Tagok >> Dani >> 156 1.6 Twin Spark >> Blog
- Típus:156 1.6 Twin Spark
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Szürke
Az elmúlt időszakban sem tétlenkedtem túl sokat, szerencsére volt időm az autóval is foglalkozni. Mint azt az előzőekben írtam egy éve nem vezettem a paripát, de ennek most vége, szerencsére lekerült bakról és a próbaút is megvolt. Mondanom sem kell így futómű beállítás nélkül igencsak gyászos volt, szinte tengeri beteg lettem olyan szinten kóvályog, de ezt majd orvosoljuk. A hátsó lökös kivételével minden fent van az autón, az is csak azért pihen még mert a csomagtér jobb oldalán kell még egy picit kasztnizni mert az elkerülte a lakatos figyelmét úgyhogy vissza kell vigyem pótmunkára. Itt az oldalon sikerült találnom egy nagyon jó állapotú BOSAL kipufogt egészen a katalizátortól hátrafelé végig, amit természetesen fel is raktam kisebb módosítások után, nameg persze a többszörösen génmanipulált amőba testhelyzetek felvétele mellet mivel nem teljes autó hossznyi az aknám, így volt kínlódás. Kisebb alkatrészek festése felrakása is megtörtént, most a középkonzol van soron de már arról is csak a lakkréteg hiányzik és készen van. Két nap alatt sikerült a teljes műszerfalat ledesítenem, kivéve a klíma kapcsolóműszereket mert azokat egy villamosmérnök kollégámra bíztam ugyanis igencsak ki voltak hervadva benne a dolgok, de ígérete szerint meglesz hamar. Szerencsére itt a jó idő, az elmaradt féknyergek és munkahengerek festését, illetve a küszöbök alvázvédelmét megcsinálom, felteszem a hiányzó apróságokat és bejelentem műszaki vizsgára. Hát valahol itt tart most a beruházás, költségeket még nem írok mert pontosan nem számoltam össze de nem 2 forint az biztos :) de nekem nagyon megérte. Kicsit még ütött kopottnak tűnik, kicsit koszos is de ezt majd egy alapos mosás, majd egy megfelelő pillanatban telibe fényezés megoldja. A fentiek igazolása ként teszek fel egy pár képet.





Hát lassan de biztosan halad a beruházás, viszont ha így haladok akkor meg kell kötbérezzem magam mert a februári határidőd nem tudom tartani, úgyhogy műszaki is csak később lesz. Most van az a pont amit már biztos sokan tapasztaltak, hogy majdnem azaz majdnem minden kész, de mindenből hiányzik még egy kicsi. Ez a legrosszabb, mert a munkakedv, türelem, elszántság, na és persze a piszkos anyagiak is fogytán vannak, pedig már az autó orra befordult a célegyenesbe :) Mindent nem sorolnék fel az majd egy következő bejegyzés lesz, de kasztni, futómű, motor, beltér, egyéb apróságok kész - vagy ahogy írtam majdnem kész :). Majdnem pont egy éve van kivonva a forgalomból és már igencsak hiányzik az igazi autó vezetése mert csak off-osokat vezetek egy éve pfffff. Ami még hátra van kipuffogó csere, csomagtér bal oldalának lakatolása, végső összerakás és a legfontosabb MŰSZAKI vizsga, ami ebben az el.....szett rendszerben nem tudom sikerül-e mert a hátsó nyomtáv és kasztni szélesítésem igen feltűnő de szeretném ha maradna. Majd meglátjuk a vak is azt mondta és sosem látta meg. Na mindegy is ez a blog nem sikerült valami komoly műszaki tartalommal bíró bejegyzésnek de sebaj lesz ez még rosszabb is :) Addig is teszek fel egy két képet amik az építés alatt készültek, Sac per kb ilyen volt - ilyen lett sorrendben.








Elég régen volt már helyzet jelentés a kicsike állapotáról, de hát az ünnepek, evés-ivás-buli-miegymás azért kell néha. Viszont az elmúlt hét eredményes volt minden szempontból. Sikerült végre lefóliáznom ( carbon fólia ) a C oszlopok kivételével minden oszlopot, és még egy két apróságot. Ezekkel és sok mással együtt így aztán összeállt a beltér a középkonzol kivételével mert ott még vannak feladatok de az már semmiség. Hétfő óta szinte a garázsban lakok a szerelőmmel együtt, ( ezt ne tessék félreérteni ez kizárólag munkakapcsolat :D ) úgyhogy jelenthetem a teljes futómű átalakítás/felújítás elkészült. Gyári sportcsomagos lengéscsillapítók bent, tárcsák felszabályozva, munkahengerek felújítva, összes fékcső kicserélve+vadi új fékbetétek beszerelve. Ezen kívül szükséges szilen blokkok, gumiharangok és rögzítő bilincsek társaságában kicserélve. Egy darab tőcsavart még kell esztergáltatnom, és a féket is le kell még légteleníteni, viszont ezeket leszámítva minden kész.
Akkor röviden összefoglalva: kasztnizás, alvázvédelem, motortér korrózióvédelem+festés, motor upgrade, hiányzó alkatrészek beszerzése, teljes beltér felújítás, futóműcsere kipipálva
Ami még hátra van: csomagtérben elmarat rohadás kilakatolása+korrózió védelem, lökösök felszerelése, kipuffogó csere egészen a középdobtól, lambda szonda csere, és egyéb kis esztétikai apróságok illetve a legfontosabb egy műszaki vizsga, ami 2013 január óta nincs a kis autón :D és hogy ki ne hagyjam természetesen egy telibefényezés de ez szigorúan műszaki után mert nem lesz olcsó mulatság.
Egy valamit hagytam a végére és az nem más mint 4 darab alufelni. Ezeket le akarom még műszaki előtt cserélni. Jelenleg 18" lakkfekete Binno felnik vannak alatta 225/45 ös gumikkal de menniük kell, 17eseket szeretnék. Tudom ez egy blog és nem hirdetés, de ezért is hagytam ezt a végére. Ha bárki vállakozó szellemű önként jelentkezne, hogy szeretne velem felnit cserélni, vagy megvenné az enyémeket akkor az megkönnyítené a helyzetemet ( ami nem fényes mivel már egy éve nem vezettem a kicsikét csak off-os autókat ) :D Na tehát viccet félretéve alakul a masina már nincs sok hátra. Természetesen képek is lesznek, amint tudom pótolom az elmaradást.
Mivel egyre hidegebb az idő, így egyre inkább csinál az ember benti munkát, mivel a garázsban már hideg van de nagyon. Én is inkább bent dolgozgatok, mondjuk előbb utóbb erőt veszek magamon és befejezem a futóművet....! De ma nekiálltunk cimborával a beltérnek, és azok alkatrészeinek. Előkerültek az A B C oszlopok burkolatai, szike, olló, hőlégfúvó, carbon fólia, no meg egy kis házi alma pálinka csak a mihez tartás végett. Mindezen eszközök előszedése és egy jóleső feles után elkezdtük fóliázni az alkatrészeket. Mondanom sem kell az első vágásnál az ujjamban kötött ki a szike ( ezért ne dolgozz ha ittál :D na mindegy ). A képeken jól látszik meddig jutottunk nem is kell róla többet írnom szerintem mert nem egy nagy dolog ez a fóliázás csak sokat kell vele vacakolni. Azon egyszerű oknál fogva nincsen minden befejezve mert elfogyott a fólia. Jövőhéten veszek fóliát és jöhet a folytatás. A technikáról csak annyit ha valaki bele akar vágni akkor jobb ha növeszt még plusszban egy két kezet mert a gyári kettő az kevés :D



Hát már elég régen írtam ide utoljára, de mentségemre szóljon legalább az autó jó úton halad. Én még nem annyira, de a szerelő aki a segítségemre van már állítja, hogy látja a fényt az alagút végén! Mióta bakra tettük az autót elég lassan de biztosan szépülget. Az első futóművet már rendbe tettük teljesen, már csak a hátsókon dolgozik a szaki, és amíg ő azon mesterkedik, hogy az autó stabil legyen és meg is álljon, én azon dolgozom, hogy menjen és szép is legyen. A motorteret teljesen kipucoltam, rozsdát kicsiszoltam, majd jöhetett a WÜRTH- ös csodaszer a rozsdaátalakító folyadék. Ezek után korrózióvédő alapozó, majd matt fekete fújás. Apróságokat, műanyagokat természetesen pirosra fújtam ( hát milyenre lehetne ha nem pirosra :) ). Alul is minden le lett festve, levédve a korrózió ellen. Közben Ell Cartársnak köszönhetően bekerült egy szinte új hűtő is a helyére ezzel majdnem megkoronázva a motortér felújítást, még egy két apróság és ezt ki is pipálhatom. Természetesen a szakival kicserélünk minden szilentet amit csak kell, viszont nagy meglepetésemre nagyon sok elég jó állapotban van úgyhogy nem nyúlunk hozzá. ( ez utóbbi sor biztosan szúrja egyesek szemét, pláne akik azt vallják hogy ha csere akkor párban és mindent és hajajj. Én is precíz vagyok ilyen téren de a mi jó azt minek bántsam??! Majd ha nyerek a lottón ). Mikor mindezekkel megleszek: Kasztni, motor, futómű, akkor lesz folytatása a Beltér írásnak is de arról most elég annyi, hogy azt használom raktárnak, mert szinte nem férek el a garázsban.... A képek szerintem szemléltetik az állást. Az elkészült futóművekről majd később teszek fel képeket, amikor teljesen kész lesznek.





Tegnap sikerült rendesen haladni a kis autóval, de persze mindíg minden menet közben derül ki. A karosszériás szép munkát végzett, a bal oldala teljesen ki lett cserélve, ez többet nem rohad :) remélhetőleg :/ Sikerült kicsit barbárnak tűnő megoldással ugyan, de megoldanom a pajzs, és környezetének szebbé tételét. még egy kis üvegszálas kittért kiáltanak a vágott csiszolt műanyagok de az is meglesz egyszer. Ilyen ha valaki szinte egyedül újítja fel a vasat, egyszerűbbnek gondoltam de már látom hogy nem lesz az. A képek azért szerintem magukért beszélnek. Már csak a teljes alváz, és üregvédelem van hátra, valamint a komplett futóműcsere. Ha az égiek is és a szerelőm is úgy akarja augusztusra ezek is meglesznek.







Szokták mondani, hogy mindig jobbat vár az ember!! Hát ez most nálam is bejött. Amint az a képeken is látszik a paripa bal oldala teljesen, hogyismondjamhát, átment nagy lyukúba- amit sajtból szeretünk, de autóból már nem annyira ( pláne ha ez egy alfa ). Így hát a kasznisnak kicsit több dolga lesz mint ahogy azt gondoltuk, de hát ilyen az élet. Igaz ezeken a képeken nem jön át teljesen az érzés de a lényeg látható. Legtöbb helyen csak az alvázvédő tart kívül, valahol még az sem. Május végére van időpont a doktor úrhoz aztán halad tovább a művelet. De ne menjünk ennyire előre előbb legyen zárt a kocsi ott ahol zártnak kell lennie :D.




Hát akkor ennek is eljött az ideje! Elkezdődött a felújítás. Kasztnishoz kell vinni a vasat, hogy a nem kívánt szellőző járatokat befoltozzuk, szépséghiba csak az, hogy ehhez teljesen ki kell pakolni a belteret, de hát a szépségért meg kell szenvedni! Csekély két óra alatt jutottam el abba az állapotba ami a képeken látszik. Hát lesz még mit csinálni rajta az biztos, de legalább már meg van hozzá minden ami kell! Ezúton is Köszönet Védi Józsi ( Vdj ) Car-társnak, és szerelőjének amiért biztosították számomra a donorautót! Bejegyzések és képek még várhatók a felújításról lehet, hogy nem naprakészen de majd igyekszem. Ha másért nem is, akkor azért hogy én képbe legyek hol is tartok :)

