Hege - főkép

Amikor megvettem az autót észrevettem, hogy csak egy darab maradt belőle, három meg hiányzik (biztos porszívó áldozat lett). Ahogyan néztem már sérült volt a behúzó festése (az enyém bézs színű volt és nagyon zavart) össze volt karmolva. A fogantyú egy fekete műanyagból van öntve, és ezt egy tapintásra jó érzésű anyaggal fújták le ami bézs színű. Ezt a "festést" lekapartam szikével majd nitroval teljesen eltüntettem a maradványokat. A végén 400-as vízpapírral egy irányba felcsiszoltam a tetejét. Most teljesen fekete lett így sem lett csúnya mivel fekete bézs szín van felváltva az autóba. Így a döntés megszületett fekete gumit veszek. Így most már négy darab kellett belőle. A Formontba meg is rendeltem és ez lett az eredmény

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2015-04-30

Sajnos az autóba gyárilag nem volt tolatóradar, ezért (mivel az előző autómban volt) úgy döntöttem teszek bele utólagosan. Nem akartam olcsó kínai vackot venni, hanem Valeoba gondolkodtam. Sikerült is szereznem egy zsír új csomagot jó áron, ami Alfa Romeo 145-é. Nem akartam hogy plusz kijelző kerüljön valahova, ezért csak a csipogós verzióra esett a választásom. Mielőtt hozzá láttam megkérdeztem mizooo cartást, mivel Ő is utólag tette bele, hogy van-e valami problémás rész; azt mondta nincs. Nem is kellett más következő nap hozzá is láttam. Lebontottam a csomagtérben lévő kárpitokat, megkerestem a tolatólámpa vezetékét, mely a 10 képen van. Ez a bal oldali kárpit mögött van. Ezután kivettem a hátsólámpákat, mivel ott is van rögzítve a lökhárító két csavarral. A sárvédőnél is kicsavartam a csavarokat és a két alsó csavart viszont nem kellett bántanom, mivel ki voltak szakadva azok nem rögzítették. Így már sikerült kipattintani a lökhárítót. A 159-es topikban kérdeztem egyszer, hogy hova kell tenni az érzékelőket. Szosza válaszolt is rá hogy meg van jelölve belül (7-es kép). Ezt követően már csak ki kellett fúrni őket. Utána beleraktam az érzékelőket, megnéztem hol megy be a rendszámtábla világítás vezetéke és ott juttattam be én is a tolatóradar vezetékeit. A legnagyobb bajom az volt, hogy hova helyezem el a vezérlő egységét, először a 11-es kép szerint raktam, de ott nem voltjó egy kicsit lejjebb raktam. A csipogót a hátsó ülésnél lévő kicsi betét mögé helyeztem el. Ezt helyet találtam alkalmasnak így talán nincs nagyon messze és nincs nagyon takarva sem. Ezt követően megjavítottam a lökhárító alján lévő rögzítő füleket. Ezzel még a javítások sora nem zárult le, mivel a lökhárító a bal oldalon nem volt a helyén (6-os kép) megfelelően, ezért azt is megszeretem volna csinálni és rájöttem, hogy nem más a baja csak hogy hiányoznak a lökhárító pattintós rögzítő elemből a csavarok. Szám szerint négy így nem tudott kellőképpen a helyére kerülni a lökhárító. Mivel plusz csavarom nem volt, olyan helyről vettem el ahol könnyedén pótolható. Beszerzés folyamatban. A végén csak össze kellett rakni az egészet. Munkaidő (javítással együtt) kb. 5 óra.

 

Két héttel ezelőtt történt, hogy a bal oldali hátsó ablak is lent maradt. Most nem erőltetem. Haza érve szét szedtem. A bovden volt szétugorva (szerencsére nem volt megtörve), illetve a sínen csúszó műanyag fülek voltak letörve. A műanyagfüleket újraforrasztottam, (majd meglátjuk meddig bírja) bezsíroztam az egészet és visszaraktam. Kb 1,5 órás meló. Egy pár kép a műveletről.

Update:2014.07.08.

Sajnos mivel ilyen tájban melegek vannak előszeretettel használtam indulás előtt az "összes ablak lehúzás" funkciót kulcsról, majd mikor a felhúzás következet egy csattanásra lettem figyelmes a bal oldalon. Nem is erőltettem tovább gondoltam, a forrasztás engedett. Hazaérve szétszedtem és a műanyag csúszka felső füle engedte el. Ideiglenesen visszaforrasztottam, de látom ez csere lesz megrendeltem Kecskeméten a mechanikai részt és csodálkozva láttam hogy teljesen más mint az eredeti. Ezért ezt nem mertem elhozni. Teljesen más volt az ablakra rögzíthető csúszka illetve a két végén már nem is volt tárcsa csak műanyag sín amiben csúszott a bovden.
A jobb oldalt mikor cseréltem (februárban) akkor Szegedről rendeltem meg és az teljesen megegyezett a benne lévő gyárival. Fel is hívtam Őket sajnos olyat nem tudnak nekem küldeni. illetve jelen pillanatban semmilyent, ezért fel vettem a kapcsolatot Erharddal. És most várom a válaszát, hogy kiderüljön, hogy tényleg változtattak rajta és ez az "új" fajta van csak.

2014. 07.29.

(Mivel nyaralásra mentünk így nem volt időm befejezni a blogot, ezért csak most pótolom.) Sajnos választ nem kaptam, így gyorsan böngésztem és a javítószettre eset a választásom, mivel a többi elemmel nem volt problémám csak a csúszkával. Meg is rendeltem és előre utalással 5500 ft-ba került. Hétfőre meg is érkezett és kb. 1,5 óra alatt össze is raktam. Egy pár kép a műveletről

 
>> Tuning és extraAlfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2014-07-09

Nem olyan túl régen vásároltam Rezaw gumi szőnyeget és csomagtér tálcát. Mikor megérkezett én csak fogtam és be raktam őket, viszont a használat során engem folyamatosan zavart hogy csúszkál össze-vissza a lábam alatt. Feszt igazítani kellett. Az én autómba nem volt gyári rögzítő pontok így először nem is gondoltam, hogy erre szükségem lesz. Olvasgattam a fórumot és Droberto oldalán találtam egy blogot melyben Ő leírta, hogy hogyan oldotta meg. Gondoltam na akkor én is veszek rögzítő bolhákat (mivel a szőnyeghez nem adtak) gondoltam felhívom az autós boltot és ott majd kapok. Sajnos nem így lett, hívtam vagy hármat és sehol nem árultak, még a FIAT Formont-ot is hívtam és ők is azt mondták csak a szőnyeggel együtt tudom megvenni külön nincs. Ekkor felvettem a kapcsolatot Drobertoval és tanácsot kértem tőle, hogy ő honnan vette bolhákat. Azt javasolta vegyem fel a kapcsolatot a Főnix C+G Bt-vel, mert Ő onnan vette a szőnyeget és a bolhát. Felhívtam őket és kértem tőlük, mivel nekem nem volt gyári benne így univerzális bolhát kértem és Ők levélben el is küldték, ráadásul még pénzt sem kértek érte még a postát is Ők állták. Nagyon egyszerű volt felhasználni őket azóta semmi gond velük egyik sem csúszkál. Köszönöm a segítségeket.

 

A legutóbbi szervizi látogatásom alkalmával az vettük észre, hogy a kézifék nem megfelelően működik. A jobb oldalon késik egy kicsit. A szerelő azt mondta biztos a féknyereggel van gond, mivel nem túl régen lett kicserélve a bovden. Így készüljek fel lehet, hogy cserés lesz.
Egyik alkalommal mosni készültem az autót. Én a kocsibejárómon szoktam mosni. Mivel lejtőn van kézifékkel szoktam megállni. Behúztam a féket és nem fogta meg az autót visszagurult. Hirtelen nem tudtam hogy mi a baj, ezért megpróbáltam állítani rajta. Egy jó órát elszórakoztam vele mire sikerült úgy-ahogy. Az állító lyukon vettem észre, hogy a jobb oldali bovdenből kilóg valami fehér műanyag ami körű veszi a bovdent. Ezt szikével levágtam és mikor állítottam akkor vettem észre hogy csúszik kifelé minden behúzásnál.
Múlt héten két nap szabit vettem ki. Biztos ami biztos alapon. Lebontottam a féknyerget megnéztem van-e vele valami probléma. Szerencsére nem volt gond vele. Gondoltam kiveszem a bovdent és kihúzom belőle azt a műanyagot és vissza rakom, hátha az a hiba, de inkább vettem egy másik bovdent és kicserélés mellett döntöttem. Viszont megnéztem a régit hát ezen nagyon meglepődtem. Én szemem előtt a bovden mindig úgy néz ki mint régen a Simsonon, van a bovden és van a háza, semilyen trükkös dolog nincs benne. Ez is így épül fel csak meg van spékelve a bovden szál be van vonva műanyaggal és a házon belül is egy műanyag cső van bele húzva amiben csúszik a bovden. Ez mind a két végén rögzítve van. Ami sajnos nálam elengedett és minden kézifék használatnál csúszott kifelé belőle és, ezért nem lehet beállítani a kéziféket rendesen. Levágtam róla ezt a műanyagot és szépen csúszott utána. Lehet hogy ezt kellett volna vissza építeni, mert ezzel már ilyen jelegű probléma nem lesz. Majd meglátjuk.
Visszagondolva lehet hogy, ezért volt már majdnem mindenkinek cserélve, mert megsérül benne ez a műanyag cső és ez nem engedi vissza csúszni a bovdent és, ezért van az hogy később nem enged ki teljesen a fék.
Sajnos most képeket nem készítettem. Így csak leírni tudtam. Költségeim a bovden 4400 ft- volt ezen kívül kellett még fékolaj meg féktisztító.

 

Mai napra horgászat volt tervezve Izsákon. Felpakolt a család és útnak indultunk. (mivel a gyerek nyári szüneten van kell egy kis kikapcsolódás.) Izsákra érve kikapcsolt a magnó utána, ASR, ABS, Hildholder stb. A műszerek is megálltak 80 Km/h mutatott folyamatosan. A műszerfalon észrevettem hogy világít az akkumulátor jel. A központhoz közel félre álltam és leszólítottam egy arra biciklizőt, hogy tud-e segíteni. Szerencsére ismert egy öreg villamossági szerelőt, akit felhívtam és kijött a helyszínre. Bebikáztuk és elgurultam hozzá. Mivel idős volt így ő már nem értett hozzá és technikája se volt, viszont segített feltenni az aksit töltőre. Vártunk 2 órát és beindítottuk, rá mért sajnos semmi töltés. Irány haza. Haza értem egyből nekiláttam kiszedni a generátort kb. 1 órás meló. Szétszedtem a szénkefénél és vizuálisan nincs vele probléma a szénkefe épséges nincs semmilyen égésre és túlzott kopásra utaló nyom. Felhívtam egy ismerős villamossági szerelőt majd odaadom neki. Bízom benne, hogy nincs komoly baja. Egy időre pihenő van. Folyt. köv.

2013.07.01.

Ma lett kész a generátor. Az állórész éget le és a diódasort is tönkre tette, ha már szét lett szedve fel lett szabályozva és új csapágyakat is kapott. Így 20000 ft.-ba került. Most már majdnem 14 volttal tölt. Az aksit is megvizsgáltam. Igaz hogy 2012-ben kapta az autó, de majdnem 80 km ment vele az autó (töltés nélkül) így az is megsínylette, mert hiába töltöttem fel lassú töltéssel (kb 35 órán át) 12.6 már nem tartja meg. Remélem, azért az idei évet kihúzza. Más költségem nem volt, mert magam szedtem ki a generátort illetve tettem vissza.

update: 2015. 03. 05.

Sajnos a generátor felújításnál nem cserélték ki a szabadon futót, ami idáig bírta. Szerencsére volt nálam egy másik autó olajcserén így a generátort leszedtem az autóról megvettem az alkatrészt és mivel nekem nincs meg a speckó szerszám így elvittem a Formont-hoz. Ahol 1140 ft-ért kicserélték számlával.

update: 2015. 08. 04.

Ismét elment a töltés 2015. 07. 23. Ráadásul Körösladányban voltam a szülőknél. Itt sem szerelő sem autóbolt nincs. A legközelebbi szerelő akit ismertek már több mint tíz éve az a szomszéd faluban lakik. Nem volt mit tenni átgurultam oda. Megnézte az autót és azt mondta generátor nem tölt. Elmeséltem neki is, hogy két éve újították fel egy húszasért azóta az idén már cserélni kellett benne szabadon futót. Közel 40000 ft.-ba van. Azt javasolta ne újítsam, hanem rendeljek egy gyári felújítottat. Meg is rendeltünk nála és délutánra ott lesz. Ez egy gyárilag felújított generátor 45000 ft-ért viszont ott kell hagyni a rosszat. Ez volt 24-én. Nekem lehet csak ilyen szerencsém. Valamilyen oknál fogva elkeveredett a rendelés és nem ért oda. Péntek délután lévén nem tudtam mit kezdeni, majd következett a szombati nap. Felhívtam Szegedet azt közölték velem tudnak felújítottat 42000 ft-ért viszont itt is oda kell adni a rosszat. Amit megvizsgálnak és ha jó, felújítható akkor a fizetett kauciót visszafizetik. Amit a vásárláskor ki kell fizetnem. Ez huszonpárezer forint lenne. Tehát több mint hatvan-ezret ki kell fizetnem előre. Mire ezt így megbeszéltük kiderült, hogy elvitték azt az egy darabot amit kinéztünk. Most mit tegyek. Felhívtam Kecskeméten az ismerőst. Itt azt a lehetőséget adták, hogy tudnak lengyel felújítottat 45000-ért és itt is le kell adni a rosszat csak a kauciót nem kell fizetni mert ezt a cég felvállalja. Itt a kaució összege hatezerpárszáz forint. Rendben legyen ez. Hogyan tovább. Vissza kell jönni Kecskemétre. Az eladó és a szerelő is akik nem beszéltek egymással azt javasolták, hogy ki kell bírnia az autónak azt a 120, 130 km távot. Töltsem fel az aksit és semmi gond nem lesz. Én magamtól biztos nem mertem volna ezt a döntést meghozni. Azt tudom hogy a régi típusú diesel motor, ha beindul neki igazából nincs szüksége aksira sem, de ez egy modern sok elektronikával megáldott technika. Megfogadtam a tanácsot és hétfőn haza jöttünk vele. Semmi gond nem volt egész úton igaz világítás és klíma nélkül jöttünk. Csak két autó jelzett, hogy nincs lámpám pedig elég forgalmas a 44-es főút. Másnap délután érkezett meg a generátor Lengyelországból. Elmentem autóval a bolthoz, mivel már gyakorlott generátorkiszedő vagyok így a helyszínen kb 15 perc alatt kivettem. Összehasonlítottuk az újjal, tök egyformák voltak viszont ezen látszott hogy minden új csak az ház volt a régi de az is letisztított újszerű állapotú. Kb. 20 perc volt a visszarakás és azóta is rendben teszi a dolgát. Remélem ameddig nálam lesz az autó nem kell többet hozzá nyúlni. Összköltségem már meghaladja a gyári új generátor árát, de hát kell a tanuló pénz is.

 

A kötelező szerviz elvégzése után a szerelőm javasolta cseréljem ki a hosszbordás szíj tárcsát valamint a vezető és feszítő görgőket illetve a szíjat. Most belefogtam először a hosszbordás szíj tárcsát cseréltem ki, a felső vezetővel. Nem bonyolult kicserélni. kb 1,5 óra. A kezdés most is a motor takaróval kezdődik, ezt követően a jobb oldali takaró műanyag a műanyag doblemez mellett. Mivel én aknán csináltam kereket nem kellett leszedni. Következő lépések 15-ös dugókulcs (krova) ellenfeszíteni a szíj feszítőnek és a hosszbordás szíjat levenni. Most már le lehet szedni a tárcsát torx T 50-es fejű csavarok fogják. Ezeket meglazítani és lelehet szedni a tárcsát. Az új melyre a választásom eset Contitech VD-1065, melyhez adtak új rövidebb csavarokat, mivel ennek nincs plusz középső betétje. A felhelyezésnél figyelni kell a kis csapot hogy a megfelelő helyre kerüljön. A következő a felső hosszbordás szíj vezető. Először 13-as kulccsal meglazítom a tengelyen lévő csavart majd 10-es kulccsal a védőlemezt rögzítő csavarokat. Ezt követően leveszem a védő lemezt és lehúzom a csapágyat. Az új csapágy Ruville 56025-ös mivel kederül számomra is, hogy ez egy Ina és valamivel olcsóbb az ára, mintha Ina- ként vettem volna meg. Az új csapágyat felhelyeztem és minden fordított sorrendbe került vissza.
Mivel a szerelést magam csináltam így csak anyag árba került.

Update:2013.05.09.
A mai napon felraktam a hiányzó dolgokat:
- vezető görgő (alsó)
- feszítő görgő
- hosszbordás szíj
A csere ideje kb. 30 perc. Anyag költség 18000 ft. Dayco termékeket vásároltam. A csapágy ami benne van az Ina, ugyan úgy mint a Ruville-ban. A hosszbordás szíj 6KP1735 volt az eredeti, én viszont 6KP1733 tetem bele, mivel fele áron volt és csak 2 mm-rel rövidebb.

 
>> EseményAlfa 159 1.9 Sportwagon JTDm 16 v High // 2013-01-27

A tegnapi nap folyamán nem várt esemény történt. Kisfiam hátul utazott és mikor találkoztunk a haverommal ő kezet akart vele fogni, hogy ne keljen kiszállni gondoltam lehúzom a hátsó ablakot. Ekkor recsegés ropogás és az ablak nem mozdult meg. Boldogság. Hazaérve szétszedtem. Kiderült a bovden a tárcsa mögé került, szétfoszlott. Letörte a vezető sínről a két rögzítő fület is. Ez csere lesz. Most mit tegyek? Mivel hétvége van. Gondoltam levágok egy akkora darabot belőle, hogy a tárcsán egy menettel kevesebb lesz, nem fogja teljesen leengedni az ablakot meg egy kicsit óvatosabban kell engedni illetve emelni. Szerencsére sikerült megvalósítani. Tökéletesen működik, ahhoz képest hogy mennyire meg lett kínozva. A tárcsa is sérült meg a vezetősínen csúszó műanyag is.
Néztem az árát 12500 ft. Ami nem vészes. Merem remélem a többivel nem lesz probléma.
Update: 2014. 02. 08.
Mivel nem nagyon mertem használni így a csere mellett döntöttem. Ez most már egy módosított verzió. Sokkal vastagabb műanyagból van a csúszkája mint az eredetinek. Bízom benne nem lesz vele gond többet, nem fog letörni. Az ára elég baráti 13500 ft.

 

Az autót 01.03-án vettem át . Azonnal bejelentkeztem a szervizbe. Az átvizsgálás túl sokáig nem tartott, szűk egy óra. Ez idő alatt szerencsére bent lehettem és végignézhetem az egészet. Elektromos hiba az izzító gyertya és az egyik hátsó helyzetjelző izzó, mechanikusan a kézifék kötél és a hátsófék szorulása volt. Ezen felül a kötelezőket kell elvégezni olajcsere, vezérlés csere.
Az átvizsgálás költsége 5700 ft. volt egy óra. Az átvizsgálásról kaptam egy állapot adatlapot. A felmerülő hibákat részben én és szervizben dolgozó baráttal csináltatom meg. Az alkatrészeket megrendeltem 40% kedvezménnyel online rendeléssel. Így olaj nélkül 76000 ft-ba került a vezérlés, a szűrők, a kézifék bovden, és az izzítógyertyák.
Következő nap kicseréltem az izzító gyertyákat, kettő volt üzemképes a négyből, egyet már ők is cseréltek /az előző tulaj/ mivel volt benne egy NGK a többi Beru volt. Én is Berut választottam és ki is cseréltem mindet.
Következő lépésként kicseréltem a pollenszűrőt. A benne lévő már nagyon retkes volt és az autó már nagyon nehezen tudott megbirkózni a párával.
Elérkezett az olajszűrő levegő szűrő és az olaj cseréje, de itt sajnos megakadtam az olaj leeresztő csavar az istenért nem akart megtágulni, úgyhogy az olaj és az olajszűrő cseréje a szervizbe lesz elvégezve. A levegőszűrőt sikeresen kicseréltem azzal nem volt problémám. Ekkor vettem szemügyre a bölcsőt, melyet a rozsda kikezdet. Eszt hamarosan ha jön a jó idő orvosolni kell.
Olvastam még a blogok között a MAP szenzor tisztítását. Ezt én is megcsináltam. A képeken látszik a különbség.