Az időjárás nem volt hozzám túl kegyes, de mivel 26-án müszakis a kocsi le kellett küzdenem, így sikeresen ki lett cserélve mind a 2 első alsó lengőkar. A jobbos egy újat kapott, a balos helyére egy használt került, ami nagyon jó állapotban van. Rendeltem rá egy Paragi sportkipufogót is, a gyári már szét volt rohadva és nem érte volna meg foltozgatni. Nagyon kellemes hangja lett, nem túl erős, illik az 1.6-os motorhoz. A dobot direkt az autóhoz gyártották, jó minőség, nem gagyi anyagból van és azért az 1 év garancia sem rossz. Simán felment a régi helyére, tökéletesen passzol, már csak egy U bilincs kell, mert a régivel nem tudtam rendesen meghúzni.
Újra kábeleztem a rádiót is, mert valami nem volt vele rendben, mikor olyan kedve volt, elfelejtette a beállításokat. Amilyen kókány kötözgetést találtam a műszerfalban, nem csodálnám ha emiatt rázott volna a kocsi. Mindez a 23-24-25-i hétvége eredménye. Remélem sok probléma nem lesz a műszakin, kérdezni is fogom majd mit érdemes hamarosan cserélni, remélem felírják nekem.
Folyatás következik majd, remélem akkor már nem hóban-fagyban :D
Amennyire csak tudom cserélem, javítom a dolgokat a járgányon. Volt egy kis elektromos probléma, 1-2 biztosíték csere, csak újra kellett kötnöm a rádiót mint kiderült, így szerencsére az elektromos anomáliák megszűntek. Kb 2 hete gyertya ellenőrzés, tisztogatás (kíváncsi leszek most hétvégén mennyire lesznek megint olajosak), kapott a kicsike új légtömegmérőt, ezúton is köszönet érte egy kedves oroszlányi cartársnak. Egy füst alatt kicseréltem a termosztátot is plusz megkapta a téli hűtőfolyadékot. Hihetetlen milyen jó fűtés van benne, bár még szoknom kell hogy a 80 és a 90 fok között elég nagy a mutató útja és néha ki is használja, csak hogy a frászt hozza rám :D
A hibakódot amit a légtömegmérő produkált kiütötték nekem, pár napig nyugton is volt, most újra világít. erősen gondolkodom egy csatlakozó beszerzésén, ha már ilyen sűrűn szeretne velem "beszélgetni" a computer :D
Az is kiderült hogy szerencsére a blokknak nagy baja nincs, légtömegmérő cseréje után végre kezdem elhinni hogy 1.6-os a kicsike, de sajnos az olajfogyasztás még mindig elég magas, szóval kalandra fel, lehet kutatni tovább mi nyeli el, mivel annyira nem füstöl mint az olajfogyasztásból számítani lehetne rá.
Köv fizunál az első lesz a lengőkar csere az biztos, szívem szakad meg szegénykén ahogy szól melóba menet-jövet azokon a takony utakon plusz kell az az ablaktörlő motor, mert nem tudja hol is álljon meg ha nem tartom a kart amíg törölni akarok. A többit meg majd a büdzsé határozza meg.
Úgy döntöttem az új járgány dolgait megörökítem, bár jóval kevesebb dolog van rajta mint a 145-ön volt.
Eleinte féltem hitelre autót venni, mert ha átvernek, nagyon nagy öngólt rúgok vele, de szerencsére úgy néz ki nagy baj nincs a járgánnyal. Kisebb problémákat magam is tudom orvosolni, ilyeneket, hogy itt le volt törve egy műanyag az utastérbe, ott nem volt jól bekötve a rádió, amott meg le volt törve a tanksapka takaró ajtaja. Ami kapásból megrémített, hogy mikor haza hoztam, majd 3 liter olajat kellett utántöltenem, mivel még a nívó pálcát sem érte el, bár a visszajelző nem világított. Egy kedves cartárs a minap megleste a computerem, mivel világított a motor visszajelző, de véleménye szerint semmi komoly, megakadt az önbeállítás. kiváncsi vagyok vissza jön-e. Amit feltétlenül cserélnem kell az a jobb első lengőkar, hátsó kipufogódob és a rendszer középső csöve, nomeg egy kis lakatos munka. Mivel sajnos túlfutottam a keretem igy azonnal nem tudok mindent cserélni, így ideiglenesen megkapta a régi direktszűrőmet, mert a bent lévő levegőszűrőröl inkább nem mondanék véleményt. a napokban megejtem az olaj+olajszűrő cserét is. Szerencsére semmi más komoly probléma ami miatt ne tudnám használni. A folytatás hamarosan következik.....