Mutasd

>> Szerviz2018-11-17

Ma lekerültek a nyári Bridgestone turanza ER300 205/55 R16" 91W kerekek. A nyári szezon alatt összesen 5 398 km-ert futottak.
Most ideiglenesen még felkerültek a téli Micheline Snowsport 195/60 R15" kerekek, de december elején veszünk újakat.
Bár a minta még kibírná az idei telet (tavaly is csak 3 144 km-ert futotak), de 2006 11. havi gyártásúak. Nem kockáztatunk.
Holnap megy műszakira a Fekete Gyöngy!

 
>> Szerviz2017-03-15

Ma felkerültek a nyári 16-os kerekek :)

Eddig a téli garnitúra 10 442 km-ert futott, a nyári pedig 14 647 km-ert.

Pár szezont még bírni fognak.

 
>> Szerviz2017-01-02

Akkumulátor csere majdnem napra pontosan két év után.
Az Excide Silver most Varta C14-re (56 Ah) lett cserélve.

 
>> Esemény2016-11-21

Műszaki vizsga, minden gond nélkül :)

 
>> Szerviz2014-11-26

Megvolt hėtfőn (2014.11.24) a műszaki vizsga, újabb kėt ėvig gurulhat a vas :)
Előtte apró igazításokra szorult csupán. Valószínűleg mielőtt vettük alapos kárpittisztításon esett át az autó, csak az úlėseket hanyagul pakolták vissza , így sok csavar kilazult, lötyögtek az ülėsek. Valamint az anyósülės belső oldala szėtesett, így ferdėn állt. Ez vált igazán gyanússá. Először azt gondoltam eltört , de szerencsėmre csak egy csavar rázódott ki.
Valamint egy apró hegesztėst kellett eszközölni, a kipufogó leömlő rėszen volt egy apró lyuk . Nagyobb gázadásnál lehetett hallani kis sziszdgėst.

Kapott Gyöngyöm egy garnitúra dísztárcsát is a tėli acėlfelnikre. Nagyon jól nėznek ki , ės mint kiderült innen az alfás családból valók :)


Kėt ėv telt már el szerelemben, de mėg mindig úgy imádom ezt a vasat mint mikor először hazagurultunk vele :)
Azóta rengeteg ėlmėnyt gyüjtöttünk közösen :)
Sok szėp pillanatot... parkolókban " ne haragudjon, ez milyen autó ? " :)
Gyerekekre várva az iskola előtt " apa azt nėzd egy Alfa Romeo " :)
Közėp magyarországi konvoly vezetėse Alfacityre
Első autópályás kilómėterek..

 
>> Szerviz2014-08-10

Januárban lett volna esedékes a motorolaj csere, de addigra még csak 7 700 km került a vasba. Igazából azóta se sokkal több, most is 8 768 km-t futott az olaj, de a férjem úgy volt vele, másfél év után már igencsak esedékes a csere.
Ennek az az oka, hogy január óta a pici lányunkkal töltöm itthon boldog (néha hajtépős) anyuka-napjaimat. Amíg dolgozni jártam, addig megvolt az évi 10 000 km, de az új szituációban jó, ha napi 3 km-t megyek a kis drágámmal (bevásárlás, gyerekek összeszedése stb.). Hát most ez lesz még másfél-két évig, de utána… :-)
Mivel 70ezer km-el vettük, és a szervizkönyvben csak a pecsétek vannak, férjem jobbnak látta lecseréltetni a fékolajat is.
Akartunk még váltóolajat is cseréltetni, de a szerelőnk beszerzési forrása megváltozott, az új szállítónak pedig még nincs jövedéki engedélye a Selenia/Tutela termékekre. Mivel ragaszkodom a Selenia 20K-hoz, így motorolajat máshonnan szerzett.
Fékolajból viszont Ferodo került bele, de a váltóba mindenképpen a gyárilag előírtat akartuk, ezért azt elhalasztottuk egy következő szervízre.
Még tavasszal férjem kiszúrta, hogy a kipufogó rendszert tartó gumik eléggé ramaty állapotban vannak, ezért azok is ki lettek cserélve…pontosabban 6 db a 8 db-ból, mert a szerelőnk szoftvere 6 db-ot írt, és az aknában derült, ki, hogy 8 db kell. A maradék 2 db majd legközelebb.
Erről én nem is tudtam, gondos férjem lepett meg vele.
És mással is!
Beszerelték az alfa logót világító projektorokat az ajtókba, megcsinálták a jobb oldali ajtó kilépőfényét, a csomagtérvilágítást, és kicserélték a törött tartójú (így vettük) napellenzőt is.
Este 11 után hozta haza a férjem a szerelőtől, de másnap ragyogó formában, friss olajjal repesztettünk le Siófokra az Alfa Mediterrán Party-ra.

Adatok:
- motorolaj: SAE10W-40 Selenia 20K ACEA A3-96 CCMC G5API SJ (5 literből 4,6 l ment bele)
- olajszűrő
- fékolaj: TUTELA CAR TOP 4 for Alfa Romeo Szintetikus NHTSA n. 116 DOT 4,ISO 4925SAE J1703-J1704 CUNA NC 956-01 kellett volna, de Ferodo került bele (0,52 liter)
- váltóolaj TUTELA CAR ZC 75 SYNTH SAE 75W-80 EPAPI GL5 MIL-L-2105 D LEV, 2,01 - de ez egy következő szervízkor fog bele kerülni.

 
>> Szerviz2014-01-08

Előzmények:
Már egy ideje figyelgettem, hogy mikor a vízhőfok eléri a 90-et, de valami miatt lassítanom kell a tempón, akkor a mutató szépen elindul visszafelé. Piros lámpánál meg pl. először felmegy, majd vissza. És amúgy is később melegedik be a vas, mint korábban.
Karácsony előtt a férjem is éppen mellettem gubbasztott az anyósülésen, mikor szóltam neki, hogy figyelje a vízhőfokot.

"termosztát" - mondta - "majd kicseréltetem"

Igazából, most, hogy várjuk a babánkat, és nem dolgozom december közepe óta, és az elkövetkező 2 évben nem is fogok, így csak itt helyben mászkálok naponta 2-3 km-ert amíg összeszedem a gyerekeket, nem izgatott túlzottan a dolog.

Férjem viszont ma elintézte a termosztátcserét a jól bevált szerelőnk segítségével.

A művelet:
Ott indult a dolog, hogy le lett kapva a motorvédő burkolat, utána az útban lévő levegőcsövek lettek eltávolítva. Ehhez persze a légtömegmérő csatiját is ki kellett húzni.
A víz leengedése a termosztátnál történt, a kocsi alatt egy nagy edényben lett felfogva a hűtőfolyadék.
Az első probléma ott jött, hogy van ezen a termosztátot a hűtővel összekötő csövön van egy idióta rendszerű szorítóbilincs (1., 2. fotó). A megfelelő szerszám hiányában ki sikerült ugyan lazítani, de hogy vissza nem lehet tenni, az is biztos.
A termosztát gumitömítés helyett tömítőpasztával volt feltéve. Nagy nehezen lejött.

Ekkor jött a jó hír! :)
Csabi, a szerelőnk, egy ár-érték arányban megfelelő, 10e Ft-körüli, Vernet típusú termosztátot rendelt be a nagykerből, erre küldtek neki egy 25-30e Ft-értékű Wahler-t, ami 10 500 Ft-ba került. :) (3.fotó)

A kiszerelt és az új összehasonlításakor azonban kiderült, hogy az újon van egy bypass ágnak egy kivezetés, ami a kiszerelten (ami BEHR) nincs (4. fotó).

Na, most akkor vagy visszamegy a régi és nekifutunk mégegyszer, vagy jön a magyar találékonyság.
Utóbbi nyert, íme az eredmény (5.,6.,7. fotók): a kivezetőcsőre rá lett rögzítve egy vizcső darab egy bilinccsel, annak a végébe pedig egy Opel G Astra-bál való csavar, szintén bilinccsel. A bypass ág ledugózva. És a kocsimban landolt egy Opel alkatrész...remélem nem haragszik meg érte.

Már csak össze kellett rakni. Igenám, de ehhez kellett egy új bilincs. Még jó, hogy Csabinak este 9-kor is vannak elérhető haverjai...egyiknél volt is megfelelő méretű bilincs.

A sikeres összerakást a hűtőfolyadék visszatöltése, légtelenítése követte. Ezután beindultak a lovak - alapjáraton szépen ketyegtetve lett, amíg el nem érte a 90 fokot. Addig a termosztát előtti csövek szépen melegedtek, a hűtő felé vezető azonban hideg volt. Ez jó, a termosztát nem ereszt át.
90 fok felett kisvártatva kezdett nyitni a termosztát, majd szépen indult a ventillátor. Mindeközben a vízhőfok a 90-ről meg sem mozdult. Jó lett.

A kocsi immár itthon pihen és minden rendben.

Az idegesítő, hogy egy 20-perces műveletből két baki miatt 2,5-órás szarakodás lett.

Még annyi megjegyzés, hogy a hűtő felé vezető ágon a gumicső bevágásához illeszkedő pöcök sem esik a megfelelő pozícióba (8. fotó), de ennek nincs jelentősége.

A többi fotó, csak úgy...

 
>> Szerviz2013-12-10

Reggel indulnék, nem indul.
Férjem megnézte...akksi.
Este már hozta is az újat és be is szerelte.

Elvileg az én 1.6 eco-mba 50 Ah-s kellene, most kapott egy EXCIDE EC550 55 Ah-s akkumulátort.
A férjem direkt olyat hozatott, ami jobban bírni fogja azt, hogy innentől kb. két évig nem járok napi 30 km-ert, hanem csak helyben 2-3 km-et.

(GYED-en leszek ugyanis, és a munkába járás helyett csak arra fogom használni a kicsikémet, hogy délután összeszedem a gyerekeket az oviból-suliból)

 
>> Szerviz2013-11-17

Hátul már majdnem a vas a vason volt, úgyhogy ki lettek cserélve a fékbetétek.
A következő időszakban lényegesen kevesebbet fogok járni a kocsival, úgyhogy szándékosan "kis költségvetésű" fékbetétben gondolkodtunk a férjemmel. Így lett "roadhouse".

 
>> Szerviz2013-09-30

A vezető oldali napellenző el volt törve és meg van ragasztva. Már így vettük a kocsit.
Viszont nagyon idegesít, hogy folyton lefittyen...úgy szépen lassan.

Sikerült bontottan szerezni másikat, lassan majd be is lesznek rakva.

Annyi a dolog szépséghibája, hogy nem világos bézs színű, mint az enyém, hanem sötét, vagy inkább szürke. Ezért párban lesz cserélve. Remélem jól fog kinézni.