Tagok >> Trumpf (NagyVad) >> Blog
A gyári hangszórókat sikerült fúrás, faragás nélkül lecserélni JBL CS760C-re (by HARMAN) A munkát inkább szakemberre bíztam.
Szereztem egy bontott ülésvázat memóriás ülésállítással és gerinctámasszal. Gondoltam átdobom a csak motoros ülésembe, had legyen fullos. Nos meghaladta a képességeimet, túl sok bontással járt volna és csatlakozók is hiányoztak. Ha valakit érdekel, elvihető... ...elkelt.
Volt egy kis korrózió, amit leápoltunk.
-sminktükör (több fény a gyárihoz képest)
-tolatólámpa "BA15s" 4xCREE+12xEpistar dióda (gyáritól 2x erősebb, de kua drága)
-a kakukktojás, króm index
-külömbség a tolatólámpánál 1
-külömbség a tolatólámpánál 2
-led tolatólámpa1
-led tolatólámpa2
-helyzetjelzők (SMD 5050, gyenge)
Update:
-helyzetjelző elől (nem rossz SMD 5630)
-kesztyűtartó, ajtólámpák (több fény a gyárihoz képest)
-rendszámtábla megvilágítás CAN-buszos (több fény a gyárihoz képest)
-csomagtartó 41mm (több fény a gyárihoz képest)
Engem is utolért a központi zár meghibásodása. Úgy kezdődött hogy 3x-4x nem zárta le a jobb 1-et, aztán úgy lezárta hogy nem lehetett kinyitni sehogyan sem. Az ajtóborítást zárt ajtónál kellett leszerelnem, csak 1 csavarhoz nem lehet így hozzáférni, ami a műszerfal takarásában van. A borítás lebontása után sem tudtam kireteszelni a zárat, szét kellett kalapálni a burkolatát hogy ki lehessen akasztani. Azonnal kapott egy bontott zárat, de annak a motorja is szikrázott. Így abból csak a szétkalapált borítást kapta meg, és egy hátsó zárból kapott motort. A zár szétszedése után világossá vált hogy a villanymotor állt és szorult meg. Ezért nem lehetett kireteszelni. Kollégámnak sikerült kinyomoznia a motor típusát: MABUCHI MOTOR FC-280PC 22125. Igyekszem újakat beszerezni.
Update: Mivel érzésre mintha szorult volna az egész zár, ezért motor helyett rendeltem egy új utángyártottat 60€-ért. Amiről kiderült hogy gyári, csak leköszörülték a logót róla.
Az elmúlt 10 év már nyomot hagyott a reflektorokon. 1500-as és 2000-es vizes smirglivel átcsiszoltam és kétkomponensű lakkal lefújtam a műanyag burákat.
10 év és több mint 200e km után csináltunk egy kis üregvédelmet és pótoltuk a törött bolhákat is. A küszöbszpoiler lebontása után újszerű állapot fogadott. A szpoiler viszont összegyűjtött egy kis földet, főleg a hátsókerék előtti részben.
Már gyengélkedett az akksi, 9 év után annyira nem meglepő. Csere előtt ellenőriztem a töltőáramot, ami terheletlenül 13,83V volt, tehát töltés rendben. Régi akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 470A, 23,9kg (Alfa Romeo by EXIDE). Új akksi paraméterei: 12V, 100Ah, 900A, 23,3kg (EXIDE Premium). A két akkumulátor, mint két tojás...
Ma megtörtént a 2. vezérléscsere az autón, 196 070Km. Cserélve lettek:
-hosszbordás szíj CONTITECH (CONTITECH volt a régi)
-görgök INA (SKF+DAYCO voltak a régiek)
-spanoló INA (INA volt a régi)
-alternátor szabadonfutója INA (INA volt a régi)
-fogasszíj CONTITECH (DAYCO volt a régi)
-görgő INA (SKF volt a régi)
-spanoló INA
-vízpumpa INA (HEPU volt a régi)
Végre vége lesz a nappali Xenon-ozásnak. A Xenon lámpák nappali használata rohamosan rövidíti a gyujtótrafó élettartamát, csökkenti a Xenon égő teljesítményét és megégeti a lámpa foncsorát, amitől tovább csökken a fényerő. Olyan megoldást kerestem, ami nem töri meg eme tökéletes forma harmóniáját. Létezik egy lámpa mely eggyesíti a nappali fényt és a ködlámpát. A tipus KEETEC DRL 7R-5W, két diódát tartalmaz a lámpatest, egy 3W-ost és egy 5W-ost. Sikerült tartókonzolt is készítenem hozzá, már csak a bekötés van hátra, ha meglesz töltök fel arról is képet...
...ma a bekötés is megtörtént, éjszaka ki is fogom pródálni a ködfény részét.
kiegészítés: Más gyártó is készít ilyen kétfunkciós lámpát, nem csak a Keetec.
UpDate: Két és fél év után meghibásodott a lámpa, a ködlámpa része kikapcsolhatatlanná vált, menet közben folyamatosan világít.