Blog >> 147

>> EseményBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-09-14

Biztos mindenkinek megvan az érzés, mikor van egy elképzelése, arra megvan a szükséges összeg, már csak meg kell valósítani. Nálam is így volt, mikor reggel úgy keltem fel, hogy ma megyünk alfát nézni, akkor már kávé sem kellett annyi energiám lett hirtelen. Csabi barátommal indultunk el járni a környéket, egy halom kinyomtatott adatlappal, e-maillel,az autókról, helyszínekről.. Siófok, Várpalota, Ajka, Székesfehérvár, Érd, körbenéztünk, magánszemélynél, kereskedőnél, mindenhol ahol lehetséges Alfát venni, végül Érden sikerült megállapodni egy Úrral.
Amit akkor mutatott az autó: lemezfelni, dísztárcsa, amiből az egyik hiányzik, egy polírozható kis karcolás az utasoldalon. Nem tökéletes, de legalább már az enyém, az első alfám. Autópályamatrica, indulás haza. Még aznap este rendeltem gyorsan 4 dísztárcsát, hogy amíg a felnik nincsenek meg legalább szebb legyen.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2018-09-05

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Futómű is utána be lett állítva.
A sebváltó olaj is után lett töltve.

Km. : 147 315

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2018-03-01

Túl vagyunk a tető és az ajtók fényezésen. Már rég óta tetszett a fekete tető így a tukrokkel megegyezően lakk fekete lett. Az autó jobb oldali ajtajai tele voltak hibákkal , lakk sérüléssel így tavaly tavasszal lefenyeztettem. Ez olyan jól sikerült ,hogy a szín elütött és pár hónap múlva elkezdett lepattogzani.mivel már nem akartam azzal a tényezővel megcsináltatni kerestem egy hozzáèrtőt. Így találtam rá Mándi Ferencre. Egy cartars GT-jen végzett munkáját látva tudtam hogy jó kezekben lesz nála az autó. Végül tető plusz két ajtó és ködölès lett a vége . A képek magukért beszélnek.

KM: 235.200

Na ez is megvolt.

Bölcső-, vezérlés-, olaj-, szűrők-, alsó lengőkarok-, termosztát-, első fék- és hosszbordásszíj csere. Természetesen mindenből prémiumot kapott a kicsike (TRW, Motul, Vernet, Dayco, INA, FEBI, Textar). A bölcsőt Marektől vettem, azaz nem azt ami a képen van :D.

Hazaúton még mindig kopogott kicsit az elejében, leállás után észleltem, hogy a csomagtérajtó teleszkópok kivannak fáradva kicsit illetve a külső hőmérőm rosszalkodik. A belső fogantyúkat is meg kell még pucolgatnom. Majd ezeket a héten megejtem, illetve az EGR-t is levakolnám és kapna egy szolid chipet is.

Most, hogy jön a téli szezon kellene vennem nyárra valami alufelnit is. De nem tudok dönteni a 16" és a 17" között.

Még októberben bekerül a hifi is amit nagyon izgatottan várok.

Most kell keresni egy normálós lakatost, fényező az van és jöhet a körbejavítgatás. Akkor rá lesz majd nézve az antennára is mert csak Váctól van akármilyen adóm is. Viszont ha szétszedem akkor már ott is javíttatom a fényezést biztos körbe van rohadva egy kicsit.

>> Szervizantonov // Alfa 147 1.6 TS // 2017-09-11

Rég meg kellett volna ejteni, de csak most jutottunk el oda, hogy rendesen ki legyenek takarítva a kárpitok, mert elég fura foltok voltak rajta. Most gyönyörű.

Ezen kívül kapott új féktárcsákat és betéteket. A bal hátsó nyereg meg volt szorulva, mert valaki rezes zsírral kente be a csuszkákat, ami gyakorlatilag megkötött. A többi helyen csak szimplán nagyon kopott és öreg volt minden.

Mivel az ültetőrugókkal nem volt túlzottan baba barát az autó (feleségem autója), ezért visszatettem a gyári rugóit.

>> EseményAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2017-08-29

3 év után túl vagyunk az első közös horvátországi nyaraláson. Több mint 1500 km és 6 város.

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2017-08-25

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 133 718

>> Eseményantonov // Alfa 147 1.6 TS // 2017-05-15

Erről az autóról nem valószínű, hogy fogok blogot írni, de ki tudja. Mindenesetre leírom mi a helyzet vele.

Az autót feleségemnek vettük, előtte egy faceliftes 1.7D Tipója volt, de mindigis 147-esre vágyott. A megvételnél jó alkualap volt, hogy feltételezetően hengerfejes. Ez később be is igazolódott, szépen csordogált a hengerfej alól a víz. Vásárlás után igen hamar beesett a kuplungja a kinyomócsapágy és egyben munkahenger hibája miatt, ezt egy gyors váltó fel-le művelettel orvosoltam. Később kicseréltem a hengerfejtömítést, azóta különösebb gond nincs vele.

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2017-04-08

A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!