Mutasd

>> Szerviz2012-05-04

Mostanában keveset használom az autót, akkor is csak városban rövid távokra. Hétfőn elég meleg volt ahhoz hogy bekapcsoljam a klímát, ekkor vettem észre, hogy a hűtőventilátor nagyon pörög. Teljes fordulaton ment, az első fokozat nem működött.
Hazaérve megnéztem. Az első fokozat reléje kattant, tehát az ellenállás környékén lehet a gond. Olvastam már korábban a fórumon, hogy valakinek volt már ezzel problémája, Nála letört az ellenállás lába. Nos nálam nem ez volt a helyzet. Ránézésre egyben volt, csak kissé megmelegedett. Leégett a felirata, és megrepedt a kerámiabevonat, de az értéke stimmelt.
Van viszont egy hőbiztosíték az ellenállás alatt (szintén ponthegesztve), amelyik szakadt volt. TF=184C van ráírva, tehát nagyon melegnek kellett lennie, hogy kiolvadjon. A nagy meleg okát sajnos nem tudom. Megmértem a motor áramfelvételét mindkét fokozatban: 1 - 9,5A 2 - 13,5A.
Mivel a motor adatait nem tudom, ez a mérés alapvetően nem mondja meg hogy van-e valami gixer. Egy oldalon azt olvastam 312W a teljesítménye, de ezt sokallom.
Minden esetre kicseréltem a hőbiztosítékot, csavarkötéssel rögzítettem és most működik az 1-es fokozat.
Ez volt eddig a legolcsóbb hibajavítás :) Hőbiztosíték 130Ft, csavarok 20Ft.