Tagok >> Settantacinque >> 75 2.0 Nord >> Blog
- Típus:75 2.0 Nord
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1986
- Színe:Alfa Rosso 530
Új olasz, Cromodora márkájú hátsó dob. Még nem cserélem, de kezd hangosodni a rajta lévő, idővel megkapja :)
A pár éves Samko főfékhenger beleengedte a fékolajat a devanderbe, kapott egy új Marellit helyette.
16db új hosszú M12x1.5 hosszú kerékanya is került az autóra :)
Beszereztem 4db új alsó lengőkar szilentet, mert cserések lesznek az autón lévők.
Továbbá érkezett egy új Marelli főfékhenger is, mert a 2 éves Samko kezdi megadni magát....
Vettem egy 85-ös évjáratú kazettás Philips autórádiót...
Ez még a jövő zenéje.
A meglévő gázelemzőhöz vettem egy gyári strobilámpát is.
Minimális lakatolás: 2 hátsó ív alja, jobb hátsó lámpa alatt, illetve bal első sárvédő horpadás javítás.
Egy 2.0 TD váltó volt alatta (kb. '95-ben rakták alá, amikor begázosították, gyanítom úgy gondolták, majd így kevesebbet fogyaszt).
Végre-végre sikerült egy pontosan hozzá való váltót találni ugyanazzal az áttételezéssel, ~150.000 km-t futott autóból. Ez egy csoda 2021-ben, és ennek megfelelően reccsenésmentes, tökéletesen pontos. Mostmár tudja azt a teljesítményt, amit régóta hiányoltam belőle a hosszú váltó miatt.
Mivel a kipufogó le volt szedve, átnéztem, találtam rajta egy repedést - elvittem hegesztetni, aznap kész is lett.
Új kuplung alsó munkahenger+komplett új Sachs kuplungszett - olyan lett, mint a vaj.
+új váltószoknya, gyári alapján, 8 szegmensű - Janitól.
Tartós teszt (100 km) megvolt, hibátlan és nagyon is élhető :)
Vettem egy Bosch gázelemzőt, mert a karbik alapjárati CO-ját hengerenként be lehet állítani, méghozzá a leömlőben lévő szondanyílásokon keresztül. Gyártottam hozzá egy adapter, amivel közvetlenül, fals levegő beszívása nélkül ráköthető a leömlő furatára a gázelemző.
Társult hozzá egy szinkronteszter is. A végeredmény egy alul sokkal nyomatékosabb, valamivel kevesebbet fogyasztó, stabil alapjáratú, nem büdös kipufogógázú autó lett :)
Mondanom sem kell, eddig túl dús keverékkel üzemelt.
Volt benne egy '95-ben beszerelt riasztó, lopásgátló és távirányítós központi zár modul. Mindkét távirányítót elvesztette az előző tulaj, aminek az lett az eredménye, hogy vettem egy komplett távirányítós központi zár vezérlőt, a régit kikötöttem, kiszereltem, majd be az újat. 2 távirányítóval, újra zárható/nyitható az autó :)