Piritu - 1.000.000 - főkép
>> AutóápolásAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2024-11-16

Megpróbálom összeszedni a teendőket a téli leálláshoz. Induljunk ki abból, amit a Spider 1997-ben kiadott könyve ír, a gondolatjel után a saját kommentárom:

1. A kocsit hagyjuk a szabadban megszáradni. Ha lehet, jól szellőzött helyen állítsuk le. A tető legyen zárva.
2. Tegyük sebességbe. - Ebben nem hiszek. Kétlem, hogy az erőátvitelnek jót tesz, ha terhelés alatt hagyjuk. Személy szerint inkább fa gerendából maradt darabokkal támasztom meg a kereket. Ha a garázs sík, úgyse akar elgurulni.
3. Kéziféket ne húzzuk be.
4. A lakkozott felületeket tisztítsuk meg és viasszal óvjuk. - Ezt gondolom még az első pont elé kellett volna írniuk.
5. Az ablaktörlő gumiját kezeljük púderrel és emeljük el az ablaktól. - Ebben sem hiszek. A lapátnak nem lesz semmi baja, ha az ablakon van. Induláskor kell megnézni, hogy nem ragadt-e oda. Szerintem rosszabb, ha lapátot az ablakhoz húzó rugót nyújtjuk meg.
6. Az ablakot résre nyissuk ki.
7. Az autót szövettel, vagy lyuggatott műanyaggal takarjuk le. Ne használjunk légzáró műanyagot, ami a párát visszatartja. - Régi lepedő, pokróc, ill szövet hálózsákot használtam eddig.
8. A keréknyomást 0,5 bar-ral fújjuk a normál nyomás fölé. Időnként ellenőrizzük. Itt jön egy német mondat, amit nem értek: ...möglichst auf Holzachsen stützen,... Tipp?? - Grando: "A kerek nyomását 0,5-tel feljebb nyomni az előírtnál, és (a kerekeket) lehetőleg sodrófákon megtámasztani, illetve a nyomást néha ellenőrizni." (Megj: Holzachse)
Valójában ez egy javaslat arra hogy bakoljuk fel az autót és ezzel tehermentesítsük a futómű elemeit. - Ilyet én sose csináltam.
9. Ha riasztót kikapcsoltuk (már ha van), vegyük le az akku csatlakozását. A sarut vazelinnel kezeljük. Havonta ellenőrizzük a töltöttséget. - Vazelinnel még egy kocsit se kentem. Tapasztalatom szerint, ha jó az akku, nem kezdi ki a sarut. Havonta egy-két hétig C-TEK töltőn szoktam hagyni.

Még néhány dolog:
10. Folyadékokat maxra töltöm. FIGYELEM! Fagyálló, téli ablakmósó kell!!
11. A tankban lehetőleg kevés üzemanyagot hagyok, így a biokomponensek miatt nem sok romlik meg tavaszra.
update 2024:
Mivel fémtankos a Spider sokan javasolják hogy inkább legyen tele, de ne E10-el. Az idén tettem bele 45 litert a "jobbikból". (A tavasszal kiszereltünk egy benzinszivattyút egy GTV-ből amiben másfél éve rohadt az E10. Azon kívül hogy olyan volt mintha trágyadombon ülnénk csupa rozsdapor volt a szivattyú. 2.kép)
12. Leállítás előtt szoktam menni egy nagyobb kört, hogy a kipufogó átmelegedjen, és ne ne maradjon benne víz. A kondenzvíz belülről rohasztja el.
13. Télen a kondenzvíz képződés miatt sose indítom be a motort. Szerintem felesleges.
14. A rágcsálók ellen a kocsi alatt és a garázs eldugottabb helyein szoktam elhelyezni néhány BioStop-pal kezelt kartonlapot. A lapok közepére száraz kutyakaját szoktam tenni. Eddig minden télen volt 2-3 "fogás". Az idén taktikát váltottam télre. Ultrahangos rágcsáló riasztót (teleshop-ost) dugtam a konnektorba. Nem jöttek be, nem volt fogás a ragacson sem.

Aztán, amit eddig hallottam:
15. Szigeteletlen betonra ne álljunk, mert a talaj kipárolgása szintén korróziót okozhat. Ha ilyen a padló, tegyünk fóliát a kocsi alá.

A blogot vitaindítónak szánom, ha bárkinek tippje/ötlete van írja meg a Spider topikba. Kidumáljuk és ha meggyőztök bekerül ide :-)

Egy német írás a téli leállításról: Oldtimer

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-10-28

Az őszi Tour de Balaton után álomba szenderedtünk.
Kerekek felfújva.
111.223 km
103.864 km-el kezdtük az idényt 2024.02.24-én.

Az idei szezon 246 napos volt és 7.359 km-t mentünk.
598,51 litert tankoltunk összesen 384.935 Ft-ért.

2024.11.12. Akku lekötve

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-10-27

Éltünk a lehetőséggel amit az időjárás felkínált és szezonzárásként elgurultunk a Balatonhoz.
Ebéd a szokásos helyen (Örvényes - Huszár étterem), majd pár kép az Ötvös Csöpi emlékhelyen. Innen továbbindulva értük el a 111111 óraállást (4.kép)
A szokásos tihanyi kör után elindultunk hazafelé. Rögtön az első faluban csörög a telefon. Giuseppe volt hogy most jöttek szemben motorral. Forduljunk vissza és a halsütőnél tudunk találkozni.
Így is lett, de ott akkora sor állt hogy nem vártuk ki.
Tovább mentünk a hamburgereshez Akaliba.
Dumáltunk egy jót, aztán hazaindultunk.
Sümegen még töltöttem 45 lityit a "jobbikból" hogy a téli leállás alatt ne okozzon gondot az etanol. Majdnem tele is lett.
Köszönjük a szép napot az időjárásnak!

Nagyon úgy néz ki hogy ennyi volt az idei szezon.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-10-27

Ma Tihanyban, nem messze az Ötvös Csöpi ponttól elértük a 111.111 km-t.

PHuBi immáron többet ment nálam mint a korábbi gazdáinál. 55.500 km-el vettem anno...

 
>> EgyébAlfa Giulia Veloce // 2024-10-20

- tankolások száma: 102 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 57.651 km
- életkor: 699 nap
- össz. menetidő: 826,42 óra (34,43 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.602,82 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,29 Ft/km
- átlagos napi futás: 82,48 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,93 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-10-12

Ma az anno kibontott műszerfal elcsomagolása volt napirenden.
Kincset találtam benne, pontosabban 2 biztosíték fedél tartó patentet.
Ilyen alkatrész gyárilag már régóta nem létezik. Sokan próbálják több-kevesebb sikerrel 3D nyomtatni (nekem beszereléskor elpattantak, most lemezanya van benne), bontott meg nem létező mert ezeket viszik először.
Magát a "csavar"-t lehet nyomtatni azzal nincs gond.
Szóval lett két gyárim, a télen berakom és teljes lesz az öröm :-)

 
>> SzervizAlfa Giulia Veloce // 2024-10-07

Ma megejtettük Győrben a Rieglernél a 60 ezres szervizt:
- Selenia Digitek 0W30
- Gyertya
- Hosszbordás szíj
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- olajszűrő

Pénzről nem illik beszélni, de ha a végösszeget elosztom az idei évszámmal 139,3917984-et kapok.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-15

Lassan összeáll a tartalék alkatrészek rendje...
Az apró alkatrészek 35 db műanyag dobozban némi szilikagéllel együtt bezárva várják a felhasználást.
Van még 10 nagy műanyag láda is, szintén légmentesen lezárva.

A tartalék motor még egyben van (hengerfej már leszedve), annak az alkatrészei csatlakoznak a kialakult rendhez.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-09

Magassági pont megvolt - Hányszor volt meg mag. pont - Össz magasság - Mennyiség % - Magasság %
Összesen 429 db 574 db 934 211 m 36,42% 57,37%

0 Gyalog 95 db 101 db 225 670 m 8,06 % 13,86%

1 PHB-574 Spider 229 db 284 db 436 882 m 19,44% 26,83%
2 LHU-600 Spider 64 db 75 db 118 160 m 5,43 % 7,26 %
3 NCZ-300 Giulietta 53 db 55 db 73 237 m 4,50 % 4,50 %
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 12 db 13 557 m 0,93 % 0,83 %
5 RSB-559 Giulia 12 db 13 db 20 752 m 1,02 % 1,27 %
6 Egyéb autó 6 db 6 db 4 631 m 0,51 % 0,28 %
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 6 db 4 652 m 0,42 % 0,29 %
8 AA-FQ362 Giulia Veloce 16 db 22 db 36 670 m 1,36 % 2,25 %

PHuBi 2024-ben 48 magassági pontot mászott meg:
- 2.800m Tibet Hütte - Végpont -FÁ
- 2.758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
- 2.503m Umbrailpass - Hágó -Fm
- 2.383m Flüelapass - Hágó -Km
- 2.315m Albulapass - Hágó -Fm
- 2.284m Julierpass - Hágó -Km
- 2.192m Valparolapass - Hágó -Bm
- 2.188m Berggasthof Franzenshöhe - Végpont -FÁm
- 2.149m Ofenpass - Hágó -Km
- 2.115m Splügenpass - Hágó -BKŐ
- 2.105m Passo di Falzarego - Hágó -BmFÁ
- 2.057m Passo Fedaia - Hágó -BmFÁ
- 2.055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego) - Hágó -Bm
- 2.050m Berghaus Splügenpass - Pm - Hágó -fá
- 2.032m Passo di Valles - Hágó -Bm
- 1.984m Rolle-Pass - Hágó -Bm
- 1.918m Passo San Pellegrino - Hágó -Fm
- 1.901m 1901m - Montespluga gát - Hágó -
- 1.889m Ova Spin - Hágó -Sm
- 1.850m Samnaun - Végpont -mFÁ
- 1.815m Malojapass - Hágó -Km
- 1.800m Sella di Rioda - Hágó -Bm
- 1.790m Sella Ciampigotto - Hágó -Bm
- 1.760m Sella di Razzo - Hágó -
- 1.702m Dachstein Schladming induló állomás - Végpont -
- 1.601m Passo Duran - Hágó -Bm
- 1.530m Passo Cibiana - Hágó -
- 1.428m Pura-Pass - Hágó -Bm
- 1.370m Dientner Sattel - Hágó -Fm
- 1.369m Passo Cereda - Hágó -Bm
- 1.299m Forcella Aurine - Hágó -Bm
- 1.298m Passo della Mauria - Hágó -Bm
- 1.290m Filzensattel - Hágó -Fm
- 1.225m Zugpizte induló állomás - Végpont -FÁ - Végpont -mFÁ
- 1.222m Mösern - Hágó -ÉT
- 1.219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
- 1.215m Fernpass - Hágó -
- 1.211m Seefeld / Zirler Berg - Hágó -FÁ
- 1.140m Passo di Agueglio - Hágó -Bm
- 1.119m Holzleitensattel - Hágó -
- 1.000m Griessen Pass - Hágó -Fm
- 998m Zugspitze induló állomás - Hágó -mFÁ
- 955m Scharnitzpass - Hágó -
- 938m Klais - Hágó -FÁ
- 864m Sella Corso - Hágó -Bm
- 843m Solis Viaduct - Végpont -Fm
- 756m Rass - Elmau - Végpont -Fm
- 745m Steinbacher Sattel - Hágó -

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2024-09-08

Kis kitérővel hazaindultunk. Bő 500 km várt ránk.
Az útiterv most is változott, két hágót kihagytunk, mert az utcakép - hogy is mondjam - nem túl szép utat mutatott.
Egy huszast bedobtam a helyi benzinkútba, adott érte bő 10 liter benzint. Számításaim szerint bőven ki kell hogy tartson Ausztriáig.
Szóval két hágó következett mesébe illő tájjal:
1.790m Sella Ciampigotto
1.760m Sella di Razzo
Aztán elérkeztünk a Lago di Sàuris-ig. Itt utasítást kaptam hogy forduljak jobbra a duzzasztó gátra. (6.kép)
Innentől indult az igazi hegyi kaland. A gát egy hosszú egy sávos alagútba torkollt és innen gyakorlatilag hasonló szélességben folytatódott. Fel és le 16 km rengeteg szűk kanyarral az erdőben.
A hegytetőn előtt egy kemping-szálloda-étterem kombó 1.417méteren, a Rifugio Tita Piaz , ahol ittunk egy igazi olasz kávét. (10.kép) A kanál feléig nem ér, a hozzá adott cukor fel se tud oldódni benne, de olyan koffeinbomba hogy pezseg a nyelvemen, majd Tarvisio-ig egyet se pislantottam :-)
Ilyet más országban nem kapsz. Itt alap ital és mint itt is, szinte mindenhol 1,30€.
Nem messze ott a hágó: 1.428m Pura-Pass
Lefelé is hasonlóan kalandos az út. Gyakorlatilag autóval csak az étteremnél találkoztunk, ja meg egyel a hágón.
Mint idefelé most is elkerültük az autópályát de most bementünk Tarvisioba.
Egy jó ebéd (11.kép) és egy újabb olasz eszpresszó után haza indultunk.
Ausztriába átérve Villachban tankoltunk. (Titkos tipp a kút - közel a pályához és jóval olcsóbb a pálya benzinkútjainál.) Meglepődtem hogy "csak" 1,459€ a benzin, tele is töltöttük PHuBi hasát.
A magyar határon értük el a 110.000 km-t.
Innen még 62 km várt ránk hazáig.