Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
Délelőtt bementem az okmányirodába és lejelentettem az eladást.
Kaptam egy stemplit és egy aláírást az adás-vételire.
Mindezért háromnegyed órát álltam sorban...
Vétel: 2009.07.08
Eladás: 2017.07.05. 15:00
Kor: 2.919 nap
Vétel óraállás: 133.187 km
Eladás óraállás: 184.577 km
Megtett út: 51.389 km
Átlagos futás: 17,61 km/nap
Összes tankolt üzemanyag: 4.214,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 8,20 liter/100km
Összes benzinköltség: 31,27 Ft/km
1 liter üzemanyag átlagára: 381,15 Ft/liter
A szereléseken készített fényképek: 6.505 db
Reggel megjött a gyertyakábel és a új tömítés.
Pikk-pakk beugrott a mindkettő a helyére.
Ezután elmentem a gumishoz és visszaraktuk az eredeti gyári felnit.
Volt egy kis kaland a kerékcsavarokkal, mert a 156 csavarjait vittem magammal és az egy kicsit vastagabb. Kerék nélküli autóval meg elég nehéz hazaugrani a másik garnitúráért...
Aztán talált a gumis a szekrényben használ Alfa csavart, ócsóért megkaptam volna. De az se nyert, mert rövid volt...
Aztán külsős segédlettel megoldottam a hazamenetelt.
Már csak pótkeréknek elcsomagolt 5 csavar maradt itthon a szerszámkészlettel.
Bekockáztattam, hogy néhány hiányzó csavarral jövök haza. Ilyen óvatosan még sose mentünk. Itthon aztán gyorsan bekerültek a csavarok.
Egy gyertyakábel nincs elérhető közelségben.
4-et kell venni, mert az van....
37+-ért...
Öröm az élet...
Sikerült kiszedni a betört részt. A gumit kúpos fogóval csipkedtem ki, a műanyagot meg sikerült sok-sok forgatás után elpattintani. A maradékot már ki lehetett venni a gyertyával együtt. Igaz előtte komoly szöszmöszölés folyt a beletört, belepotyogott apró darabokkal. Aztán szívószállal sikerült őket kiszippantani.
Jól látható volt, hogy a réz érintkezőt rögzítő fém rugó nem volt hajlandó lejönni a gyertya végéről. Amíg tekertem jól látható nyomot hagyott. Ezt a részt lehet, hogy meg kell csiszolnom, hogy a következő pipa ne járjon így.
A többi rész simán mozgott.
Már csak tömítést és egy új kábelt kell szerezni...
Olajos a blokk a vezérlés felől. Elsőre a gyanúm a főtengely szimeringre esett, aztán a balansztengelyre. Szereztem Csöritől két tömítést és nekiálltam.
A fedelet levéve biztossá vált, hogy nem a szimeringek a felelősök. Vissza is raktam mindent.
Gyanúsítottá lépett elő a szelepfedél tömítése bal első csücske is.
A gondok itt kezdődtek. A harmadik henger segéd gyertyájáról nem akart lejönni a pipa. Kicsit erősebben húzva egyszerűen elszakadt.
A benne maradt részt laposfogóval próbáltam kiszedni, de csak a gumi rész szakadt.
Taktikát kell változtatni, de majd holnap...
Km óra állás: 184.488 km
Együtt megtett út: 51.300 km
Együtt töltött idő: 2.908 nap
Tankolt üzemanyag: 4.207,19 liter
Tankolt üzemanyag ára: 1.608.882 Ft
Átlagfogyasztás: 8,20 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,27 Ft/km
Napi átlagos futás: 17,641 km/nap
Szervizelés és egyéb kiadások: 2.752.611 Ft
Átlagos költség: 123,09 Ft/km (vételár+kiadások+üzemanyag)
Ma is megnéztem egyet.
Tíz év, 135e km, 8900 ójró.
A hirdetés alapján ez kell, a valóságban is, de csak majdnem:
- festés szinte hibamentes, szép,
- vezető ülés oldaltámasz kicsit kopott (nem vészes),
- összbenyomás belül nagyon jó,
- alu középkonzol, mint az új,
- motoros ülések,
- Blaupunkt navis rádió,
- kormány normálisan kopott, élhető,
- váltógomb cserére szorul,
- szőnyegek szépek,
- nincs se pótkerék, se javítókészlet,
- szervizkönyv vezetve, utolsó bejegyzés 2016 végéről,
- a motorházban lévő cetli szerint is,
- km stimmel a szervizkönyvvel,
- a motorházban valami állat járt, pár helyen a hangszigetelés megkezdve (nem vészes),
- fékek jónak tűnnek (kisfékes),
- kuplung érzésre jó,
- tető szép, kopásnyom mentes,
- felnik épek (érdekes, hogy lehet padkázás nélkül is közlekedni),
- gumik (225/50*17 Pirelli) még bőven jók,
- egész éves autó, nem csak nyárra van bejelentve,
- motorházban sok a rozsdás dolog (csavarok, klímacső, függesztő elemek).
- segédalvázra nem láttam rá,
- alu részek (pl. váltóház) teljesen oxidálódva, fehéren virít minden,
- hátul alul kezdődő rozsdásodások,
Az első nagyon is pozitív benyomások sajnos le lettek rombolva.
Az a baj, hogy túl jó a tető és télen is szívesen használják...
A jövő héten folytatom, de csak ténylegesen nyáron használt GTV-Spiderekkel.
Lipcsébe menet útba esett Drezda, így megnéztem.
Bár ne tettem volna....
Pár perc eredménye:
- nagyon szép kékben, eddig ez a szín tetszik legjobban!
- 9500 Euróért van kirakva a kereskedésben, a hirdetés 8900-ról szól,
- CSAK téli gumik vannak hozzá,
- 18”-as felnik padkázva, lekopva, emblémák szarok,
- első embléma fehér,
- ülés bőre nagyon elhanyagolt, talán sose volt ápolva,
- a szőnyeg olyan szinten koszos így takarítás után is, hogy erről diplomamunkát lehetne írni,
- váltógomb lötyög,
- motor segédalváz rozsdás,
- alul hátul alánézve több helyen kezdődő rozsdát látni,
- nincs törve,
- motortér rendben,
- nincs pótkerék, de a többi cucc is hiányzik (emelő, defektjavító)
- kulcskártya megvan,
- jobb ajtón hosszú karcolás (festeni kell??)
- kulcsról minden felirat lekopva ( a 159 még ép volt)
- leharcolt hangulatú a belseje,
- de nincs kiszakadva sehol,
- kormány bőrözni kell,
- tető jónak tűnik,
- motoros, memóriás ülésállítás,
- ülés mögött rekeszek nagyon kicsik,
- a középső alu borítás összekarmolászva, helyenként kifényesedve,
Bakker ennél a kétszer ennyi idős Spiderem is jobb összbenyomást kelt, a jó állapot szubjektív...
Hogy szaggassa ki minden Alfák hollója a máját annak, aki így bánt ezzel az autóval!
Megtaláltam a garázsban a tavalyról maradt Sonax bőrápolót.
A találatot tett követte, leápoltam az üléseket és az ajtókat.
Már kellett is, mert kezdett kiszáradni a bőr.
Tanulság: A legközelebb ezzel kell indítani a szezont.