Az idei év elején vettem egy Ti felni szettet. A télen volt rá időm és átfestettem, mert fehérmetál színre volt festve. Ez nekem nem tetszet. Sötétszürke lett.
A nyár folyamán használtam, de nekem nem jött be. Igy eladtam és az árából vettem Giulia Turbina két széles szettet. Ezek 18" felnik. Ezek viszont nagyon tetszenek. Gumit kellett rá vennem. Sava UHP 2-re esett a válsztásom. Két méretben kellett venni. Elől 225 hátul 245 gumik vannak. Eddig meg vagyok vele elégedve. A felni szélein egy kivételével padkanyomos ezeket majd a tél folyamán kijavłtom. 290000 ft adtam el a Ti szettet a Turbina felnit 200000 vettem. Az új gumik 140000 kerültek.
Az autó gyárilag 5 személyes volt csak nem volt benne 5 fejtámla hátul középen és nem volt benne síalagút. A Jófogást böngészve találtam Cegléden egy ülés szettet 10000 ft-ért. Amibe volt síalagút és ötödik fejtámla. Ezeken felül elektromos deréktámaszos volt az első ülések ami az enyémben nem volt. Az ülést elvittem a kárpitos ismerősömhöz aki a két hátsó részből csinált egyet és így észre sem lehet venni hogy utólag került bele. az első ülésekből kiszedtem a deréktámaszt és beletettem a sajátomba. Az első két ülést egyik ismerősöm átvette beépítette MTZ traktorba. Ő a két ülésért fizetet 10000 ft. Így igazából csak a kárpitosnak fizetet pénz volt ami kiadásként keletkezett. Képek a deréktámasz átépítésénél készültek.
A megvásárlás után az első dolog az átírás volt. Ekkor az Okmányirodán eldöntötük, hogy ha nem lesz drága kicseréljük a rendszámot. 8800 ft-ba került. Így új rendszámmal jöttünk ki az átírás után. Ezek után megvásroltam a szervízeléshez szükséges alkatrészeket a fiatalkatreszek.hu oldalról. Ilyen volt az olaj, olajszűrő, levegőszűrő, gázolajszűrő, váltóolaj és a vezérlés. A folyadékok cseréjét magam végeztem el. A vezérlés cseréjét a bevált szerelőmre bíztam. Mivel vásárláskor már láttam, hogy a fékek elég kopottak így annak a cseréjéhez is megvettem a szükséges alkatrészeket. Ezeket az AutoDocon találtam jó áron. A tárcsáknak Zimmermannt választottam, a betétnek Ate-t. Cseréjét magam végeztem.
Sajnos a kilométerből adódóan volt már kopás a kotrmányon, illetve az ülésen is. Ezeket most mind felújítattam a kárpitos ismerősömmel. Felújította a kormányt, a váltószoknyát, a váltógombot és a két ülés szélét is illetve az ülések szivacsa már kezdődö porlásnak indult ezt is megcsinálta. Én elégedett vagyok a végeredménnyel.
A Formont szalonhoz mentem tavaszi átvizsgálásra. lyenkor szokott lenni olajcsere is. az átvizsgálás során: törött első spirálrugó, párás tolatólámpa, szivárogó kapcsolótengely szimering, repedezett hátsóhíd szimering, lógó hátsótengely csapágy.
A csapágy már volt cserélve. Írtam blogot róla.
El volt törve a rugó. ezzen meglepődttem, amit nem vettem észre mert az alsó részéből egy kis darab volt kitörve. Lesjöfors márkát választottam. Érezhető a változás.
A híd szilent cseréhez csináltam egy prés szerszámot. A régit megfúrtam és kiütöttem. Ha már szét volt szedve akkor rozsdátlanítottam is. Igy ez is jobban néz ki.
Ezeken felül ami nekem nem tetszett az a kuplung értzette. Én a kinyomóra munkahengerre gondoltam mert fém szerkezete volt és ahogy néztem a neten ez a legolcsóbb fajta. Kinyomás pillanatában olyan akadós volt a vége. Bíztam benne hogy nem a kuplung lesz. És szerencsém volt.Megoldódott ez is. Én az FTE márkát választottam.
A kapcsolótengely szimeringet most nem cseréltem. Két éve lett cserélve. Egy kicsit olajos volt a környéke. Még várok vele.
Mostanság (2019. november) egyre hangosabb lett az autó. Gondoltam csapágy lesz. Megemeltem az autót és meghajtottam a kerekeket Sajnos nem lettem okosabb, mivel az összes keréknek volt egy kis hangja, de inkább a hátsók voltak hangosabbak. Tovább bontottam levettem a hátsó féket és a tárcsákat is. Láttam hogy a bal fékbetét elég rossz állapotban van igy az is cserés. Anno amikor felújitása volt a féknek akkor láttam, hogy a bal hátsó egy kicsit megégett. Most mikor kiszedtem őket a pofáról leesett a fémlemez is. A csapágyaknál sajna mind a kettő kuka. Vettem is két csapágyat és hátsó fék betétet. Hétvégén volt időm és megcsináltam. A jobb oldali már cserés lehetett, mivel nem kúpos volt a csapágy takaró kupak hanem lapos. Leszedve nem találtam rajta semmilyen jelölést, hogy mi a márkája még a csapágyon sem. A bal oldali csapágy viszont SKF volt. Én dán csapágyat vettem az alkatrész kereskedő ajánlása szerint 9000 ft darab áron. Plusz a betét ami puha LPR lett a kiválasztott hátulra. Erre is azt mondta hogy hátra jó választás. Kicseréltem és olyan csend lett!
Update: Szervízbe volt az autó tavaszi átvizsgálás keretében. Sajnos eddig bírták a csapágyak. Mind a kettő cserés lett. Nem búgott csak lógnak. Újabb csere. Most skf lett vásárolva. 12000 ft volt darabja. Kíváncsi leszek meddig bírják.
Nem túl régen Gyulán voltam és egyik reggel mikor beindítottam az autót próbáltam ablakmosóval letörölni a hátsó ablakot. Ekkor vettem észre hogy a folyadék a bal első keréknél folyik és nem jut el az ablakik. Hazaérve levettem a haspajzsot és a dobbetétet. A hiba pont a kerék fölött a dobbetétben lévő hátsó ablakhoz tartozó cső csatlakozónál volt szét csúszva.
Ekkor mikor lekerült a haspajzs vettem észre, hogy olaj folyás van a részecskeszűrő mögött. Itt csatlakozik be a nívópálca csőve. Illetve ekkor vettem észre azt is hogy a kipufogó nyomásérzékelő csőve el van törve. Kormos volt a környéke. Szerencsére nem volt hibajelzés. Mivel a nívópálca tömítés cseréhez le kell venni a részecskeszűrőt ezért megrendeltem a javitó alkatrészek mellé a kipufogó tömítéseket.
A szerelés kb 2 óra volt. Könnyedén szét jött. Semmi probléma nem merült fel. Érdekes, hogy a nyomás érzékelő csővet módosították. Sikerült kicserélni mindent azóta teljesen száraz a motor. A költségem kb 15000 ft volt.
Minden hidegindításnál figyeltem a motor járását. Szépen indult, viszont alapjáraton egy kicsit változott az alapjárat illetve egy kicsit kopogós volt a hangja. Ez viszont csak pár percig vettem észre. Elvittem hogy nézzük meg mi van vele. Gépre lett rakva és az 1 és a 3 henger korrekciója magas volt. Mivel a km kb. 280000 a szerelő a teljes felújítást javasolta. az alapjárat ingadozásra a szívósor és az EGR takarítást.
Először a befecskendezők és a nagynyomású lett felújítva. Ennek költsége kedvezményekkel volt 340000 ft. A felújítást a Benedeczki Műhely Kft. csinálta (Bosch szervíz Kecel). Mivel minden náluk lett csináltatva így a közös nyomócső és a külön álló nagynyomású csövek ultrahangos tisztítása ingyenes volt.
A szívósor levételével a megbontásra kerülő tömítések cserélve lettek ez volt 40000 ft. A kitakarítás és a szerelés 110000 ft. került. Pluszba kellett 55217821 gyári számú szétválasztó mert el volt törve. Ez került 17000 ft.-ba
Így egy olcsó autó megvételének költségébe került.
Az autót mikor megvettem 17" felni volt téli gumival. A gumik Michelin 2018. Így nem kell vennem hozzá, viszont a felni csúnya volt így a festést fel kellett újítani rajta. Ezt a szint már használtam a Mito nyári felnin. Vettem alapozót, bázist és lakkot. Az egyik hétvégén megcsináltam.
A nyár elején elvittem mind a két autót klíma átnézésre hogy ne legyen gond velük. Sajnos a nyár vége felé az egyik út után az aszfalton olaj tócsát vettem észre a kocsi alatt. Megnéztem és a klíma cső szétment és onnan csöpögött az olaj a földre. Mivel ennek a cseréjéhez le kell szedni az összes gázt így a hátramaradt homlokfal és a vízhűtő cserét is megejtettem. Ezek sajnos rozsdásak voltak és ezért szerettem volna kicserélni.
A homlokfal 20000 ft volt. A hűtő 28000 ft (ami Denso lett, a gyári is az volt). A klíma csövet bontóból szereztem 8000 ft volt.
Először elvittem az autót a klímagáz lefejtésére. Ezután bontottam meg az autót. Levettem a lökhárítót, lámpákat és az összes olyan dolgot ami a cseréhez kellett. Vezetékeket, kürtöt, borító elemet stb. A hűtőre is ráfért a csere. Legközelebb ez adta volna meg magát.
A csere után elvittem gáztöltésre. Szerencsére volt még benne 300 gramm így csak a hiányzó gázt kellett kifizetni. Ez volt 7000 ft.