Na szóval ide is eljutottam hogy hazajöttem végre a misszióból és meg tudtam csináltatni amiket szerettem volna (és amiket nem azokat is:). A szerelők el volt havazva munkával mert nagyon sokan náluk javíttatnak de megérte várni. Ezúton is köszönöm a munkájukat!
No és akkor amik javítva/cserélve lettek.
Legfontosabb az olajfogyasztás probléma megoldása volt számomra. A képek szerelési sorrendben készültek tehát lehet látni azzal kezdtek. Véleményük szerint az autó valaha vezérműszíj szakadt volt ahol a szelepvezetők elrepedtek/ eltörtek és nem igazán voltak kicserélve a dolgok+a szelepszárszimeringek is elöregedtek tehát a hengerfej teljesen rendbe lett rakva illetve blokkba tekintve kiderült h a hengerfal teljesen rendbe van hónolás gyári értéken viszont a gyűrűk kopottak voltak főleg az olajlehúzó ezért azok is cserélve lettek. A hajtókarcsapágyak is cserélve lettek és a többi dolog a képeken.
Ezután jött az alja: Összes lengéscsillapító, első-hátsó féktárcsák+betétek, fékcsövek, kézifék bowdenek, elől összes lengőkar, hátul a két hosszkitámasztó+a jobb oldali stabilizátor illetve a váltó folydogált az is rendbe lett rakva.
Összes olaj (váltó, fék, szervó, motor,) hűtőfolyadék, Minden szíj az összes feszítőgörgővel+főtengelyszíjtárcsa, olajszűrő, pollenszűrő.
Hamarosan otthon vagyok és akkor elkezdődnek a tervezett, és nem tervezett dolgok.
Tervezett dolgok közt van az összes folyadék, vezérlés, vezérlésmódosító, hosszbordás+főtengely szíjtárcsa, hátsó futómű hosszkitámasztó lengőkarok, cseréje. Motor ki-szét szerelése olaj fogyasztás okainak kiderítése, mérlegelés----->döntés (motorcsere vagy felújítás).
Nem tervezett dolog meg bármi más amire a szerelő azt mondja h cserés :)
Képek és adatok hamarosan.
Ez nem igazán szerviz de azért beírom mert örülök neki. Kapott az autó egy saját fűtött garázst (vagyis barátommal közösen béreljük de neki csak a peca cucc meg a robogója van bent) ugyhogy ezentul nem kell félnem a jégtől meg a roh@dék tolvajoktol akik lelopják a felni emblémáimat illetve összetörik az autót és elhajtanak (utóbbi még az opellel történt). Sajnos ilyen világot élünk :@
Ma intéztem a vasnak 4 új papucsot mert megérdemli, de a felhúzással még várni kell......(2013.03.16)
Update: Fel lettek húzva a gumik haverom elmondása szerint sokkal csöndesebb és ami lényeges puhább is lett az egész mert jobban elnyeli a kátyúkat nem érezni mindet a vesében:) Sajnos csak ismét az elmondásokra hagyatkozhatok mert még nem vagyok othon. Most le lessz rakva a verda kb 3 hónapra mit javasoltok mit csináljak vele az aksi saru levételen kívűl? Vagy ne álljon annyit néha legyen ráindítgatva ? Véleményeket az üzenőfalamra szívesen várok.
Nagyon jól megy az autó az uj gyertyákkal, sajnos azonban nem sokat mentem vele (kb60km) de megint kidobta a hibalámpát, viszont mostmár tünet is volt reggel hidegíndításnál majdnem lefulladt, az alapjárat leesett kb 200-ra rászkódott az egész autó majd adtam rá egy kis gázt és jó lett. A szerelőnél most két másik hibát lökött ki az egyik a pillangószelep rossz szög sztem ezért volt a rázkódás és a fuldoklás is (valószínű a takarítás megoldja ami most zajlik) a másik a katalizátor hiba ami a szerelő szerint lehet a kontroll szonda miatt vagy csak még a rossz gyertyák mellékterméke is lehet vagy ami rosszabb hogy valóban sz*r a katalizátor. Kiderül a takarítás után h visszatér e még a hiba vagy nem.
Nyár végére tervezem a nagyszervízt ahogy számoltam kb 350 ezer ft lessz.
Sokmindent le akarok cserélni föleg a szíjjakat és mivel elég sok rémtörténetet hallok a szíjtárcsákról igy azokból is az összeset+minden olajat szűrőt vezérlésmódosítót (kezd hangja lenni) meg még sokmindent ami most nem jut eszembe de ha meglessz akkor leírom.
Update: pillangószelep kitakarítva azóta 400 km hibamentesen :)
Az egyik délután beindítottam az autót. Nem rögtön indultam vele elszívtam egy cigit addig melegedett egy kicsit. Amint elindultam kidobta a motor controll failure szöveget és nem aludt el a motor hiba lámpa sem, észre nem vettem semmit az autón ugyanúgy ment tovább. Másnap elvittem a szerelőmhöz ahol kiderült hogy a hiba amit a kocsi tárolt lambda szonda. Másnap hívott a szerelő hogy kimérte a szondát nem az a baj hanem gyertyacsere lessz mivel borzalmas állapotban vannak emiatt volt égéskimaradás és emiatt mért rossz értékeket a szonda+az összes gyertya olajban ált mivel átszakadt a szelepfedéltömítés. (ja és a 8 gyertya kb 8 fajta volt ezúton is köszi az előző tulajnak.). Na mindeggy gyertyák+tömítés cserélve hiba kitörölve lehet menni.
A mai nap elvittem az autót egy futóműbeállításra mivel jobbra elég erősen elment, elnyalta a jobb első gumi belső felét illetve a kormány se középen állt mikor egyenesen mentem vele.
Megnézte a szaki (Belker udvar) és nézett egy nagyot elsőnek azért rázta a fejét h minden értékem rossz semmi se zöld minden piros!!
A másik pofon akkor érte mikor megpróbált utánaállítani a dolgoknak mivel,
az előző tulaj féltette az alvázat (joggal) le alvázvédőztette az autó alját csahogy ez olyan jól sikerült hogy azokat a csavarokat is sikerült le alváz védőzni amikkel lehet állítani a futóművet.
Úgyhogy ez most így maradt mivel melegíteni így nem lehet szétszedni meg már nem volt ideje holnap reggel irány vissza :S
Költségem eddig:2500 ft de lehet lesznek vele gondok mert nagyon rosszak az értékek csak a fejét csóválta folyamatosan.....
Másnap visszamentem és hál istennek lejöttek azok a csavarok a helyükről (rámelegített) igaz le kellett venni róla a kerekeket és a rúdfejeket de sikerült.
Az elejét be tudta állítani, de mivel a hátulját nem lehet azt nem sikerült neki. (Mert bal*asz volt a csávó. Debrecenbe belker-hez senki ne vigyen futóművet állítani. Autoszöv régi emberke mindenhez ért és olcsó!!)
A hátsó értékek nem olyan nagyon rosszak de vszínű h a két hosszkitámasztó cserés lessz hamarosan ezért is állnak kissé kifelé a hátsó kerekek a gép szerint (1-2mm) viszont mostmár egyenesen megy az autó nem húz el semerre, ha egyenesen megyek a kormány is pont középen áll, és a fékezéskori búgás is megszűnt:) a gumik kissé még mindig hangosak de ez már azért van mert kukásak vszinüleg...
Vasárnap délelőtt megvolt a hűtőcsere ugyanis elég ramaty volt az ami benne. volt folydogált a bal alsó sarkábol elég szépen. Minden rendben ment szépen kicserélte a szerelő nem volt semmi gond. Feltöltöttük az uj fagyálló folyadékkal -32 fokosra kevertük.
Ami aggasztott minket inkább a folyadék ami kijött belőle. Elinte azt hittem h tiszta olaj a víz akkor kezdtem lefőni ugyanis tiszta fekete volt a trutyi. Aztán ahogy ált a fehér edénykében kezdett leülepedni mintha vmi iszap lett volna a teteje tiszta volt az alja meg ilyen nagyon finom szemű sz*r. Ezt nem tudom másképp leirni. Most nézem sűrűn nehogy az olajjal follyon össze mert az kicsit veszélyesebb mutatvány lenne :S de tudomásom szerint az olaj mem ülne le az aljára....
Az autót 5.-én hoztam haza amit egyenesen a szerelőmhöz vittem. Az átvizsgálása során a hátsó fékbetétek cserésnek bizonyultak, illetve a hűtő bal alsó sarkánál lehetett észrevenni a korrózió jeleit, egyébként az autó elég jól egyben van :D.
Eljött tehát a nap és a fékbetét is megjött ki is lett lökve a régi kb 1,5 mm-es db és bekerült az új.
Lett még az LMM tisztítva illetve a kézifék kötél kapott egy kis szigetelést mert kezd rohadni és télen nem lenne jó ha befagyna.
A hűtő csere lesz a következő de mivel van több méret is belőle és a multkori átvizsgálás során nem mértük le így ez a jövő hétre marad, de am se nagyon sürgős viszont rend a lelke mindennek.