Tagok >> Signora Dömpi >> Blog
Ahogyan néhány napja hidegebbre fordult az idő reggelenként, ismét feltűnt a kocsi jobb oldalán az a titokzatos kerregés a motortérben, amit egyszer már a hosszbordás szíj cserével orvosolni tudtunk.
Tegnap este Csabi szerelő barátunk is ráhallgatott kicsit, valószínűleg az egyik görgő lesz a ludas, de ez majd a hétvégén kiderül, mert akkor tudja szétszedni, és megnézni rendesen, mi is okozza azt a kerregést.
Folyt köv. Szombaton.
A tavalyi /2012-es/ Alfa City-n, emlékszem, még külön nyaggatnom kellett Dömpit, hogy ugyan kerüljön már velem egy kört a 147-esek között / biztosan érezte már a végzetét/, mivel ez volt az álomautó számomra, és itt végre élőben is megmustrálgathattam őket. Innentől kezdve, végképp eltántoríthatatlan lettem, nekem 147 kell, és passz. Zárójelben jegyezném meg, ha valaki tavaly odajön és azt mondja, hogy jövőre már én is itt fogok sorakozni, egy Nero csodával, valószínű kinevettem volna.
Az idén az ég is kegyesebb volt hozzánk, mint tavaly, de azthiszem nálam a nap kezdő löketét a convolyozás feeligje adta meg. Az egy hatalmas érzés volt! Egy megközelítőleg 30-35 Alfából álló karaván élén gurulni a felllobogózott vassal :) Annál is inkább, mivel ezidáig max Dömpi jött utánam hazafelé a melóból :)
A zászlókért külön köszönet Pityukomának:)
A napunk AC-ben nagyon jól telt, ettünk, ittunk, régebbi ismerősökkel beszélgettünk, és szert tettünk újabb Alfás barátokra is!
Egy biztos, jövőre is ott a helyünk ! :)
Meg is volt a papucs csere, mire mentem már vártak rám, pikk-pakk feldobálták :) olyan jó volt hazafelé jönni vele, igaz csak egy- két napig voltak fenn a nyárigumik novemberben mikor vettük, de megint olyan érzés volt vele menni, mint akkor. Tökéletesen fekszi az utat, csak a szél suhogását halgattam egész hazaúton, és élveztem az élményt a 16"os felniken gurulva :)
Egyébként a látvány is midjárt más, most ilyen a kis dög :)
70440-73500 km volt fenn a téli garnitúra.
Kicsit kotorásztam a gépen a képek között, ééééésss miket találtam :) A gondolat pillanatit:)
És olyan jó őket megint végignézni :)Kicsit újra átélem azokat a pillanatokat.
Eleinte nem is tudtam elhinni, hogy ő az enyém:)Sokszor csak bámultam ki az ablakon és hetekig csak szívtam magamba a formáit, az illatát ...
Ezek még a használtautós hirdetés képei.
Tegnap este ki lett cserélve a hosszbordásszíj a kocsiban.Még a multkori olajcserénél lett rákukkantva, és látszott rajta, hogy bizony az idő vasfoga már rendesen megrágcsálta.
A többit képekben:
1.- 2. kép Egykis matatás, néhány csavar kicsavarás, és gyöngéd erőszak után kint a régi szíj.
3. kép Megérett a cserére, szó szerint.
4.- 5. kép Ilyen az új
5.- 6. kép Még egy kis világíts ide, húzd meg arra, na most jó? .... és kész is:)
7.-8. kép Mindez, ővele, és ennyi kilóméternél történt
Azóta hálásan durúzsol nekem tovább :))
Dömpi vett nekem az OBI-ban tegnap Szolnokon egy GYÖNGY feliratot, és ... a többit már úgyis leírta:)
Ime képekben, nekem nagyon tetszik:)
Az este átgurultam a Gyönggyel, aranykezű szerelőnkhöz, Csabihoz, mert szólt, hogy megérkrzett a mikrokapcsoló, acsomagtér világításhoz, és ráérne besakkozni az autómba.
1-2. kép: Ez az a kis bikk-bakk, ami miatt nem volt csomagtér világításom, hiába a jó izzó a csomagtartóban./ Esti nagybevásárlások utáni reggeleken ébredtem rá igazán a hiányára, mikor megtaláltam egy-egy túrórudit, vagy uborkát elgurulva a csomagtartó valamely zugába így télvíz idelyén nem is gond ez, de nyáron.... /
3. kép: Innen lett kioperálva a csomagtér zár
4. kép: Oda kellett beügyeskedni, Csabinak a mikrokapcsolót, ami röpke negyed óra alatt beugrott a helyére
5.kép: Ééééés műűűűűködik :)
6.kép: Még egy kis áramkör birizgálás, na jó neem iiiis, csak belekerült az olajcsere, hogy megvolt :)
7 kép: Ezt meg csak úgy I love Gyöngyöm :)
Tegnap este utolsó alkalommal, de még az uram vitte olajcserére a kocsit, meg pár dolgot megnéztek /én meg kimaradtam mint az a bizonyos a hóból:( /
Íme a lista:
Olajcsere. A kocsi meleg motorral érkezett, vízhőfok 90°C. Ideális. Szépen ki is folyt a régi olaj.
kép 1
Ezalatt Csabi megbontotta a vezérlést. Először levette a hosszbordás szíj burkolatát, majd kiakasztotta a szíjat. Azután kilazította a vezérlés védőburkolatát. Sajnos pont úgy volt fordulva, hogy semmi sem látszott a szíjon. Hármasba raktam a kocsit, kuplung fel, és előretoltuk majd 2 métert. Ekkor fordult úgy a rendszer, hogy láthatóvá vált a szíj felirata. Dayco márkájú van benne. Ez tipikus „aftermarket” (utángyártott), gyárilag nem ezt teszik bele, hanem Gates szíjat. Ergo a szervízkönyvben lévő 62-ezres szervízkor, 2011.dec. 13-án cserélve volt. Erre utal az is, hogy a szíjon látszik a felirat, tisztán és olvashatóan. Pedig a dayco esetében ez gyorsan lekopik. Szóval a vezérlésben még csak kb. 8000 km van.
Kép2
Viszont a hosszbordás szíj hamarosan cserés lesz. Apró hajszálrepedések vannak rajta. Annyiban érdekes a dolog, hogy a karbantartási terv szerint csak 120-ezernél kellene cserélni.
Kép3
Amíg Csabi visszarakta a vezérlés védőburkolatait én kioperáltam a csomagtérzárat. / na ezért nem ő viszi legközelebb :) /
Kép4
Csabi kicserélte az olajszűrőt az újra, majd feltöltötte a friss olajjal.
Kép5
Ilyen olaj került bele
Kép6
Mikor minden fontos dolog készen volt, nekiestünk a zárnak.Természetesen a mikrokapcsoló a bűnös.
Kép7
Csabi (Kép10) megpróbálta megjavítani, de hosszas kínlódás után sem sikerült.Visszaraktuk a zárat és a csomagtérajtó burkolatot, de a mikrokapcsoló nélkül. Azt ugyanis mintának Csabi öccse magával viszi holnap Pestre és megpróbál bele venni másikat. Amint van, a csomagtérzárat rendbetesszük – immár veled együtt :)/ csakis, különben letöröm a mancsod :)/
Ellenőrizve még a szervó olaj+fékolaj, mindkettő ok.
Mindez 71538 km óraállásnál, és az együtt eltöltött 1100 km nél történt.
Tavaszra tervezett karbantartási munkálatok:
- alvázvédővel lefesteni a szakaszt, ahol a húzatópad fogója nyomott hagyott
- hosszbordás szíj csere
- anyósülés ajtó kilépőfény megjavítása
- ha beválik nálam/ Dömpi /, akkor neked is/ Signora Dömpi / rendelünk az ebay-en LED-es izzót a csomagtérmegvilágításhoz, mert a gyári izzó nyírja ki a mikrokapcsolót.
Szerző: Dömpi
Narrátor: Signora Dömpi
Ma megmostam a kocsit, mert már nem nagyon látszott, hogy mi is akar lenni, szegénykém olyan koszos volt.
Sajna messze még a jó idő, ezért előkapartam a szekrényből egy alighasznált huzatgarnitúrát / tavalyi téli szezont Dömpi kocsijában húzta ki :) /, és nagynehezen de rávettem magam, hogy egy alapos porszívózás után beleerőszakojam, az elvileg ebbe a tipusba gyártott huzatot.Jó lenne végre úgy tevékenykedni a kocsi körül, meg benne is, hogy közben nem fagy belém a sz@r, meg nem kell óránképnt bemenni melegedni.
Erre én nem is gondoltam, a Fordomban nem voltak ilyen rejtett biztonsági tartalékok:)
Szia! Látom huzatot tettél fel. Ki van könnyítve az első ülés támlára való huzat? Mert különben nagy gubanc lehet, ha nyílni kell az oldallégzsáknak. (Aztán persze kérdés, hogy ha elvileg könnyítve van, akkor is hogy befolyásolja a légzsák nyílását.)
Piritu // 2013-01-12 20:20
Azelső üléshuzatot cserélem, trikóhuzatra egyenlőre, amíg meg nem érkezik, mard így.