Tagok >> Kardosdoktor >> 147 Black Line >> Blog
- Típus:147 Black Line
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Alfa rosso
Nem a germán autógyártás remekeit szidom, hanem azt a fránya alkatrészt egy olasz autóban, ami váratlan helyen és időben okozott leállást és újra nem indulást. Na erre volt ráírva, hogy "Germany". Ez pedig nem volt más, mint egy holtponti jeladó a Bosch-tól. Alexék rádugták computerre a kicsi pirosat, az kiírta a hibát, megrendelték, fél óra alatt kicserélték! Azóta jó... :-)
A nagyszervíz után néhány nappal egyik reggel idegesen hívott Zsuzsi, hogy egyirányú utcában haladva egy agresszív, a KRESZ szabályaira magasan tevő, testes banya egy szakadt méregzöld F Astrával a hely szűke miatt letörte a jobb tükröt. A spiáter konzol megadta magát, csak a vezetékek tartották. Telefon Alexnek, másnap fölkerült az új. Egy feketét szereztek bontóból, amire át kellett pattintani az eredeti alu borítását. Ráadásul ez egy holtteres verzió, ami különösen jól jön sávváltáskor, kompenzálva ezzel a '47-es parányi tükrét. :-)
84300 km-es óraállásnál Alexéknél (Alfarium) megtörtént a vásárlás után elengedhetetlen olaj (Selenia 20K)+ szűrők + vezérlés (szíj, görgők, vízpumpa), valamint első fékbetétek és tárcsák cseréje (Jurid).
Át is nézték, összességében rendben is találták a kis lombard vagányt. Némi olajizzadást láttak ugyan a váltónál, ezt egyenlőre csak figyeljük. :-)
Az Alfadepoban rábukkantam egy szép állapotú 15"-os, 415–ös típusszámú sportos felniszetre, így megváltunk az Alfákon mindig kiábrándítóan ronda lemezfelniktől. Dávid 15 eFt-ért be is számolta azokat!
Még anno Halesz mutatta GT-jében ezt a dokkolót. Mondta, olvassam el az Amoren az általa írt részletes tesztet is. Nekem igazából csak egy jó tartó kellett a 159-be, mert a gyári B&M tökéletesen tette a dolgát iPhone 4-emmel. Most viszont telefoncsere előtt állok és Zsuzsinak átadom a régi iPhone-om. Gondoltam, hogy mivel 147-esében nincs semmi gyári kihangosítás és mp3 lejátszási lehetőség, egy ilyen Dension eszköz a kézenfekvő megoldás. Nagyon jól szól a zene az FM transzmitterén és tökéletesen érthető a telefonbeszélgetés is rajta mindkét irányban. 147-esben, GT-ben profi módon rögzíthető kis öntapadó talpával a középső szellőzőrostélyok tetején, a vezető oldalán. Kifutó modellként reklámáron kaptam meg a Gigatelnél. Minden iPhone 4/4S használónak csak javasolni tudom!
Feleségem Zsuzsi, már egy ideje figyelemmel kíséri Alfás rajongásomat és ő is nézegeti a lombard autógyártás újabb remekeit. A facelift utáni 147-es Alfák tetszettek neki. Nem is csoda, nagyon jót tett a formának a Giugaro általi "159-esítés". A típus nekem is régi nagy kedvencem volt, sőt még korábbi Nuova Bravo vásárlásomkor is egy komoly alternatíva volt ( sokat meg is néztem, csak mind rom volt :-( ).
Öt ajtóst szeretett volna, mert a kicsi Milánt már nehéz volt ki-berakni az előző 3 ajtós autójába, meg hát csúcs az a rejtett hátsó kilincs! Fekete, vagy grafit metál volt az elképzelt szín, és fontos volt, hogy ne legyen beige a belseje.
Hosszas kutatás és autónézés után egyik szeptember végi napon megláttam egy hirdetést egy váci kereskedéstől, amiben egy Alfa rosso 1.6 TS-t kínáltak. "Piros???", kérdezte Zsuzsi. "Piros, mint egy Alfa", mondtam. Megnéztük, egyből imádta! Gyönyörűen terpesztett a pici piros autó a 17-es Black Line felniken. Sérülésmentes, szép a belseje is. Átnéztük műszakilag is, különösebb problémát nem tapasztaltunk, egyben van. 84000 km egy osztrák nőnél nem tette tönkre a futóművet sem. Meg is vettük! :-) Szeret vele járni Zsuzsi. Élvezi, hogy nem túl nagy, pörgős motorja sportosan repíti, stabil a futóműve és alfásan vagányak a fények a belsejében. Ő az '59 kicsi testvérkéje! Sokban hasonlítanak is.