Mutasd

>> Szerviz2017-05-16

Persze, hogy Csörinél. Sok dolgot csinált az autón:
- jobb hátsó féklámpa izzócsere
- biztonsági övek fixálása
- kormánycsere
- futómű magasságállítás
- hűtőfolyadék pótlás
- motorolaj pótlás
- teljes átnézés
Eredménye, azaz a további teendők:
- olaj és -szűrőcsere, mert az olajszűrő jelenleg nem hozzáférhető, mivel bekerült az autóba egy utólagos olajhűtő; se ki, se be az olajszűrő, csak sok extra munkával (kb. motor ki), amire most nem volt időnk
- az utólagos olajhűtő vezetékei eresztik az olajat, ezért ezeket cserélni kell; lehet, az egész olajhűtést száműzzük (az olajhűtő csövei kb. 2 centire futnak a leömlőtől, és feltehetőleg a nagy hőtől mentek tönkre, és csöpög belőlük az olaj - utcai használatban feltehetőleg nem fogom érezni a hűtő hiányát)
- féltengely szimmeringeket és porvédő gumiharangokat cserélni kell
- kézifék köteleket cserélni kell
- légzsákvezérlőt cserélni kell, ha lehet még kapni egyáltalán
- ablaktörlőlapátok cserések
- klímát fel kell tölteni
Esetlegesek:
- gyári V6 gátlók és rugók előre és hátulra
- gyári légszűrő rendszer
- csomagtérajtó és hátsó lökös benyomódásainak és festési hiányosságainak orvoslása

A futóművet 1 centivel lehetett csak feljebb tekerni. Érzésre ez is számít, de ha a hétköznapokon nem békülök ki a kemény gátlókkal, akkor lehet, visszacseréljük a Bilsteineket gyáriakra.

A direktszűrőtől eszméletlenül gyönyörű szívóhangja van, de hosszútávon szeretnék gyári légszűrő rendszert. Sokat fogok veszíteni az élményből, de mindennapos használatban a gyárit jobb megoldásnak gondolom.

Tankoltam is 52,9 liter benzint 345 Ft-ért Várpalotán. Ha jól saccolok, akkor a első bő 200 km-en az autó kb. 12,5 litert fogyasztott 100 km-en. Teljesen jó.
(Azt követően mertem 95-öst tankolni bele, hogy Stephan Leniorral (Squadra Tuning) váltottam egy levelet arról, szabad -e. Azt írta, hogy igen, csak teljesítménycsökkenést okoz a nem prémium benzin, de ez a gyári GTA-ra is igaz. Ember legyen a fenekén, aki ezt megérzi...)

Várpalotára oda és vissza is nyugiban közlekedtem, óra szerint 140 körül, szóval nem duhajkodtam. Volt 3-4 demonstratív kigyorsítás (180-190-ig)*, de egyébként deresedő fejemhez méltó módon közlekedtem. Úgy is élmény ez az autó.
*Anno ez volt az utazótempóm a GTV-vel...

Köszönöm Csörinek, hogy rám szánta a napját, és hogy ezt a sok "apróságot" megcsinálta nekem, ráadásul baráti áron! Júniusban megyek vissza a fentiek javítására, és akkor 100%-os lesz az autó.
Örültem annak is, hogy semmi komoly gondja nincs a kocsinak, és hogy olyan jó állapotban van (kívül, belül, alul), ahogyan azt gondoltam, illetve tudtam.
Köszönöm Belgának és Kalizsolinak is, hogy egy ilyen kiváló állapotú autót hagyományoztak rám!

 
>> Egyéb2017-05-10

Megkötöttem a kötelezőt A00-ban. Féltem, mennyi lesz, de ez az összeg még éppen belülről karcolja az ingerküszöbömet. (B02 van a másik kocsin, ami most eladósorban van a "GTA" érkezése miatt; azzal ócsítom majd a biztosítást.)

 
>> Egyéb2017-05-09

Elmondom, mi a különbség egy szinte vadonatúj, bejáratáson éppen túlesett 147 Q2 és egy vénecske V6-os kecske között: az előbbi tulajdonjog-szerzése semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem, sőt, inkább rossz érzés volt (mert már akkor tudtam, hogy eladom), utóbbi átírását követően (pedig nem kevés pénzbe került) viszont széles vigyorral sétáltam az utcán az autóig, pedig messze parkoltam a hivataltól.

Ma megvolt kisfiam első óvodába vitele (nagy rajongó), Aldit is megjártuk, szóval használatba vettem az autót.

Borzasztóan kell figyelni a műszereket, mert nagyon könnyen veszi a fordulatot (ez nem újdonság a GTV után), és hidegen (olajhőmérő is van!) szigorúan 2000-nél elváltom (és max. 1/3 gázt kap). De a 2000 nagyon gyorsan jön...
Nem figyeltem oda, és kb. 35-nél ötösben felejtettem; semmi rángatás vagy egyéb zokszó, ment szépen.

Hát ilyen. Munkahelyemen parkolok vele; itt áll az ablak alatt. (Rácsok mögé kellett zárni a fenevadat, mert harap.) Minden második ember megfordul utána. Nem értem; se nem 2.0 tádé, se nem német, ráadásul nem is új.

 
>> Egyéb2017-05-08

Tegnap jöttem-mentem vele 60 km-t; első tapasztalatok:

Nagyon könnyen és kényelmesen vezethető, teljesen normális közlekedőedény.
Na jó, a teljesen átlagosnál kicsit közelebb ül az úthoz, emiatt az úthibákat az átlagosnál figyelmesebben kell kerülgetni.
Iszonyatosan masszív érzetet keltenek a Bilstein gátlók; egészen jól kirugózzák az egyenetlenségeket, viszont úgy érzi az ember, hogy bunkerban ül. Komoly cucc.
(A még jobb napi használhatóság érdekében 2 centit emeltetek majd rajta, mert ennyi van még benne fölfelé. A stabilitásból vajmi keveset fog elveszíteni az autó, főleg hogy nem pályázni használom.)
A hátsó Powerflex szilentektől a hátulja túl merevnek érződik nem teljesen sima aszfalton, de kit érdekel: nem ülök hátul, amikor vezetek. A kisfiam meg így is szereti.

Minden működik rajta. Nincsenek elkopva a tekerentyűk és az ablakemelők, az ülések újak, akárcsak a kormány; szerintem nincs ember, aki megmondaná, hogy ez egy 19 éves autó.
A forma meg kortalan; számomra a mai napig stílusos és vonzó.

Egyelőre félek tőle, de idővel lehet, megszokom. Tegnap egyszer már 5000-ig is el mertem forgatni hármasban, de ez egyébként sem lesz jellemző használati mód, másrészt tényleg szokni kell. Olyan hangorgia veszi kezdetét, amikor padlót nyom az ember, hogy az utóbbi években legyengült idegzetemmel tényleg félelmetes, amit az autó előad.
Imádom, ahogy beröffen az aggregát, ahogyan muzsikál alapjáraton, ahogyan finoman, V6 módra duruzsol alacsony fordulaton, ahogyan megőrül és ugrik egy 2000-nél lenyomott padlóra, amit bőven elég 3000-ig kitartani, mert addigra az aktuális forgalmi helyzet megoldódik. Döbbenetes erőtartalékai vannak; hihetetlenül nagystílű, és csak azért nem felsőbbrendű, mert nem übergermán presztízsvas. Hanem "csak egy" Alfa. Annak viszont tiszteletet parancsoló. Egy mára klasszikussá érett forma az Alfa Romeo valaha gyártott egyik legjobb motorjával. Nekem többre nincs igényem autók szempontjából.

Tankoltam 28,17 liter 98-as benzint. Kíváncsi vagyok, elmegy -e vele 200 km-t.

És egy kép a szebbik felemről, ahogyan meghajolok Őhatalmassága előtt. (Igazából az üléseket cseréltük ki Zsolttal, mert az L-es versenyülésbe már nem férek bele; visszakerültek a sportcsomagos alcantarák.)

 
>> Esemény2017-05-08

2017.05.07-én lettem újra "apa".
A tavalyi, 147 Q2-vel folytatott, "egyéjszakás kalandot" követően elhatároztam, vagy GTA vagy semmi. És hogy miért nem lett mégis (akkora nagy) segg a számból?
Mert ha nem is GTA, de kvázi GTA tulaj lettem tegnap.
Belga ex-ex és Kalizsoli ex autója került hozzám. Hiteles történet:
1998-ban vette meg egy német állampolgár a Distinctive 2.5 V6-ot dániai forgalomba helyezést követően.
2002-ben került Belgához, aki 2007-ig terelgette a gyári motor setuppal.
2007-ben új, 5 000 km-t futott szívet kapott egy 166-ból. Belga vitte el az Alfa Romeo tunerek - talán - legnagyobb gurujához, Stephan Leniorhoz (Squadra Tuning) "GTA-sításra" (254 ló és 318 nyúlmókus).
2009-ben vette meg Kalizsoli, aki először hétvégi autóként, később amatőr pályázásra használta, és akinél tegnapig volt az autó, miután az elmúlt két évben összesen ment vele kb. 500 km-t.
A tacho-ban 171 000 km van, a motorban kb. 35 000.
A belseje gyakorlatilag kopásmentes; nagyon szép.
A GTA hátsó lökhárító kivételével - messziről - úgy néz ki, mint egy GTA. Legfőbb tulajdonságait tekintve (sejtelmesen dörmögőtől vérfagyasztóan félelmetesig tartó skálán éneklő szívóhang, motorokéval versengő fordulatszámvétel, hihetetlen menetdinamika stb.) is erősen hajaz a Nagy Testvérre.

Tulajdonképpen nagyon örülök annak, hogy nem GTA lett, hanem csak kvázi GTA, mert én a mindennapokban tervezem használni, és egy teljesen eredeti GTA-t nagyobb vétek lenne a hétköznapokon munkára fogni.