Hege - főkép
>> EseményAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-09-03

Sajnos a nyári meleg utólérte az autó tetőkárpit elöregedését. Levált és lógott. Már nagyon zavart. Mindig hozzáért a hajamhoz vezetés közben.
Elmentem a kárpitos boltba és vettem ragasztó sprayt illetve 2 méter szinazonos kárpit anyagot. A lebontás nem bonyolult. Csak le kell szedni az A, B és a C olszlop borítását, a napellenzőket és a mennyezeti lámpát. A kárpitot ezen kívül a tetőhöz még két oldalon fém patentok fogják belül. Ezeket ki kell pattintani és le is jön könnyen. Ami viszont feladta a leckét a kivétel. Sajnos nem fér ki rendesen! Lebontottam a csomagtartó mind a két oldal kárpitot és még így is meg kellett egy kicsit hajlítanom a kárpitot. Szerencsére nem tört el. A kivét után leszedtem a régi szövetet. Ott ahol még nem engedte el ott azért még elég jól fogta. Ezután ledörzsöltem a maradék szivacsot egy ronggyal. Ez sem könnyű erősen kell dörzsölni. Tisztítás után ráhelyeztem a szövetet szárazon. Elosztottam, hogy hogyan is kerüljön rá. Ezután két félre bontottam felhajtottam a szövete feléig és a hátsó részt fújtam be először. A kárpitot illetve a szövetet. Várni kellett kb 2 percet és elkezdtem a közepétől a végéig rásimogatni. Nem ráhelyezni hanem kezemmel belülről fokozatosan a végéig simogatni, hogy ne gyűrődjön meg. Ezután az első részét hajtottam fel és azt is ugyan úgy csináltam. A végén megfordítottam és levágtam a felesleget. A széleknél a tökéletes ragasztásért elővettem a palmatexet és azzal ragasztottam az élekhez. Kivágtam a lámpa illetve a napellenző helyet. Egy estére száradni hagytam. A visszarakás még előttem van. Ma fogom befejezni. Majd ezt is megírom.

Update: tegnap sikerült vissza rakni. Tuti úgy van kialakítva, hogy előről a szélvédő felől lehet berakni hajtogatás nélkül. Hátulról kicsit hajtogatni kellett, de sikerült. Nem látszik meg rajta. A mennyezeti lámpa keretének a ragasztása viszont elengedett. Újra kellett ragasztani.
Összességében meg vagyok vele elégedve.

 
>> SzervizAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-05-21

Lassan a végére érek. Megtörtént a vezérlés csere is. Az a szerelő cserélte aki a Mito vezérlését is megcsinálta. És rábiztam még az egrhűtő cseréjét is. Így az is új lett. A cserés cuccokat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem. A szerelő kérte, hogy a hűtő cseréhez vegyek új csavarokat, melyet a márkaszervíztől rendeltem meg. Persze hogy ez sem lett jó. Fél centivel rövidebbeket küldtek. Ez már azért sok, hogy a márkaszervíz sem tudja, hogy milyen alkatrészek kellenek.
Egyenlőre ennyi, majd jöhet a folytatás egy kis kárpitos munka.

 
>> SzervizAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-04-12

Sajnos a bal tükör bezáráskor mindig hozzáért a kasznihoz. Már látszik a lekopott festék helye ami nagyon zavart. Ilyet még nem csináltam és szerettem volna infot szerezni róla, de nem igazán lettem okosabb mikor rákerestem a googliban. Igy nekifogtam leszedtem. nem jön könnyen le a szerkezet a búráról. Le kell szedni a kar borítását és utána az tükörlap felé kihúzható. Akkor látszott, hogy volna egy határoló saját anyagából öntve, mely le van törve. A másik tükrön tökéletesen megvan. Arra jutottam, hogy megfúrom 3,2 fúróval és menetet vágok bele és teszek bele egy hosszú 4-es csavart amit bele is ragasztottam. A csavart a fejéig becsavartam (a képen nem a végleges megoldás látszik). Most működik. Majd kiderül mennyire lett jó.

 

Mindig is a 8C felni volt ami tetszet. Nem volt egyszerű, de sikerült vennem egy szettet. Ez lesz a nyári verzió. Hiányoztak a kupakok, vettem újakat bele. A felnik közül az egyiken van egy kicsi karcolás. Majd kijavítom.

 
>> SzervizAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-03-29

A továbbiakban a vákumszivattyú és az olajbetöltő sapka tömjtéseket cseréltem ki. Itt is volt szivárgás. Sajnos ez se ment zökkenő mentesen, pedig a szervízből rendeltem a tömítéseket és csak nem sikerült jót venni. A vákumszivattyúra a nagyobbik tömítés kellett. Az utolsó képen lévő ami nem jó nekem.

 
>> SzervizAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-03-28

Volt egy pár helyen minimális olaj szivárgás és szeretem volna a típus hibákat kijavítani. Az egr hűtő és az olajszivattyú o gyűrűt. Az olajszivattyúhoz le kell szedni az olajteknőt. ehez le kell venni a kipufogó ide eső részét. Én mást nem vettem le így hozzáfértem és le tudtam szedni. Úgy tünt megfelelően volt karbantartva az autó mert tiszta az olajteknő és a forgattyúsház, nem volt sehol sem olajsár. Nem volt gond még a tömítéssel, de én kicsréltem. A teknő tömítése egy kicsit már szivárgot. A teknőröl és a blokkról le kell kaparni a maradék tömítést. Én piros tömítő pasztát használtam a visszarakáshoz. A teknő csavarokat nem szabad agyon húzni. A 8-as 25Nm, a 6-ost 9 Nm lett meghúzva.
Van az olajhűtő az olajszűrőház egységen. Ott is volt egy kis olajfolyás. Viszont a hűtőhöz nem lehet külön kapni tömítést csak egybe a hütővel. Szétszedttem azt is és a régi tömítést pasztával "erősítettem" meg, ha szivárogna akkor kompletten cserélem. Majd kiderül. A két o tömítést viszont újra cseréltem. Az kapható.
A végén kapott új olajat és szűrőt. Kicseréltem a levegő szűrőt is. Érdekesség, hogy mind gyári cucc volt. Nagy valószínüleg márkaszervízben volt szervizelve. A hütőfolyadék helyére csak desztvízet raktam, mert még le kell engedni mert lesz vezérlés csere, meg egr hütö csere és akkor kap új fagyállót.

 
>> SzervizAlfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-03-18

Most, hogy sokat idehaza vagyok meg az hogy ez a vírus miatt nem halad gyorsan a névre iratás így sok idő van a probléma megoldásokra. Kezdve a bölcső rozsdátlanításával. Leszedtem alóla viszont most nem homokszórtam illetve nem égetett festékkel lett kezelve, mert a Miton láttom, hogy elkezdett újra rozsdásodni. Most magam rozsdátlanítom és festem le. Ipari alapozó és selyemfényű két K festék. Az alját is elkezdtem megtakarítani és alvázvédőzni. Először a kerékjáratokat, majd a teljes alját

 

Eladtam az elöző automat és szerencsére sikerült a közelből szerezni ezt az autót!
Igaz nem tökéletes, de pont ilyet kerestem. A vételár is megfelelő. Viszont bejött ez a vírus így elég nehezen kerül forgalomba.

 
>> AutóápolásAlfa MiTo Turismo sport // 2020-03-11

Sajnos az elöző tulaj nem tudom mivel esett a szélvédőnek, de gondolom télen a lefagyott havat fém kaparóval szedte le mert össze vissza volt karcolódva az üveg. Sok kicsi karc ami zavart főként esőben. Kérdeztem a festékboltban dolgozókat, hogy tudnak e valami megoldást; nem tudtak ajánlani semmit. Felhívtam üveggel foglalkozót azt mondta nem lehet polírozni mivel fény törést okoz. Néztem neten és külföldi lapon illetve a youtubon lehet egy pár próbálkozást találni. Ahogy keresgéltem rátaláltam RRC üvegpolír szettre. Melyet meg is rendeltem itt: https://www.rrtuning.hu/shop/hu/kezdolap/191-rrc-ueveg-polir-szett-5903228993411.html A csomag tartalmazza a polír anyagot egy flakonban illetve egy filc polírozó párnát. Próbáltam külön venni a területeket és tényleg sokkal jobb lett. Hatásos, viszont a mély karcokkat ennyi idő alatt nem tudtam kipolírozni. Az egészre volt kb 1 órám, de nekem már ez is jó. Szerintem a képeken látható a különbség. Igy nem kell szélvédőtt cserélni e miatt. A költség nincs 7000 ft szállítással.

 
>> SzervizAlfa MiTo Turismo sport // 2019-11-22

Az utóbbi időben menetközben jelzett a biztonsági öv csatlakozója. Utánna néztem sajna előfordul ez a hiba. Amit hivatalosan csak cserével lehetne megoldani, mivel nem szétszedhető a csat.
Keresgéltem és a végén találtam egy videot. Egy olasz srác egy Fiat Grande Puntot javitott meg. Ott levette a csatról a burkolatot ami nem könnyű. Erős csavarhuzóval az összeillesztésnél kell szétfesziteni. Ez ragasztva van és vigyázzni is kell mert vissza is kell rakni a végén. Tehát ne barmoljuk szét. Kb. 10 perc volt az egész. A burkolat alatt ott van az érzékelő. Azt levettem és átnéztem. Azt gondoltam, hogy nem tudja a csatlakozó szétnyomni az érintkezőket. Igy kicsit nagyobb öblött adtam neki. Vissza raktam a burkolatot összeragasztottam és kész. Azóta nem jelentkezett ez a hiba.