Mutasd

>> Szerviz2022-12-28

Az elmúlt időben ritkábban használtam az autót és sajnos volt olyan reggel mikor alig akart beindulni. Megnéztem az akkumulátornál a töltést ami nem volt a legizmosabb. 13.7 és 14 volt között mozgott. Elvittem nálunk Kecskeméten van egy cég mely kimondottan akkumulátorokkal foglalkozik. Rámértek azt mondták minden rendben van. Akkor az aksiban 12.6 voltot mértek indító áramnak meg 600 ampert írt a műszer. azt mondták töltsek rá és rendben lesz. Nekem viszont nem tetszet a generátor így kiszedtem. Levettem a feszszabályzót. A szénkefék már elég kopottak benne és az egyik komotátoron látszik egy kisebb kopás. (Volt egy másik feszszabályzóm még a Pandából maradt abba csak kb. 60000 km volt mikor nem volt megfelelő a töltése és ekkora maradt benne a szénkefe. Így azért van különbség a két szénkefe között. Ami még érdekes, hogy a feszszabályzók kinézetre szinte ugyan azok. Csak teljesítményben mások.) A csapágyak sem a legjobbak egy minimális lógást már éreztem rajta. Így arra döntöttem hogy veszek egy gyárilag felújítottat, mivel már anno a 159-nél is próbálkoztam a szerelő általi felújítással. Ami nem sokáig volt jó. Kerestem különböző autóboltokban és a legolcsóbban az Autodocon találtam kedvezményekkel a Ridex márkát ami 120 Amperes ami még talán jobb is. Az is meglepő volt, hogy a régit nem kellett leadni. Így került 44.800 ft-ba szállítás meg ingyenes volt. Ezt még dec.22-én rendeltem és tegnap 27-én meg is jött. Látszik, hogy minden új benne. A csere alig volt 1 óra. Mivel aknám van, így ezt most alulról tettem meg. (A 159-nél mikor cseréltem akkor az autósbolt parkolójában csináltam, mert le kellett adni a régit és akkor fentről lett kicserélve.) Összerakás után a töltésem 14.3-14.4 lett. Remélem az aksival nem lesz gond. Majd kiderül. A túl sok alacsony töltés nem tesz jót neki.