Az autót mikor megvettem 17" felni volt téli gumival. A gumik Michelin 2018. Így nem kell vennem hozzá, viszont a felni csúnya volt így a festést fel kellett újítani rajta. Ezt a szint már használtam a Mito nyári felnin. Vettem alapozót, bázist és lakkot. Az egyik hétvégén megcsináltam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098625t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098626t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098627t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098628t.jpg)
A nyár elején elvittem mind a két autót klíma átnézésre hogy ne legyen gond velük. Sajnos a nyár vége felé az egyik út után az aszfalton olaj tócsát vettem észre a kocsi alatt. Megnéztem és a klíma cső szétment és onnan csöpögött az olaj a földre. Mivel ennek a cseréjéhez le kell szedni az összes gázt így a hátramaradt homlokfal és a vízhűtő cserét is megejtettem. Ezek sajnos rozsdásak voltak és ezért szerettem volna kicserélni.
A homlokfal 20000 ft volt. A hűtő 28000 ft (ami Denso lett, a gyári is az volt). A klíma csövet bontóból szereztem 8000 ft volt.
Először elvittem az autót a klímagáz lefejtésére. Ezután bontottam meg az autót. Levettem a lökhárítót, lámpákat és az összes olyan dolgot ami a cseréhez kellett. Vezetékeket, kürtöt, borító elemet stb. A hűtőre is ráfért a csere. Legközelebb ez adta volna meg magát.
A csere után elvittem gáztöltésre. Szerencsére volt még benne 300 gramm így csak a hiányzó gázt kellett kifizetni. Ez volt 7000 ft.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098629t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098630t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098631t.jpg)
Sajnos a nyári meleg utólérte az autó tetőkárpit elöregedését. Levált és lógott. Már nagyon zavart. Mindig hozzáért a hajamhoz vezetés közben.
Elmentem a kárpitos boltba és vettem ragasztó sprayt illetve 2 méter szinazonos kárpit anyagot. A lebontás nem bonyolult. Csak le kell szedni az A, B és a C olszlop borítását, a napellenzőket és a mennyezeti lámpát. A kárpitot ezen kívül a tetőhöz még két oldalon fém patentok fogják belül. Ezeket ki kell pattintani és le is jön könnyen. Ami viszont feladta a leckét a kivétel. Sajnos nem fér ki rendesen! Lebontottam a csomagtartó mind a két oldal kárpitot és még így is meg kellett egy kicsit hajlítanom a kárpitot. Szerencsére nem tört el. A kivét után leszedtem a régi szövetet. Ott ahol még nem engedte el ott azért még elég jól fogta. Ezután ledörzsöltem a maradék szivacsot egy ronggyal. Ez sem könnyű erősen kell dörzsölni. Tisztítás után ráhelyeztem a szövetet szárazon. Elosztottam, hogy hogyan is kerüljön rá. Ezután két félre bontottam felhajtottam a szövete feléig és a hátsó részt fújtam be először. A kárpitot illetve a szövetet. Várni kellett kb 2 percet és elkezdtem a közepétől a végéig rásimogatni. Nem ráhelyezni hanem kezemmel belülről fokozatosan a végéig simogatni, hogy ne gyűrődjön meg. Ezután az első részét hajtottam fel és azt is ugyan úgy csináltam. A végén megfordítottam és levágtam a felesleget. A széleknél a tökéletes ragasztásért elővettem a palmatexet és azzal ragasztottam az élekhez. Kivágtam a lámpa illetve a napellenző helyet. Egy estére száradni hagytam. A visszarakás még előttem van. Ma fogom befejezni. Majd ezt is megírom.
Update: tegnap sikerült vissza rakni. Tuti úgy van kialakítva, hogy előről a szélvédő felől lehet berakni hajtogatás nélkül. Hátulról kicsit hajtogatni kellett, de sikerült. Nem látszik meg rajta. A mennyezeti lámpa keretének a ragasztása viszont elengedett. Újra kellett ragasztani.
Összességében meg vagyok vele elégedve.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098342t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098343t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098344t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098345t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098346t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098347t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098348t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098349t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098350t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098351t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098352t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000098/0000098353t.jpg)
Lassan a végére érek. Megtörtént a vezérlés csere is. Az a szerelő cserélte aki a Mito vezérlését is megcsinálta. És rábiztam még az egrhűtő cseréjét is. Így az is új lett. A cserés cuccokat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem. A szerelő kérte, hogy a hűtő cseréhez vegyek új csavarokat, melyet a márkaszervíztől rendeltem meg. Persze hogy ez sem lett jó. Fél centivel rövidebbeket küldtek. Ez már azért sok, hogy a márkaszervíz sem tudja, hogy milyen alkatrészek kellenek.
Egyenlőre ennyi, majd jöhet a folytatás egy kis kárpitos munka.
Sajnos a bal tükör bezáráskor mindig hozzáért a kasznihoz. Már látszik a lekopott festék helye ami nagyon zavart. Ilyet még nem csináltam és szerettem volna infot szerezni róla, de nem igazán lettem okosabb mikor rákerestem a googliban. Igy nekifogtam leszedtem. nem jön könnyen le a szerkezet a búráról. Le kell szedni a kar borítását és utána az tükörlap felé kihúzható. Akkor látszott, hogy volna egy határoló saját anyagából öntve, mely le van törve. A másik tükrön tökéletesen megvan. Arra jutottam, hogy megfúrom 3,2 fúróval és menetet vágok bele és teszek bele egy hosszú 4-es csavart amit bele is ragasztottam. A csavart a fejéig becsavartam (a képen nem a végleges megoldás látszik). Most működik. Majd kiderül mennyire lett jó.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096522t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096523t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096524t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096525t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096526t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096527t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096528t.jpg)
Mindig is a 8C felni volt ami tetszet. Nem volt egyszerű, de sikerült vennem egy szettet. Ez lesz a nyári verzió. Hiányoztak a kupakok, vettem újakat bele. A felnik közül az egyiken van egy kicsi karcolás. Majd kijavítom.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096521t.jpg)
A továbbiakban a vákumszivattyú és az olajbetöltő sapka tömjtéseket cseréltem ki. Itt is volt szivárgás. Sajnos ez se ment zökkenő mentesen, pedig a szervízből rendeltem a tömítéseket és csak nem sikerült jót venni. A vákumszivattyúra a nagyobbik tömítés kellett. Az utolsó képen lévő ami nem jó nekem.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096517t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096518t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096519t.jpg)
Volt egy pár helyen minimális olaj szivárgás és szeretem volna a típus hibákat kijavítani. Az egr hűtő és az olajszivattyú o gyűrűt. Az olajszivattyúhoz le kell szedni az olajteknőt. ehez le kell venni a kipufogó ide eső részét. Én mást nem vettem le így hozzáfértem és le tudtam szedni. Úgy tünt megfelelően volt karbantartva az autó mert tiszta az olajteknő és a forgattyúsház, nem volt sehol sem olajsár. Nem volt gond még a tömítéssel, de én kicsréltem. A teknő tömítése egy kicsit már szivárgot. A teknőröl és a blokkról le kell kaparni a maradék tömítést. Én piros tömítő pasztát használtam a visszarakáshoz. A teknő csavarokat nem szabad agyon húzni. A 8-as 25Nm, a 6-ost 9 Nm lett meghúzva.
Van az olajhűtő az olajszűrőház egységen. Ott is volt egy kis olajfolyás. Viszont a hűtőhöz nem lehet külön kapni tömítést csak egybe a hütővel. Szétszedttem azt is és a régi tömítést pasztával "erősítettem" meg, ha szivárogna akkor kompletten cserélem. Majd kiderül. A két o tömítést viszont újra cseréltem. Az kapható.
A végén kapott új olajat és szűrőt. Kicseréltem a levegő szűrőt is. Érdekesség, hogy mind gyári cucc volt. Nagy valószínüleg márkaszervízben volt szervizelve. A hütőfolyadék helyére csak desztvízet raktam, mert még le kell engedni mert lesz vezérlés csere, meg egr hütö csere és akkor kap új fagyállót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096510t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096511t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096512t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096513t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096514t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096515t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096516t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096520t.jpg)
Most, hogy sokat idehaza vagyok meg az hogy ez a vírus miatt nem halad gyorsan a névre iratás így sok idő van a probléma megoldásokra. Kezdve a bölcső rozsdátlanításával. Leszedtem alóla viszont most nem homokszórtam illetve nem égetett festékkel lett kezelve, mert a Miton láttom, hogy elkezdett újra rozsdásodni. Most magam rozsdátlanítom és festem le. Ipari alapozó és selyemfényű két K festék. Az alját is elkezdtem megtakarítani és alvázvédőzni. Először a kerékjáratokat, majd a teljes alját
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096507t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096508t.jpg)
Eladtam az elöző automat és szerencsére sikerült a közelből szerezni ezt az autót!
Igaz nem tökéletes, de pont ilyet kerestem. A vételár is megfelelő. Viszont bejött ez a vírus így elég nehezen kerül forgalomba.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096506t.jpg)