Sokan kérdeztétek,hogy hogyan lehetséges ebből az alfából 1.4 TS így most leírom szegényke rövid történetét.
Mi tavaly októberben láttuk meg használtautón a hirdetést. Úgy gondoltuk,hogy érdemes lenne legalább megnézni ha már olyan potom összegről beszélünk. Várható volt,hogy van vele bibi, na de nem annyi, mint amennyi idő közben kiderült.
Az eladó nagyon korrekt volt, folyton csörgött a telefonja az alfa miatt,de megígérte, hogy ha már mi úgyis alfákkal foglalkozunk és nem szétbontani akarjuk akkor természetesen nem adja el,míg mi meg nem nézzük.
Első ránézésre nem volt olyan nagy gondja, kinézetre egyben volt bár a fényezése iszonyatosan nézett ki. Hát mégis elhoztuk,mert miért ne.
Megjártuk vele a monostori erődöt is hazafelé jövet,bár gyorsabb előrejutás érdekében a pályát választottuk Pest felé. Nem is jutottunk sokáig, kb az első pihenőig amikor kiderült,h valami mégsem stimmel. A benzint eszi,ahogy nem szégyen és egyáltalán nem megy. Meg is álltunk mire kiderült,h befogott a bal első fék (mint utólag kiderült a pasas akitől elhoztuk ugyan cserélt fékbetétet,de nem azt rakta bele amit kellett volna).
Uccu vissza Pestre, kocsi egyenlőre marad a pihenőn. Megálmodjuk mi lesz vele,csak ugye szerszám nélkül esélytelen az út tovább és dolgozni be kell menni.
Este mentünk vissza érte a pihenőn lévő étteremnél egész nap fél szemmel figyeltek rá a kérésünkre,ha már így alakult. Az éjszakai műszakos mint kiderült régen alfázott. Hol nem találkozik az ember legalább egy ex- vagy jelenlegi alfa tulajjal. :D Pár óra bütykölés után folytatódott az út...
Hajnalban ért "haza" a drága, nem volt könnyű menet,de hazajött velünk.
A papírokat nem volt egyszerű elintézni 'A' nevén volt akitől 'B' megvette de nem írta át,majd átkerült 'C'-hez akitől mi hoztuk el. Lényeg kb egy hónap után meglett az eredeti tulaj,aki örült annak,hogy végre lekerül a nevükről a verda. Teljesen korrektül mindent meg lehetett vele beszélni! Hálás vagyok érte a mai napig.
A gondok persze nevezett 'B' tulajnál lettek ilyen óriásiak. Mikor elhozták az autót kb makulátlan volt,igaz volt benne 2 éve egy motorcsere,mert kikönyökölt a hajtókar,de azonos 1.6 TS-t kapott. Ez még 'A' tulajnál történt.
'B' tulaj adásvételivel elhozta, de persze nem íratta át. Időközben lett az autó matt fekete, a belseje lelakva. Na annak az embernek nem adnék soha többet nemhogy alfát a kezébe,de autót se!!!
Az előző motorcserét nem íratták be a forgalmiba így mi teljesen jóhiszeműen elvittük a drágát egy helyszíni szemlére,hogy az általunk vélt másik 1.6-os motor kódja kerülhessen be a forgalmiba.
Ám most jön a csavar! Az NKH-nál megállapították,hogy egy 146-os alfa romeo-ból származó 1.4 TS motor van benne. Kíváncsi lennék,hogy ki az a marha aki egy bejáratós motort erre a 'semmi'-re cserélt ki, és pláne hogy miért!!!????
Így jelenleg az eredeti először kivett motor alkatrészeiből próbáljuk felépíteni az 1.6-os motort. Kénytelenek vagyunk, még mindig eszik és alig megy,hangja bezzeg van bőven.
Komolyan sajnálom szerény kis kocsit,h miken kellett neki átesnie,de megnyugtat a tudat, hogy most jó kezekben van. Ha lassikán is,de egyben lesz, meg van is csak az a fránya motor...:(((
>> EgyébAlfa 156 1.4 TS :) után 1.6 TS // 2012-04-29