Trumpf (NagyVad) - főkép

Hideg motornál nagy volt a vibrációja a motornak. Kiolvastam a korrekciós értékeket, és az 5. hengernél kiugróan magas volt. Mindegyik porlasztót bevizsgáltattam és a három gyengébb fel lett újjíttatva.

325 471km

Motor beindult, majd lefulladt, és kigyulladt a motorhiba lámpa. Hibakódok a P0235 és P0069. Irány a szerviz. A fojtószelep szolenoidja adta meg magát, de cseréltettem a MAP szenzort is, bár nem volt köze a lerobbanáshoz. 321 000km

Hogy ez még az autómentőn is gyönyörű!

 

A kompresszor típusa DENSO 7SBU16C, cikkszám:447220-8153
a csapágy méretei pedig: belső-35mm, külső-52mm, szélesség-22mm.

Komplett vezérlés szett a svéd SKF márkától, ami részben átcsomagolt INA, de semmi képpen sem svéd. Inkább Spanyol, Francia, Olasz, Német és Lengyel. Köszönjük SKF!
-Azért megtörtént az alkatrészek beépítése, köszönet a szerelőnek!
301 000km

Menet közben visszaesett a hűtővíz hőmérséklete 70 fokra. Termosztat és hőgomba cserélve lett.
CALORSTAT

289 000 km

Az enyémben is berepedezett a könyöklő műbőr borítása. Aliról rendeltem 0,3-0,5mm-es fekete bőrt, ami túl vékonynak bizonyult, ezért egy textildarabot ragasztottam hozzá.

-maradt egy könyöklőre elegendő bőr, ha valakit érdekelne

Meggyengültek a gázrugók, cseréltem elöl és hátul is.

Bele bújt a kisördög. Menet közben kigyulladt MIL lámpa, és a motorvezérlő nem engedi 3000 fölé forgatni a motort.
1. solenoid tisztítása
2. MAP szenzor tisztítása
3. szervizben időpont kérés
4. solenoid és MAP szenzor csere
5. turbó felújítása, és itt volt a probléma, valami megdolgozta a kipufogó lapátjait és a változó geometriát.

286 200 km

Pár hete felgyulladtak az ABS+ASR+VDC hibajelző lámpái. Ez azt jelenti hogy, valamilyen oknál fogva, a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolta magát. Hibakódolvasás:
C1210 - jobb hátsó sebesség érzékelő, vezeték hiba. Ok, akkor csere, jól bele volt rohadva a régi. Új beszerelve, a hiba továbbra is fennáll, és csak meleg motornál jelentkezik. Vezetékek, jeladók kimérése következett, mondjuk ezzel kellett volna kezdeni, nincs szakadás, minden jó. Fórumozás, és megvan a beteg. Az ABS ECU-n belül lehet szakadás. Állítólag típushiba a BOSCH ABS-eknél és több cég is foglalkozik a javításával 150-200€ értékben.

Bontott "egészséges" kocka beszerezve, megszűnt a hiba.

BOSCH 5.7 ECU 46840338
kat. szám: 0265225195 vagy 0265225196
FIAT 71734810

 

A hűtőket tartó konzolt megzabálta a rozsda. Egy helyen átlyukadt a dupla lemez. Szereztem egy egészséges bontottat, lekezeltem és cseréltem.