Mutasd

>> Tuning és extra2012-11-16

Vettem magamnak egy usb-s rádiot a kocsiba mert már untam a magyar utaknak köszönhető cd akadást meg a cd irási procedurákat. Volt Inter spar-os utalványom 7000 ft értékben hát elmentem megnézem mit lehet venni ennyiért, gyorsan rájöttem hogy semmit, de 9900 ft vot egy AKAI mp3 lejátszós egység, cd tár nélkül távirányítóval bár azt nem tudom minek de van, meg van rajt aux és usb és memoriakártya hely is. Ennyiért nem is sok meg hát ugyis utalványra veszem nagyrészét, ezért meg is vettem gondoltam mit veszthetek. Bekötöttem fél perc alatt . Tuti kék szinben világit vagyis vakit mert ugy világit hogy sötétben kisüti a szemedet. Erősitőt rákötöttem és jött a meglepetés, brutálisan jól szól az árához képest, meg persze a márkához képest oda vert az elötte benne lévő panasonic- nak. Nagyon szépen tisztánszól, nem akarom agyon dicsérni de nem rosszabb mit 20-30 ezres társai lehet rajt álitani hangszint első hátsó hangszóró intenzitást sub láda hangját stb. Egy hátrány van az pedig a rádiója kicsit gyenge a másikhoz képest de sebaj, viszont minden formátumot lejátszik szinte. Meg vagyok vele elégedve

 
>> Szerviz2012-08-12

Eljött az idő lejár hamarosan a műszakim. Elvittem itt győrben felméretni hogy mi a helyzet. Meglepődtem mert a kézifék és a fékcsövek kivételével minden tökéletesen jó volt. A kézifékre azt irta a gép a jobb oldala 7% gyenge a bal oldala meg rossz 0 %. Az első fékekre azt irta a gép hogy nagyon jó 96 % a jobb oldala 94 a bal fele. Lengéscsillapítók között elől 8 % eltérés volt 72 és 80% ezek szerintem nagyon jó értékek nem rég lehettek kicserélve, mert még néha az újak sem sokkal jobbak. A hátsók már rosszabb értékeket mutattak mert 52 és 68% volt de aztmonták rá ez még simán elmegy még 2 müszakit is. a hátsófékek nem voltak erejük tejében mert berohadtak a tipikus pontjukon, egy kis zsir meg csiszolo papir és már jó is lett. Megfelelő értéket adott rá a gép a kézi fék is jobb lett bár rá kellett álitani, de után a nagyábol elfogdható lett aztmonták hogy cseréljek betéteket mert valószinü megégtak mivel be voltak rohadva. de igy már átmegy majd műszakin. A lengőkarok tól elkezdve minden egyes kopó alkatrészig tökéletesek voltak, mondjuk azokat a kocsi megvásárláa elött cserélték ki nem sokkal erre fel is hivták akkor a figyelmem. Elmentem megrendeltem a fékcsöveket, ez nem is volt ojan egyszerü, mert mindenhol számomra horribilis összeget mondtak, 7ezer től felfele / db. Itt Győrben van egy bolt ahol jó áron lehet kapi cuccokat akármilyen kocsihoz. 1550 ft volt darabja az első fékcsőnek szerintem ez több mint jó és még olasz gyártmány is. Vettem még féltengej gumiharang szettet is, harang, bilincsek zsir, csavaroka belsőfeléhez a külső nagy anya 1Dobozba 2000 ft / doboz ez az ár igy készletben nagyomjó volt szerintem mert az unix nál ez a szett 3800-tól kezdődőt és nem volt hozzá anya sem. vettem még 2 l fékolajat mert akkor már le is cserélem gondoltam én kitudja mikor volt utoljára cserélve, de bárcsak ne tettem volna mert odalett a főfékhenger , mint ilyenkor az várható az eset 80 % ban a régebbi kocsiknál tönkre megy a föfék henger fékolaj cserekor ez van. Igy kapott aztis egy másikat. azt ennyi. 25000 ft volt a műszaki. a gumiharangok nem lettek csrélve mert még nem voltak olyan vészesek jó lesz késöbb majd (már azóta felkerültek egy disel dedrára). Igy nagyon olcson megusztam a müszakit össz 35000 ft de ebben benne van az is hogy nem én vittem hanem szerviz ( Mihok KFT zalaegerszeg) Megvagyok a kocsival elégedve ahhoz képest milyen szarnak mondta mindenki, nevegyél alfát mert a gatyádat ráköltöd szinte mindenhonnan ezt hallotam ahoz képest a suzukimra kétszer ennyit költöttem mikor müszakira ment aztán volt benne 115000 km ( valos). Ebben meg kitudja Óra szerint 180000 de biztos hogy nem annyi vann benne.

 
>> Szerviz2012-07-20

Elkezdett furán viselkedni a kocsi megtorpant ha odaléptem neki hirtelen, meg kicsit nőtt a fogysztás is, de más jele nem volt. A lanciámnál annak ideén már volt ilyen gondom, tehát szinte 100% volt hogy a hiba a lambdaszonda lesz. Merész döntést hoztam Itt Győrben kint a parkólóban kicsréltem, hát ezt azért mégegyszer biztos hogy nem játtszom el, ez azért nem volt egy egyszerü mutatvány. Reggel fél 7kor keztem el hogy ha lehet ne nagyon lássa senki hogy mit csinálok. Na persze a panell lakási térfigyelők azok mindig lesben álnak. Leszedtem a katalizátort egy hosszú vezetéket kötöttem a lambdaszondára hogy könnyen vissza fűzzem. Szerencsémere az alkatrész kocsimnak a lambdaszondája nálam vólt mert egy haverom elkérte addig míg átmegy a kocsija műszakin. Leszedtem a katalizátort viszonylag gyorsan és amikor másztam ki a kocsi alol szinte minden második ablakba kiönyökölt egy térfigyelő kamera ( vén banyák akiknek nincs jobb dolguk mint azt lesni ki mit csiná) Kb 30 perc volt az egész. gyorsan ment könnyen ki jött a szonda is. Össze raktam és mivel hibát én nem tudom kitörölni a vezérlőből ezért egyszerün megoldottam lecserélem a motorvezérlőt. Tökéletesen jó remélem az is marad

 
>> Esemény2012-05-03

Megjöttek a várvavárt matricák, gyorsan neki is ugrottam, hogy feltegyem az egyiket, mert éppen elált az eső. Sajna annyitt játszottam vele, hogy egyenes legyen, hogy végül sikerült is egy kicsit ferdén felragasztanom, de sebaj a lényeg hogy fentvan. A másikat gépháztetőre gondoltam, hogy felragasztom de megerett az eső így az elmaradt. Azt viszont nemtudom, hogy miért is piros matricát rendeltem merthát az autóm az kék, és a piros matrica szerimtem bele fog olvadni nem lesz rajt rikító, de mostmár mindegy. Ha elál az eső akkor majd meglátjuk :).

 
>> Szerviz2012-01-17

Bejöttek a nagyon hidegek a -10-19 fokok, és az öninditomnak olyan hangja lett mit valami csapágyas 1000 éves villanymotornak. Az alkatrész kocsimban szerencsére van jó önindító, de adig nem akarom kicserélni míg ez indít és a bendixe müködik, Májusban úgy is egy nagy felújítási projektet akarok csinálni, mert megy majd müszakira, és egyben akarok minden megcsinálni, lesz kuplungcsere is, ezáltal úgyis le kell venni az önindítót, meghát könnyebben is hozzáférek majd. Tervezem még a teljes fék felújítást. Szervó, fék, váltó és motor olajok cserélyét egy pár szilentcserét, kézifék kötél csere stb. Belesem merek gondolni hogy ez menyibe fog majd kerülni.

 
>> Szerviz2011-12-05

Reggel indulnék munkába de, nem idult elsőre a vas, sőt másodikra sem. Harmadikra nagynehezen de akkor is 5-600 as fordulaton köhögve prüszköleve ment, és a kontrol lámpa is világított. Leálítottam és ujra indítottam, szépen lassan kezdett magához térni és mintha mi sem történt volna helyre ált szépen. Elmentem vele dolgozni, nem volt semmi gondja. Délután beülök inditom, pöcce indul és jár szépen, de egy nagyon halk kis sipolást lehetett hallani, kérdeztem a kollégáimat is, hogy halják-e, de ők nem hallottak semmit. Haza értem vele hagytam járni alapjáraton, és halottam megint azt a kis halk sipolást a motortérből. Kinyitottam a géptetőt és fületem honnan jön a hang, meg is lett a légtömegmérő és a szívosor közt lévő gumicső amit már egyszer javítottam elengedte a ragasztás és farsot szívott de csak minimálisan, nem is ez volta baja. Hanem a hangforrás felfedezése közben benzin szagot éreztem és kerestem honnan jön, meg is lett. Természetesen honnan másonnafolyhat a benzin egy olasz autóból? Pontosan a generátor felett lévő benzinvisszafólyó ág gumi csöve alól, bele egyenesen a generátor házba, és csak a kurva nagy szerencsének köszönhetem meg a jó fülemnek hogy meghallottam a sipolást, mert külömben mostanra márcsak emléklenne és egy ujabb statisztikai adat ez az Alfa is. Indulni meg azért nem indult reggel mert 2 hétig elsem indítottam igy ahol a benzin szivárgott ott szép lassan vette a levegőt a rendszerbe ezáltal teljesen lelevegősődőtt az üzemanyagrendszer. vettem félméter benzincsövet meg bilincseket és orvosoltam a problémát

 
>> Szerviz2011-10-13

Észre vettem az egyik nap, hogy vizes a lábam alatt a gumiszőnyeg környéke, pedig nem is esett az eső, és nem voltam vizes helyen. Kivettem kitettem a napra száradni a kocsiajtókat kinyitottam és délutánra szépen ki is száradt. Másnap alá néztem megint a gumiszőnyegnek, és mindha párás lenne az alja. Volt egy kis szabadídőm hát gondoltam neki esem, és kiveszem a padlószönyeget, kárpitot, üléseket mindent.
Kivetl közben mikor elkeztem felszedni a szönyeget megcsapott a fagyálló szaga. Itt kezdett le verni a viz rendesen, tutira vettem hogy a fűtőradiátornak annyi, biztos kilyukadt. A hangszigetelő szövetet nem tudtam egyben kivenni mert már teljesen szétázott. miután kivettem ládszódott is a nyoma hol folyt le a fagyáló mert hagyott maga után egy szép zöld csíkot végig a radiátorig. Elkezdtem kibontani a müszerfal alját, fűtés konzol kesztyütartó stb. Mindjárt fény derült egy másik kis hibára is, mindig kinyilt a kesztyütartóm ha belemntem egy nagyobb kátyuba, ez azért volt mert a közép konzol és a kesztyütartó, tartórésze ez egy darabból ált gyárilag, de nekem ez valamilyen oknálfogva (Rideg vékony műanyag) szinte teljesen ketté tört, ezért anyit tudott mozdulni az egész egymástol hogy a kesztyütartó egyszerüen lebillent. Na de enyitt erről. Miután kivettem sikeresen a kesztyütartót amit sikeresen ketté is törtem, elkeztem a lábfütés csöveit lekötni és ekkor elkezdett folyni a nyakamba a viz. elkeztem keresgetni, hogy honnan jön és megtaláltam, és meg is örültem de nagyon. Nem a radiátorból folyt a viz, hanem az oldalán lévő müanyag csatlakozó alól de méghozzá nem is kicsit. Mig hideg volt a viz a kocsiban addig nem is folyt egyáltalán. csak ha egy picit hozzá értem a csőhöz, viszont üzemmeleg motornál már szépen szivárgott belőle. Levettem a csatlakozót és csak néztem, hogy gyárilag nincs alatta tömítés, de még helye sem, csak annyi hogy a müanyag csatlakozo alján egy kis gyürü van kiképezve természetesen a saját anyagából és a radiátoron pedig ennek a mása, gumi pedig sehol. Az ídő és a forró viz széplassan eldeformálta a müanyagot és nem zártak már renedesen. Kentem közéük egy kis tömítő masszát össze raktam és tökélets is lett, nem ereszt sehonnan. Az alkatrész kocsimból ki vettem a hangszigetelő szőnyeget ill, a középkonzol részét kesztyütaróstul mindenestü eggyütt, és szőnyegét is megkapta mert jobb állapotban volt meg nem volt fagyáló szaga. Ja és azt monták az automról hogy itthon vásárolták ujonnan, ez kiderült, hogy hazugság mivel a szönyeg alat volt egy csomo apró pénz és zseton természetesen lira volt és nem forint. A lényeg hogy most jó kesztütarósem nyilik ki és a viz sem folyik bele és szépen ki is lett takarítva. A radiátor oldalán volt egy burkolat amit nem tettem vissza, azér mert igy nem a szönyeg alá fog folyni a viz hanem rá a gumiszönyegre igy talán ídőben észre fogom venni a bajt.

 
>> Szerviz2011-09-09

Szinte csak pár honapja van nálam a kocsi és már kezdődnek a bajok. A vizhőfok mutató 90fok alá nem akar lemenni a városban pedig már 33 fok melegben full fűtéssel közlekerdetem ( Fáztam :) ) mert az haggyán, hogy ment a hűtőventilátor folyamatosan de a vizhőfoka csak felfelé ment és 100-at már érte a mutató mindig, klimával meg aztán nem is lehetett használni a városban mert szerintem meg is főzetem volna vele a gépet a 100-at simán túl is lépte egyszer. Első dolgom mindjárt a termosztát ellenőrzése volt.. Reggel beindítottam a vasat és hagytam melegedni, 90foknál a mutató és a hűtő felöli cső még hideg, 100 fok elött egy picivel már a hűtőventilátor az bekapcsolt de a hűtő még mindig hidegvolt, és ugy 100fokon mutató szerint engette át csak a vizet. Biciklire pattantam és elmentem az autósboltba megkérdezni mibe is fog kerülni a termosztát. Durván 14000 ft lesz tömittésel együtt. Hát a hónap végére való tekintettel ez igy elmaradt, igy maradt a bontott amit egy haver adott, hogy tökéletes és még fizetnem sem kell érte. Megörültem de mivel othon volt a termosztát én meg Győrben (160km)ezért hogy haza tudjak menni vele, leszedtem és kivettem a belsejét és csak az üres házat raktam vissza. Tökéletes is lett 30fokban a vizhőfok klimával a városban max 90 fok volt, viszont országúton meg csak 70fok. Haza mentem kicseréltem a kapott termosztátra és mindjárt el is követtem egy hibát. A jeladót benne hagytam mert úgy gondoltam hogy jó. Mielött felraktam beleraktam forró vizbe, hogy működik-e, nyitott és zárt is rendesen. Nagy mosoj a képemen össze is rakatam a kocsit indítom és várom hogy melegedjen. 80-90 fok között már ki is nyitott faszán üzemelt, de nem álítottam le a kocsit mert telefonáltam és megfeletkeztem róra, kb 5-10percet ment mikor ránézem. Folyt a viz belőle mint a barom mert nem raktam vissza kiegyenlítő tartályra a kupakot, és ez is lett a szerencsém mert már vagy hengerfejes vagy valameik hűtőmet szét nyomta volna. Néztem a vizhőfok mutatót 120fok felett volt és a ventilátor nem kapcsolt be. A jeladót nem cseréltem ki ami benne volt mert aztmonták hogy jó, végülis lehet hogy jó volt, csak a termosztát 164 -é volt és más benne a jeladó száma, ezáltal gondolom a hőértéke is. Kicseréltem az egyémre és fasza lett, KB 1 hétig aztán kezte előről, persze megint fizu előtt igy vissza került rá a kibelezett. Aztán vettem egy alkatrész kocsit, és azét is megpróbáltam, termostát cserében már verhetetlen vagyok, nem kellet 10 perc hozzá. Mivel az alkatrész autót a lábán vittem haza ezért biztosan jó volt rajta a termosztát mert megnéztem mielött levettem mentem vele felmelegítettem müködött rendesen. Átraktam már az időt is mértem csere közben 8perc és már indítható is volta gép. Fasza is lett jó is volt egy ideig de ez meg nem későn hanem korán nyitott így mikor bejöttek az első hidegek 60fok fölé nem ment a viz, és itt meguntam és vettem egy újat ami tökéletsen jó és remélem ezzel fog elrohadni.

 
>> Szerviz2011-07-01

Kicsit elhanyagoltam a bolg írást, de majd szépen lassan bepótólom. kípróbáltam etanollal a kocsimat. Előszőr csak 20-30% etanollal és tökéletesen ment semmi külömbséget nem éreztem, sem hidegen sem melegen. Aztán kipróbáltam 70% etanol és 30% benzinnel. Reggel korán inditva ( Kb 15fok) indul és szépen megy alapjáraton is, de mikor elindultam egy nagyon picit elkezdett rángatni és ezt kb a 3. sebességig kapcsolva csinálta aztán teljesen abba is maradt. Úgy gondoltam ha csak ilyen lesz akkor ez igy fasza és havonta közel 10-12 ezret sporolhatok vele. 70-30 arányban használtam úgy 2 hónapig mind városban mind hosszú távon (Győr Zalaegreszeg, Siófok) és a fogyasztása klimával Győrben 8.5l hosszabb úton pedig 7.8 teletankal többször ellenőrizve. Aztán egyik reggel megyek a munkába és Győr kellős közepén egyszer csak leált a motor és többet nem indult el. Még szerencse hogy nem egyedül járok kocsival dolgozni igy a kollégáim segítségével letóltuk az útról és az egyikük kocsiával mentünk tovább. Délután gyorsan neki lódultam és elkeztem keresgélni miért nem indul a kocsi és kiderült hogy a benzinpunpa nem indult el. Az erősítő tápjáról huztam neki áramot hátha csak szakadás van valahol a vezetékben, és el is indult az ac, de olyan szar hangja volt, hogy az utca másik felén is hallani lehetett, de nem érdekelt csak birjonki durván 1km távot hogy hazavigyem. Beugrottam és elindultam a kocsival ment is káb 1.5 métert aztán többet nem is indult el. Kicseréltem bontott ac-ra 13000ft és tökéletesen jó azóta is. A bontóban monták hogy az etanol a régi benzinpunpákat megöli mert a gumitömítései nem birják az E85 öt. Nem tudom mennyire igaz ez, és lehet hogy csak a véletlen műve volt ez az egész, a lényeg hogy megszivatott rendesen.

 
>> Szerviz2011-06-27

Sikerült szerttennem, egy donor autóra. Kicsit a kasznia sérült de a bal oldalán lévő elemeken kivül szinte mindene ép. Pöccre indul nem olyan csendes a motorja mint az enyémnek de azért nincs rossz hangja. Sajnos azért sok hibája van pl futómű, az első lengőkarok még jók de a hátsó futómüve az teljesen kuka bal fétengely csukló is rossz. Kanyarban szinte kétirányba akar menni.
Elmentem megnézni kivülröl látva egyből rábolintottam az árára, nem füstölt a motorja szépen egyenletes jár stb. Meg is vettem, ugy hogy ki sem probáltam mivel elég olcsó volt (70000ft). Gyári14" alufelnik 90% os téligumikkal szerelt, 1995 ös széles kasznis 155 1.8 8v ts alap extrákkal. majdnem minden elektronika müködik
benn ami rossz az a fűtés kapcsoló de ez nem érdekelt mert az enyém digit. Ennyit megért nagyon megért. Sajnos mikor kiprobáltam akkor kiderült hogy az enyémbe valami szar mert másodpercekben mérhető gyorsulási és teljesitmény külömbség van a donor autó és az enyém közt. Ettől el is szomordtam de majd szépen lassan átcserélgetek minden elektronikai cuccot bent hátha kiderül mi is a rossz. Az majd egy következő történet.