Tagok >> Tuningman >> 145 1.4 TS >> Blog
- Típus:145 1.4 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Bordeaux metallico
A GULF Oil az egyike azoknak a legelső amerikai olajtársaságoknak, melyek
a Standard Oil feldarabolásából jöttek létre.
Ezek voltak: a Shell, az Esso, a Texaco, a Mobil, a Chevron, a BP és a Gulf, akik „A Hét Nővér”-ként kerültek be a történelembe.
A Gulf Oil-t 1901-ben alapították, amikor olajat találtak a texasi Spindletop-ban. A Gulf már kezdettől fogva bevezette a márkázott termékértékesítést azáltal, hogy
az értékesítésre kerülő benzint tároló tartályokat és az olajszivattyúkat jellegzetes Orange Disc (narancssárga korong) logóval jelölték.
Létrejötte óta, a Gulf narancssárga korongja ikonikus jelképpé vált, mely biztosítja az emberek számára a márka összetéveszthetetlen felismerését világszerte.
A Gulf Oil egyenletesen növekedett a két világháború közötti időszakban, amikor
a társaság legfőbb ismérve a vertikálisan felépített üzleti tevékenysége volt.
A Gulf erős olajtársaság volt olyan tevékenységekkel, mint a kutatás, kitermelés, szállítás, finomítás és marketing. Tevékenysége kiterjedt számos más iparágra is, mint például: a petrolkémia és az autóipari alkatrészgyártás.
A Gulf működését mindig is jellemezte a kereskedelmi és műszaki újítások bevezetésének igénye. A Gulf egyik kezdeti ötlete volt az első „drive-in” szervizállomás bevezetése 1911-ben, mely lehetővé tette a nagy távolságok miatti út közbeni olajcseréket, ahol az autósok ingyenes autós térképeket is kaptak.
A kitermelés területén a Gulf bevezette a vízi fúrásokat és beindította a katalitikus krakkoló finomítókat. Az ilyen innovatív gondolkodás nélkülözhetetlen és továbbra is megmaradt a Gulf Oil növekedésének alappilléreként.
Ma a Gulf Oil International (GOI) a Hinduja Group – egy indiai magáncég - részeként egy „vibráló” olajtársaság és marketingcég, mely 70-nél több országban tevékenykedik.
Az Gulf Oil az Egyesült Államokban a Cumberland Farms Inc. tulajdonában van, melynek a Gulf márka használatára vonatkozóan licenc megállapodásai vannak számos független disztribútorral az olajtermékek értékesítéséhez.
A Gulf Oil International (GOI) fejlesztéseinél a világ vezető technológusait alkalmazza. A társaság elkötelezett a legkiválóbb minőségű kenőanyagok gyártására és forgalmazására a világ számos országban. A Gulf beruházási prioritásai az élvonalbeli kutatások köré épülnek. A Gulf folyamatosan részt vesz a globális motorsport versenysorozatokban, (hosszú távú autóversenyek: pl. Le Mans) melyek során a Gulf termékek maximális tesztelésre kerülnek.
A versenysportban folytatott fejlesztések ahhoz vezettek, hogy a kenőanyagok különböző működési körülmények között is megfelelnek a fejlett teljesítmény elvárásoknak. A termékek rendelkeznek a világ vezető autóipari gyártóinak eredeti (OEM) jóváhagyásával és hozzájárulásával.
Az ellátás és a logisztikai háttér biztosítása érdekében a Gulfnak a fő piacokon vannak üzemei, depói és raktárai, hogy a vásárlók gyors kiszolgálását biztosítani tudja.
A Gulf Oil International (GOI) arra törekszik, hogy - a Gulf örökségével megegyezően - vásárlóorientált, innovatív és előrelátó cég legyen. A GOI elképzelései nyilvánvalóak az olyan egyedi programokban, mint például a Gulf Express szervízhálózat kialakítása a Közel-Keleten, és a modern technológiájú keverőüzemek fejlesztése Indiában és Kínában.
A Gulf Oil International elkötelezett a növekedés stratégiája mellett, és arra törekszik, hogy folytassa a márka fejlesztését a vásárlók következő generációjának igényeihez igazodva. Eközben a Gulf nem felejtette el a kezdetekben vizionált alaptörvényeket, mely szerint kiváló minőségű szolgáltatást és innovatív termékeket kell biztosítania vásárlói számára.
A Gulf folytatja azon törekvését, hogy a múltbéli örökségét ötvözze a jelenlegi modern technológiai lehetőségeivel, a márka további dinamikus erősítése érdekében.
A viszkozitás a folyadék folyással szembeni ellenállása, ami a hőmérséklet függvényében változik.
Ha olajat akarunk választani az autónkhoz akkor a viszkozitás az egyik fontos tényező, amit figyelembe kell venni.
Az olajok viszkozitási osztályokba vannak sorolva. ( 10W-40, 5W-40 )
Ezek a számok a SAE ( Society of Automotive Engineers ) viszkozitási osztályait jelzik.
Így tudunk különbséget tenni kategorikusan az olajok között.
Természetesen az olajoknak meg kell felelni az adott viszkozitási osztályhoz tartozó elvárásoknak, limiteknek.
Az első számjegy mindig az olaj alacsony hőmérsékleti viszkozitását mutatja ( hideg oldal ), míg a második számjegy a magas hőmérsékleti értéket ( meleg oldal )adja meg.
Minél magasabb az olaj viszkozitása, annál nehezebben folyik, minél alacsonyabb, annál könnyebben.
A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különbözteti meg a meleg oldalitól, az alacsony hőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat.
A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít.
Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a hideg oldali viszkozitással, itt ez a hőmérséklet az, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet.
A viszkozitásnak két külön csoportja létezik. Dinamikus és kinematikus.
Ez a két viszkozitás a mérésük módjában különbözik egymástól de mégis van köztük összefüggés.
Kinematikus viszkozitás = Dinamikus viszkozitás / sűrűség
Mindkét viszkozitás a folyadék folyással szembeni ellenállását méri de nem lehet összekeverni a kettőt mivel a mértékegységeik különböznek.
A olaj kiválasztásakor figyelni kell arra, hogy ne legyen túl magas a viszkozitás, mivel minél magasabb, annál sűrűbb ezért az olajpumpa nehezebben tudja eljuttatni a motor kenési rendszerébe de akár az is megtörténhet, hogy az olaj el sem jut az adott alkatrészekhez, mivel túl vastag.
Ha pedig túlságosan alacsony a viszkozitás, tehát vékony az olaj, akkor a nagy nyomás hatására kiszorulhat az olaj a kenési pontokból, alkatrészekből és így nem képes megvédeni a motort a súrlódás káros hatásaitól, tehát a fém a fémen való érintkezéstől.
Amikor autót vásárolunk első dolgunk általában az olaj és szűrők cseréje, vezérlés csere.
Itt gyakran felmerülő kérdés, hogy milyen olajat érdemes beletöltenünk a motorunkba.
Sok gyártó sok fajta termékéből választhatunk.
A legfontosabb, hogy legyünk tisztában az olaj fogalmával, a viszkozitással, szabványokkal. Ez azért lényeges, mivel az olajgyártók ezen paraméterek szerint sorolják be a termékeiket és az autógyárak is ezek szerint adják meg a megfelelő olajkövetelményeiket.
Tehát először is tudnunk kell milyen olajak léteznek.
Ásvány olaj
Félszintetikus olaj
Szintetikus olaj
Az ásványolaj, ásványi alapolaj és adalékok keveréke.
A félszintetikus olaj ásványi alapolajok amelyek egy hidrogénező finomítási eljáráson is átestek. Tehát olyan ásványi olaj ami szintetikus szerű tulajdonságokkal bír.
A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között, szintetizált alapolajokból készülnek. Ezeket az olajokat kenőanyagnak tervezik, ezért szinte határtalan lehetőségeket kínál a fejlesztések során.
Az olajnak nem csak a megfelelő kenés biztosítása a feladata.
A motor belső hűtéséről, tisztán tartásáról, korrózióvédelméről is gondoskodnia kell.
Fontos, hogy hidegindításnál minél gyorsabban eljusson a motor kenési rendszerébe, ne égjen fel, ne kokszosodjon, minél kisebb legyen a párolgása, az üzemanyag savasító hatásának ellenálljon és a lehető leghosszabb ideig megőrizze a minőségét, viszkozitását.
Ezen követelményeknek, természetesen a szintetikus olajok felelnek meg a legjobban, hiszen direkt ezekre a feladatokra tervezték.
Az autóm olajfogyasztásával nem igazán voltam megelégedve, ezért próbáltam megoldást keresni a problémára. Sok Alfa tulaj szembesül az olajfogyasztás gondjával ami sokak szerint normális jelenség. Szerintem meg nem az.
Szerencsére sikerült megoldást találni:))
Nehezen és kételkedve szántam rá magam a Xado kipróbálására ezért nem a saját autóm volt az alany hanem egy vállalkozószellemű ismerősöm szánta rá magát és az Ő 1.8TS motorjába került bele. Csattogás, zörgés és minden más problémás hang ami előjöhet egy több mint 200ezer km-t. futott motornál, az teljesen megszűnt
már az első pár km. megtétele után.
Így már bátran raktam a saját 1.4TS motoromba a revitalizálót. Azóta megszűnt az olajfogyasztás:)))
A XADO egy teljesen új termék Magyarországon, ami legalább 5-7% üzemanyag megtakarítást biztosít, a motor járását simábbá és halkabbá teszi, csökkenti a káros anyag kibocsátást és növeli a motor élettartamát, körülbelül egy tank üzemanyag áráért. XADO a motor hőjét és az olajban levő mikroszkopikus fém részecskéket kihasználva egy fém - kerámia felületet hoz létre, ami sokkal simább és keményebb mint az eredeti fém alkatrész. A kezelt alkatrész jobb állapotú lesz, mint az új korában, és jelentősen lassul az elhasználódás folyamata a jövőben. A XADO-val kezelt motor ezáltal kisebb belső súrlódású és gazdaságosabb lesz.
Mi is a XADO?
NEM egy olajadalék!! A XADO Nem befolyásolja az olaj karakterisztikáját vagy viszkozitását, habár az olajat használjuk, hogy a XADO eljusson a motor mozgó alkatrészeihez. Ott a motor mozgó alkatrészei által generált hő és súrlódás elindít egy folyamatot, amely ötvözi az olajban lévő mikroszkopikus fém részecskéket és a XADO hatóanyagát.
A XADO és a fém részecskék fém-kerámia, azaz CERMET (ceramic / metal) réteget hoznak létre, ami beleötvöződik a motor alkatrészeinek fém felületébe. Ez az új fémkerámia felület sokkal keményebb (XADO CERMET felület Rockwell értéke 320 (fém = 90; gyémánt = 420)) és simább mint az eredeti fém alkatrész, és megmarad minimum 100,000 - 150,000 kilométeren keresztül.
Ezen fémkerámia felület hatására a motorban a súrlódás kisebb lesz, ezáltal a motor kisebb hőmérsékleten, és gazdaságosabban tud üzemelni. A XADO egy tökéletesen sima felületet hoz létre azáltal, hogy feltölti a fém alkatrészek mikro-sérüléseit, amiket a használat során a kopás okoz. Ezáltal a XADO növeli a kompressziót, csökkenti a fogyasztást, a zajt, a rezonanciát, és a káros anyag kibocsátást, valamint növeli a motor élettartalmát és tartósságát.
A XADO ott fejti ki hatását, ahol nagyobb a súrlódás. Amikor az új felület létrejön, és a súrlódás csökken, akkor a folyamat is megáll. Ez egy önhatároló folyamat, az új réteg növekedése csak addig tud folytatódni, amíg annak vastagsága pont ideális lesz és ezáltal a súrlódás a legkisebb. A XADO-nak nincs befolyása sem az üzemanyagra sem az olajra, azokkal nem lép reakcióba és nem módosítja azok tulajdonságait. A XADO egy fémkerámia bevonatot létrehozó anyag és nem kenőanyag.
Nálam nagyon bevált és ma már kizárólag Xado kenőanyagokat használok az autóimban.