kilátás nyílt a kastélyokra amik éjszaka ki vannak világítva.
Füssen-ről tudni kell, hogy ott a környéken sok kastély és kisebb tavak találhatóak.
Másnap reggel irány a kastélyokhoz ami nagy élménnyel és túrával járt.
Kb. 7 órán keresztül gyalogoltunk a hegyekben és eközben megnéztük a két kastélyt belülről is.
A bejutás nem egyszerű de a német precizitásnak és szervezésnek köszönhetően nem voltak fennakadások.
Van egy ticket center ahol meg lehet venni a belépőket és percre pontosan megy minden. Ahogy odaértünk az első kastélyhoz, kis fényképezkedés után már mehettünk is be. Mindenkit külön nyelv szerinti csoportokban engednek be, mi az angolhoz csatlakoztunk, mivel magyar nyelvű idegenvezetés nem volt.
Kényelmesen végigjártuk az elsőt ezután át túráztunk a másikhoz ami kb. 5km-re volt.
Természetesen oda is a belépőn feltüntetett időpontban érkeztünk és egy kis pihi után már mehettünk is be.
A kastélyokból fantasztikus panoráma nyílt a környező hegyekre és sik területen elnyúló tavakra.
Meglátogattuk még a Marianebrückét és megcsodáltuk az alatta lezúduló vízesést.
Estére sikerült tökéletesen elfáradnunk de ilyenkor nincs helye a pihenésnek, irány Füssen és kajálda keresés.
Már az előző napi érkezésünkkor kiszúrtam egy jónak ígérkező éttermet amit most meg is látogattunk.
Sikerült beletrafálni a legjobb étterembe, ami egy lovagi étterem, fantasztikus ételekkel. Életem legjobb gombalevesét és sült oldalasát sikerült itt ennem.
Az pedig, hogy magyar volt a pincér akivel jól össze is haverkodtunk már csak hab a tortán. Szóval volt örömködés és buli, szuper kiszolgálással:)
Azt hozzá kell tenni, hogy Füssen és környékén sok magyarral találkoztunk, természetesen magyar Alfával is:)
Kiadós alvás után, másnap el kirándultunk a Plansee-hez ( kb.20km Füssen-től ).
Meseszép táj fogadott itt is, a tavat körbeveszik a hegyek és csodálatos látványt nyújt a tóba futó gleccser.
Délután még megnéztük a füsseni várat, megkóstoltuk a helyi specialitást a Schneeballen-t, ami valami keksz szerű akármi, gömb formára rakva, belemártva csokiba, fahéjba, kókuszba, vanília krémbe, stb. Ki melyiket szereti. Mi a felét megettük a másik felét pedig egy helyi kiskutyának adtuk a gazdája nagy örömére:)))
Este még sétáltunk egyet a városban és persze megint sikerült itthoniakkal összefutni, lassan már kezdtem keresni a Magyarország táblát:)))
Egy jó kis alvás után újra az Alfáé lett a főszerep, fájó szívvel elindultunk hazafelé.
Természetesen a TS hibátlanul muzsikált, 7 literes fogyasztással, autópályán 130-140, országúton 90-110-es tempóval autózva.
Aki szereti a túrázós, kalandos kirándulásokat, biztos nem fog csalódni ha ellátogat Füssen-be..
A viszkozitás a folyadék folyással szembeni ellenállása, ami a hőmérséklet függvényében változik.
Ha olajat akarunk választani az autónkhoz akkor a viszkozitás az egyik fontos tényező, amit figyelembe kell venni.
Az olajok viszkozitási osztályokba vannak sorolva. ( 10W-40, 5W-40 )
Ezek a számok a SAE ( Society of Automotive Engineers ) viszkozitási osztályait jelzik.
Így tudunk különbséget tenni kategorikusan az olajok között.
Természetesen az olajoknak meg kell felelni az adott viszkozitási osztályhoz tartozó elvárásoknak, limiteknek.
Az első számjegy mindig az olaj alacsony hőmérsékleti viszkozitását mutatja ( hideg oldal ), míg a második számjegy a magas hőmérsékleti értéket ( meleg oldal )adja meg.
Minél magasabb az olaj viszkozitása, annál nehezebben folyik, minél alacsonyabb, annál könnyebben.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különbözteti meg a meleg oldalitól, az alacsony hőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít.
Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a hideg oldali viszkozitással, itt ez a hőmérséklet az, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet.
A viszkozitásnak két külön csoportja létezik. Dinamikus és kinematikus.
Ez a két viszkozitás a mérésük módjában különbözik egymástól de mégis van köztük összefüggés.
Kinematikus viszkozitás = Dinamikus viszkozitás / sűrűség
Mindkét viszkozitás a folyadék folyással szembeni ellenállását méri de nem lehet összekeverni a kettőt mivel a mértékegységeik különböznek.
A olaj kiválasztásakor figyelni kell arra, hogy ne legyen túl magas a viszkozitás, mivel minél magasabb, annál sűrűbb ezért az olajpumpa nehezebben tudja eljuttatni a motor kenési rendszerébe de akár az is megtörténhet, hogy az olaj el sem jut az adott alkatrészekhez, mivel túl vastag.
Ha pedig túlságosan alacsony a viszkozitás, tehát vékony az olaj, akkor a nagy nyomás hatására kiszorulhat az olaj a kenési pontokból, alkatrészekből és így nem képes megvédeni a motort a súrlódás káros hatásaitól, tehát a fém a fémen való érintkezéstől.
Amikor autót vásárolunk első dolgunk általában az olaj és szűrők cseréje, vezérlés csere.
Itt gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen olajat érdemes beletöltenünk a motorunkba.
Sok gyártó sok fajta termékéből választhatunk.
A legfontosabb, hogy legyünk tisztában az olaj fogalmával, a viszkozitással, szabványokkal. Ez azért lényeges, mivel az olajgyártók ezen paraméterek szerint sorolják be a termékeiket és az autógyárak is ezek szerint adják meg a megfelelő olajkövetelményeiket.
Tehát először is tudnunk kell milyen olajak léteznek.
Ásvány olaj
Félszintetikus olaj
Szintetikus olaj
Az ásványolaj, ásványi alapolaj és adalékok keveréke.
A félszintetikus olaj ásványi alapolajok amelyek egy hidrogénező finomítási eljáráson is átestek. Tehát olyan ásványi olaj ami szintetikus szerű tulajdonságokkal bír.
A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között, szintetizált alapolajokból készülnek. Ezeket az olajokat kenőanyagnak tervezik, ezért szinte határtalan lehetőségeket kínál a fejlesztések során.
Az olajnak nem csak a megfelelő kenés biztosítása a feladata.
A motor belső hűtéséről, tisztán tartásáról, korrózióvédelméről is gondoskodnia kell.
Fontos, hogy hidegindításnál minél gyorsabban eljusson a motor kenési rendszerébe, ne égjen fel, ne kokszosodjon, minél kisebb legyen a párolgása, az üzemanyag savasító hatásának ellenálljon és a lehető leghosszabb ideig megőrizze a minőségét, viszkozitását.
Ezen követelményeknek, természetesen a szintetikus olajok felelnek meg a legjobban, hiszen direkt ezekre a feladatokra tervezték.
A héten megtörtént a már rég várt kipufogó vásárlás. Régóta szerettem volna már a V6-ra egy normális sportdobot venni. Olyat kerestem aminek nincs üvöltő kerti kapa hangja:) csak szolid de mégis hallható hangot akartam. Természetesen a teljesítmény növekedése sem volt elhanyagolható szempont. A kínálat elég nagy, főleg magyar kipufogók esetében de valahogy egyik sem volt szimpatikus és bizodalmam sem volt hozzájuk. Szóval nagyon nem volt választási lehetőség, mindenképp minőségi terméket céloztam meg, külföldi gyártóknál keresgéltem.
Itt már nagyon sok profi terméket találtam persze csillagászati árakon ami nem igazán jöhetett számításba. A Supersprint nagyon tetszett, jókat is hallottam róla de ott is az ára kissé borsos volt. De legalább már biztos voltam benne, hogy vagy Supersprint vagy semmi.
Így hát elkezdődött a keresgélés, várakozás, hátha találok használtban.
Találtam:D Ezúton is köszönet érte Ronnie cartársnak :)
Alig használt, jó állapotban sikerült hozzájutnom és nem csak a hátsódob hanem a középrész is megvásárlásra került.
Nagyon jó a minősége, látszik rajta, hogy nem valami sufni műhelyben hegedülték össze:)
Először nem igazán volt hangja, legalábbis én nagyobbra számítottam de ahogy bemelegedett megjött a várva várt tökéletes hang. Mély, dübörgős, mégse zavaró de jól hallható, igazi V6-hoz illő hangja lett:D
Be is indítom minden nap:))
A múlt hét végén végre előszedtem a vasat a műhely eldugott kis szegletéből, ahol már 6 hónapja pihent. Akksi ellenőriz és jöhetett az olajcsere ha már úgy is tavasz van. Természetesen Xado Atomic 10W-60 SL/CF ment bele. Minden folyadékszint ellenőriz, rendben is volt minden, így hát indulhat a V6:)
Pöccre, ahogy azt kell egy ilyen motornak és már gurultunk is egy kis tavaszi sétára.
Szép csendben suhantunk csak a V6 duruzsolt, nincs is ennél szebb zene.:)
A Romai part felé vettük az irányt és ahogy az várható volt, megjelentek az első próbálkozók is.:) Persze nem volt sok esélyük és próbáltam magam visszafogni, hogy legyen egy kis sikerélményük a nyálcsorgatóknak.:D Elvégre sétálni jöttünk.:)
Az autóm olajfogyasztásával nem igazán voltam megelégedve, ezért próbáltam megoldást keresni a problémára. Sok Alfa tulaj szembesül az olajfogyasztás gondjával ami sokak szerint normális jelenség. Szerintem meg nem az.
Szerencsére sikerült megoldást találni:))
Nehezen és kételkedve szántam rá magam a Xado kipróbálására ezért nem a saját autóm volt az alany hanem egy vállalkozószellemű ismerősöm szánta rá magát és az Ő 1.8TS motorjába került bele. Csattogás, zörgés és minden más problémás hang ami előjöhet egy több mint 200ezer km-t. futott motornál, az teljesen megszűnt
már az első pár km. megtétele után.
Így már bátran raktam a saját 1.4TS motoromba a revitalizálót. Azóta megszűnt az olajfogyasztás:)))
A XADO egy teljesen új termék Magyarországon, ami legalább 5-7% üzemanyag megtakarítást biztosít, a motor járását simábbá és halkabbá teszi, csökkenti a káros anyag kibocsátást és növeli a motor élettartamát, körülbelül egy tank üzemanyag áráért. XADO a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém - kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.
Mi is a XADO?
NEM egy olajadalék!! A XADO Nem befolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.
A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 - 150,000 kilométeren keresztül.
Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.
A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.
Nálam nagyon bevált és ma már kizárólag Xado kenőanyagokat használok az autóimban.
Felkerült a hátsó szárny és eltűnt a csomagtérzár jelvényestől együtt.
Szerintem elég jól mutat így átalakítva és gondolkodhat a mögöttem jövő, hogy mi is az amit nem tud megelőzni mert hiába nyomja tövig a gázt csak távolodik az a valami előtte az úton. :)
Már jó ideje megvan a kis büszkeségem és megy a tervezgetés, mit és miként kellene rajta alakítani, csinosítani.
Pár apróság már megvalósult, főként az utastérben, mint az alcantara GT ülések ami nagyon bejött, fantasztikus tartása révén. Versenyautós az érzet, igaz ez hosszútávon a kényelem rovására ment de megérte.
Próbálkozom összehozni kívűlről a GTA dizájnt ami az ára révén nem egy egyszerű vállalkozás. A duplex kipuffról, a futóműről és a felniprojektről nem is beszélve.
A tricolor stradale fényezésről / gyöngyházfehér, fekete, piros/ egyenlőre lemondtam de nem örökre.
Az idő is nagy ellenség, három melóhely, köztük egy kis alfás műhely vezetgetése.
De azért egyszer elkészűl.