Tagok >> Settantacinque >> 75 2.0 Nord >> Blog
- Típus:75 2.0 Nord
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1986
- Színe:Alfa Rosso 530
A karantén időszak alatt volt időm dolgozni rajta végre, 3 év után...
Beépítettem az új hüvelyeket, gyűrűket. Dugattyúk hibátlan állapotúak voltak szerencsére, beleértve a gyűrűhornyokat is. Új csapágysort is kapott.
Cseréltem az állítható szervoszíj feszítő csapágyát is.
Karter tisztítva, hengerfej teljesen felújítva, síkolva, becsiszolva. Szívósor fáradt tömítések is cserélve.
Új gyári termosztát, fázisállítós vezérműtengely, fázisállító aktuátor beépítve.
Tank új tömítőgyűrűt kapott a szívóágnál, nulla folyás.
Motor új Total 10W50 olajjal feltöltve. Jövő héten indítás :)
Füstöl... Először azt hittem, azért, mert tele volt az olaj benzinnel. Kapott új Total 10W50-et, ami a gyári előírása, úgy is. Úgyhogy vettem 4 új hengerhüvelyt, gyűrűszettet, összes tömítést. Dugattyút még nem, de valószínűleg azt is kell majd, egyelőre reménykedem.
Kétszeri nekifutásra, de sikerült. Először túl nagy benzinnyomást csinált az AC, vennem kellett nyomáscsökkentőt. Másodszorra kiderült, hogy beállítás közben meghalt egy Beru gyertya, ez kicsit meghosszabbította a beállítási időt... Tökéletes lett!
Jakarb.hu :-)
Elől vissza kell tenni gyári magasságra, mert valamelyik előző tulaj felemelte...
3db motortartó bak újra cserélve, újszerű szervós kormánymű beszerelve, gumicsövek cserélve, Dex II-vel feltöltve.
A hátsó motortartóbak cseréhez természetesen ki kell venni a motort.
Nem replika :-)
2 új, 2 jó állapotú használt Uniroyal Rainsport 3 195/55R15V
Autó lévő 14" gyári BWA felújítva, majd eladva.
Nem csodálkoztam, amikor kiderültek az alábbiak:
-mindkét oldalsó motortartó bak rossz, egyik tetejére valamelyik ügyes kókánymester műanyaglapot vágott, így növelte az összement bak magasságát
-repedt a karbi-hengerfej közti gumitalp, mind a 4 hengernél
Új, gyári gumitalpak a karbik alá beszerezve :-)
Hátsó futómű felszerelve, fenn az autón, hónapok óta először a saját kerekein áll. Sallangok, fék és kuplung hidraulika felszerelése/feltöltése van még hátra ebben a fázisban, ill. a futómű csavarok végleges meghúzása.
Tank felújítva, festve, felszerelve.
De-Dion összerakva a váltóval, új M7-es csavar a kuplung munkahengerhez, az egész bent az autó alatt.
A képen fel van lazítva a vonóhorog amúgy.
Apránként haladok, mai nap:
-be kellett ruháznom egy gömbfej kinyomó készletre, ezzel nagyon szépen ment a munka
-alsó gömbfejek cserélve, új darab behúzva egy épp ilyen célra kitalált célszerszámmal
-felső gömbfejek teljesen újszerűek voltak, nem cseréltem
-egyik lengéscsillapító alsó csavar beletört a lengőkarba: lefúrtam, új menet, új csavar
-kerékagy új féktárcsákkal összerakva, féknyereg, kerék fenn, új fékcső
Gyári új motorháztető tartó pálca rögzítőstift beszerezve és beépítve.