Tagok >> aranytl >> 156 1.6TS Sedan Distinctive >> Blog
- Típus:156 1.6TS Sedan Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Alkalmam nyílt összekötni a kellemeset a hasznossal. Tettem egy felfedező/élménytúrát Nógrád megyében.
Bejáratós a motor, csak finoman nyomtam. Volt mindenféle útminőség.
A bejárt útvonalak közül válalható:
- Pásztó - Nagylóc
- Alsótold - Herenycsény (1., 2. kép), itt oda-vissza-odát mentem, bár kátyús, de élvezetes
- Nőtincs - Galgaguta Felsőpetényen át
- Nőtincs elágazás - Ősagárd
Ezeket valahogy össze kellene kötni, de ahol én ezek között jártam, ott borzalmas burkolat volt. Van, hogy csak a településen rossz az aszfalt, de olyan is, hogy egy jó út átvált borzalmasba
A mostani túrát novemberben szerettük volna megejteni, de nem adódott olyan szerencsés együttállás, mint egy éve.
Ahogy a rossz idő ősszel, úgy jött hamarabb a jó idő is.
A februári tavasz láttán Kornél barátom ocsúdott fel hamarabb. Menjünk a hegyekbe, ott is tavasz van már.
Egy ilyen hívásra nem mondhatok nemet. Titkon én is vágytam már erre, de aktuális már a vezérlés cseréje és nyugodtabban keltem volna útra utána.
Ennyit még csak kibír - gondoltam. Elárulom, kibírta.
Rétságra beszéltünk meg találkozót, de már az M0-án sikerült összefutnunk. Egy 156 üdítő látvány, mind követve, mind a tükörben látva. Most én mentem elöl. A forgalmi vizsgámon egy megjegyzése volt a vizsgabiztosnak, használjam gyakrabban a tükröket. Ezúttal nem lett volna panasz.
Kornél gondosan készített itinert, én meg letöltöttem a térképet, hogy offline is meglegyen.
Arrafelé az út minősége hasonló a magyar utakéhoz. Az első igazán élvezetes szakasz Selmecbánya után következett. Teplafőszékelyen lehúzódtam egy buszmegállóba bevárni Kornélt. Te, ez olyan jó, menjünk még egy oda-visszát! Kettő lett belőle.
A szakasz 2 részből áll. Az első a dombokon át vezet. Kanyarok sokasága jelentős szintkülönbséggel. Többségében beláthatók. A második rész a völgyben csörgedező patak mellett visz egy erdőben. Kanyarok szépen összefűzve jó ritmusban, néha megtörve egy nagyobb fékezést igénylő szűkebbel. Itt vizes volt az aszfalt, mégis olyan tapadást adott a PS4, hogy csuda.
Az út további részén felfedező céllal végigmentünk. Már úgy tűnt, nem lesz izgalmas szakasz.
Így Magasmart után ismét Selmecbányát céloztuk be, hogy még egy kört menjünk megkoronázva a napot. Az oda vezető út tartogatott még izgalmakat.
Az 524-es út zseniális. A bükkihez tudnám hasonlítani, csak jobb aszfalttal. Az egyik emelkedő szakaszon az autó ereje odalett. Biztosan meredek - gondoltam. Visszakapcsolok, fura a hangja is. 5000-nél nem forog többet csak morog. Melegszik. Közben Kornél utolért, ajaj, nem az emelkedő a ludas. Mi lehet ez?
Megállok, nézegetem, üresben pörgetem, működik. Elindulok, kisvártatva ismét erőtlen, kelletlenül forog, melegszik. A Selmecbánya - Teplafőszékely szakaszt végigküzdöm oda-vissza. Nem az igazi. Előzni sem tudok.
Megállunk, tanakodunk, furán szól a kipufogó. Belenézünk, eltömődött. Tele van a cső üveggyapottal. A dob belseje szétesett és a hangtompító tömés elszabadult, elzárta a gázok útját. A helyszínen talált fémszalaggal elkezdtem kipiszkálni. Némi perforált csődarab kíséretében két maréknyi gyapotot kipiszkáltam. Talán jó lesz. Indítás után egy focilabdányi pamacs távozott kisebb robbanás hangjának kíséretében. Gyerünk haza.
524 este, autók nélkül már száraz aszfalttal zseniális.
Hazafelé Lajosmizse felé ismét eltömődött a dob. 3000-nél többet nem forgott a motor. Mennyi cucc van ebben? Pihenőben piszka után indítás, focilabdányi nagy durral, usgyi tovább. Szuper nap volt.
Másnap szemügyre vettem a dobot. Jól felpuffadt a nyomástól. Jó, hogy nem nyílt szét. Több helyen kifúj. Talán az összes tömés kijött belőle. A legolcsóbb utángyártott dob volt 5 és fél éve. 60 ekm-t használtam. Csere lesz. Itt az alkalom egy rozsdamentes CSC hátsó dob beszerzésére.
947 km
272875 km
Az utóbbi időben keveset használtam az autót. Az enyhe idő miatt a kerékpárt preferáltam.
Tavaly túra sem volt vele, na de majd vasárnap :)
Fel is raktam a nyári kerekeket.
271928 km
Egy új eszközzel estem neki a fékfolyadék cseréjének. Kompresszor kell hozzá, karburátor elven működik.
A hosszú flakont megtöltöm az új folyadékkal és az autó tartályára fordítom. A kúpos tartályon van egy "pisztoly", erre csatlakozik a kompresszor és a munkahenger a légtelenítő csavaron keresztül. 4 bar elég. Az áramló levegő a légtelenítő csavar nyitásakor kiszívja a folyadékot a tartályba.
Ami azt illeti, hamarabb kellett volna a cserét elvégeznem.
Látható a második képen, hogy 4 év alatt milyen sötét lett. Valeo dot4+, 265 fok a forráspontja.
268844 km
Az októberben kezdődött kalandom a generátorral a végéhez közeledett. Az első cseredarab hibás volt sajnos. Az állórész tekercselése nem ehhez való volt, alapjárati fordulatnál nem gerjedt fel. A feketére festett tekercses a friss beszerzés. Szemmel látható az eltérés. Eltérő huzal átmérő, eltérő menetszám. Kifogtam.
Az első felismerés után ki kellett szerelnem a generátort, hogy padon is meg tudják vizsgálni. Az alapjáratinál nagyobb, kb. 1200-as fordulaton kezdett csak tölteni. De amíg az újabb csere megjön, ezt kell visszatennem. Hurrá, már 2 le-felszerelésnél tartok. Minden hétre egy csere. Repkednek a kipufogó tömítések.
November végén érkezett meg a friss generátor. Hamar le is teszteltettem a mérőpadon, jó-e. Rendben, mehet a másik helyébe.
Áramtalanítás. Kerekek, alsó és oldalsó motorburkolat, kipufogók le. Hosszbordás feszítő kiakasztva. Alagút leengedve. Bölcsőt rutinosan csak résnyire utána, éppen kiférjen a generátor. Féltengely leoldva, félrefordítva. Vezetékek leszedve. Kis játék a motor fel-le emelésével, hogy kijöjjenek a csavarok. Már a kezemben is van. Visszafelé fordított sorrendben. 2 óra alatt megvolt az egész. Persze, hiszen erre gyakoroltam október 2. óta :D
Próba, működik, hurrá. Egy dolog nem tetszik csak. A fesszabályozó a zsigulis korszakot idézően működik. Gázfröccsre emelkedik a fényerő, későn vagy lassan szabályoz. Valami noname, Bosch-t már nem kapni sajnos. Ez van.
265614 km
A középdob nem bírta a hőterhelést, már 2x hegesztettük. A palástnál a peremnél varrtuk körbe, de az sem bizonyult elégnek. Cserélni kellett. A flexibilis is kifújt sajnos. ~50 ekm-t ment, utángyártott.
Kikacsintottunk külföldre, milyenek a szlovák utak. Szombat ellenére alig volt autó. Az aszfalt sok helyen új, a vonalvezetés változatos. Tetszett, tavasszal megyünk újra.
Ez eddig a leghosszabb túra: 1115 km. Messze van, de nincs mit tenni, nyomni kell.
Középdob már odafelé az autópályán megadta magát. Nem úszom meg a cserét.
Ismét elmúlt 10 ekm. Selenia 10w40 nem kapható. Valvoline olajat kapott.
263371 km
Úgy mértem, a Brembo GT Sport első tárcsákba még egy-két túra, de közelebbről szemlélve észrevettem egy repedést, ami a peremig futott. Szívás lenne ha szétrobbanna terhelésen.
Ezt már nem forgalmazzák és túl drága is volt, többet vártam. 30 ekm-t futott.
Találtam egy hasonló terméket: Brembo Xrta HC fúrt tárcsa.
Rendeltem hozzá EBC yellow betéteket. Bejáratás indul.
Október 2-án kigyulladt a töltés hiányát jelző lámpa. Ajaj...
Ez a generátor sokat látott már. 2x foglalkoztam vele, de 260 ekm után mondhatni ideje volt.
Sebaj, van egy bontott 160 ekm-t futott generátorom. Rendbeteszem és mehet is fel. Elkezdtem szétszedni, egy csavar bele is tört a 4-ből. Ez még nem lenne akkora baj, de sajnos az állórész tekercselésén 2 helyen korrózió alakult ki és az egyik olyan súlyos volt, hogy a rézhuzal teljesen elporladt a vasmag tövénél. Ez baj.
Na akkor nézek újat. Alkatrész üzletek 150-200 eFt + cseredarab. Német oldalon találtam Boscht kb. 100 eFt-ért. Cseredarabot ugyan nem kérnek, de jobb lenne hazait venni. Végül a Polgárnál tudtak adni 62 eFt-ért cseredarabbal. Felújított, csecse.
A bontás során egyéb problémával is foglalkoznom kellett. Az egyik vízcső egy ideje eresztette a fagyállót, de olyan szar helyen van, hogy halogattam a cseréjét. A hűtő csatlakozásnál is engedett a bilincsnél az y cső. Na meg a fék. Ezt egy következő bejegyzésben részletezem.
A generátort beszereltem, indítás, mérés. 14,2 V maradhat. De ahogy melegedett a motor és beállt az alapjárati fordulat, csökkent a feszültség egészen az akku kapocsfeszültségéig. A visszajelentő lámpa sötét volt. Mi a fasz? Baszdmeg!