Tagok >> Helikon >> 155 1.8 Twin Spark >> Blog
- Típus:155 1.8 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1993
- Színe:zöld
Pénteken másztam haza Lendváról egy nagykanizsai kitérővel. Gázon vacakolt, ahogy szokott. Érdekes megint remeg az eleje. Ezt hogy hoztam össze? Nem emlékszem... Dombóváron beállt mögém egy 159-es úgyhogy vérszemet kaptam és elkezdtem nyomni a vasat. Megy ez. Padlógázzal megy gázüzemen is. Nagyon tempósan és nagyon gyorsan hazaértem vele. Első utam a vassal amit igazán nagyon élveztem a rángatás és a remegés ellenére is. Hétfőn elvittem a gázoshoz, hogy állítgasson. Most üzemi hőmérsékleten remekül megy. Ő kért elnézést az emberei miatt akik csak a sztandard-sablonos beállításokat ismerik, ha jön valami spéci gép - mint az én Alfám is - akkor meg elvesznek. Hidegen azonban vacakol, de ezt csak akkor tudja állítani amikor hideg a motor. Ott kell hagynom egyszer. Gumijavítómhoz is elugrottam. Hogy hogynem sikerült a jobb első felnit elgörbítenem, ezért remegett. Ha már ott voltam lecseréltük a két hátsó gumiabroncsot is, azok vétel óta problémásak voltak, úgyhogy az akció belekerült 50 eurómba, de most szépen fut. Mind a négy gumi Dunlop SP10-es. Nem nedves útra vannak kitalálva, de szárazon kapaszkodik rendesen. Engem zavar, hogy nagyon könnyen megcsúsznak nedves vagy kavicsos aszfalton. Volt egyszer egy balesetem, az is nedves úton történt, azóta ettől a szituációtól kiver a veríték.
Valahogy az összes eddigi autómnál mindig a fűtés meg a kipuffogó volt a legnagyobb pechem. A fűtés ezen rendben van - egyenlőre - de a kipufogó végem szépen lerepedt a dobról. Vihetem heggeszteni. Nincs szerencsém.
Ablaktörlőlapátot nem lehet csak úgy cserélni rajta. Ráfabrikáltam valahogy egy univerzálisat ami méretre stimmel, de úgy kellett összedrótoznom. Majd lövök egy eredetit.
Kiderült közben, hogy a csomagtartón hiányzik az egyik tartóteleszkóp, ezt észre sem vettem eddig.
A napi kilométerszámlálót nem lehet akármikor nullázni. Akad. Akkor nem eröltetem, várok egy másik állást, akkor meg megadja magát.
Akad a váltóm is. Ezt nem szeretem benne. A hátramenetet ritkán veszi be első kísérletre. A tengelykapcsoló kemény, de ezt meg megszoktam.