Tagok >> Manky956 >> 156 2.4 JTD M-JET 20V >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD M-JET 20V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Kék
Meg lett végre mérve valóban mennyit tud.
Első mérésnél volt egy overboost valószínűleg ahogy feltatáztam Pestre kicsit geo ragadt , 249le 525nm , nem tetszett a görbe ,kép mellékelve, mértünk még egyet 238le 504nm ,és okés a görbe , gyári kuplung , gyári turbó 1,65 baron , csak egy cooler és program.
mérésről egy videó :
https://www.youtube.com/watch?v=UAVMAa94xEA&feature=youtu.be
Sajnos a gyári fék nagyon kevésnek bizonyult ,meg úgyis cserések voltak , így gondoltam fejlesztek is rajtuk , szerelésért köszönet ismét Erdő Attilának (Szentbalázs)
Első féktárcsát Kovács Adriánnak , többit pedig a Bardinak :))
166 Brembo féknyergek , 305mm tárcsa , hátul minden gyári maradt.
Előre kellett 15mm nyomtáv , adapter .
Km óra:230100km
Komoly hibalistát kaptam Attilától ,ahogy van hely nála máris rendbe rakjuk a kocsit teljesen :)
Fuchs olaj 10w40
Knecht lészűrő,olajszűrő,gázolajszűrő,
egy hosszbordás ,de télre nem rakom fel.
Pár hete elkezdett jönni ilyen fémes hang (alapjáraton) a kipufogó környékéről, lenéztem alá lógott az egész ekkor jöttem rá hogy kell kipufogó rezgéscsillapító csere is.Olajszűrő cserénél ismét megnéztem a turbó tengelyét , most is ugyan annyit lóg mint eddig kb fél mm-tert, KUL-on 1,6 baron mentünk.
Cooler rengeteg helyen leért ,az alja már be volt horpadva ezért vágtunk le belőlle 3-4cm-tert.
Km óra:223500km
Tél utáni tervek, mindenféle képen kell komplett új fék mert ezek már totálisan végük.
Meg jó lenne rájönni ,mi adja nyomatékkor a kis morgó hangot :( kénytelen leszek féltengelyeket cserélni ,hol ott lehet sokkal olcsóbban is meglehetne úszni.
Már mikor megvettem , az volt a jelenség ,hogy hideg szervó olajnál működik a szervó , bemelegszik elmegy a szervó állóhelyben meg sem lehet moccantani , max úgy ha gázt adtam neki. Mindenki mondta ,hogy szevópumpa . Mivel elég nagy művelet ezért inkább szakemberre bíztam az ügyet, Erdő Attila ,Szentbalázs.
Alkatrész:14.000Ft
Munkadíj:15.000Ft
Nagyon jó lett, végre úgy működik ahogy kell :)
Csapágyazás után , felraktam , el vittem feltöltetni .
Előzőleg 252g vettek le a rendszerről, feltöltés már nem igen ment sok idő kellett neki, feltöltődött, beülök elindítom semmi , ventilátor sem indul el alu csövek melegek.
Szereztem egy másik klíma kompresszort Kovács Adriántól, felraktam , feltöltés, elsőre jó minden jéghideg a klímám végre.
Klíma kuplung külső csapágya adta motorféken és visszaváltásnál a síró hangot , sokáig azt hittem váltó ,de semmi köze nem volt hozzá. Még Vezető görgő és Ékszíj feszítő csapágy csere.Végre hangtalan az autó (:
Elérkezett ez a nap is nagyon vártam , szerencsém volt a cooler már 1 hete az autón volt , le volt próbálva minden működött , rajt progira is kíváncsi voltam mennyire lesz jó.
Felgumiztuk csütörtökön a kis kerekeket , azért mégis minél rövidebb az áttétel annál jobban gyorsul.
Odaértünk , első gyorsulás Dév és a híres JAP ellen , jött a zöld lámpa , kuplung felenged ,elindul az autó fékezget áá bent maradt a kipörgésgátló, vesztettem.Második gyorsulásom egy VW Passat CC ellen volt , kicsit mikor meghallottam a hangját érdekesen néztem valami v6 vagy nem tudom milyen volt.Később megnéztem 3,6 v6 300le sequential automata 6os váltó. Kipörgésgátlót 10x megnéztem oké ki van kapcsolva , zöld lámpa elrajtolok nagyon jó volt minden összejött 14.33 as idő 156 os befutóval, magam sem vártam ennyire jó időt. Következő gyorsulásom egy Mercedes W124 6henger nagy turbó cooler , ismertem az embert csináltam már neki autót. Zöld lámpa elindulok 1,2 tökéletes 3asban VDC ABS hiba csipogás , autó leállítom újraindítom , hiba megszűnt. Hozzáteszem kikaptam. Újabb gyorsulás autó hullámzik 1,2,3 ban nulla erő nem akar menni , sajnos tanácstalan voltam , hazaérés után átnézegettem a csöveket hátha kifúj, de nem és később észrevettem a légszűrőház tetején ott figyel a légtömegmérő annak a tetején van egy bilincs és ez leesett és falsot szívott az autó , mivel nem látott elég beszívott levegőt ezért üzemanyagot sem adott. Nagyjából így jártam tanulság: Néha jó lenne felnyitni a motorháztetőt nem csak a programot nézegetni és ott keresni a hibát.Következő verseny Fertőszentmiklós 2015.05.24.
egy kis videó a történésekről.
Eljött a második olajcsere ideje , turbót megnéztem pont annyit lóg mint mikor megvettem kb 1mm sem. A nyomás 1.55bar. Már rég készültem a coolerezéssel , kijöttek a melegek éreztem is hogy tompul az autó, Pénteken Taszár muszáj volt már lépi , nekiálltunk. Igazat megmondta nem egyszerű művelet ,sehol semmi hely 2,5 napba telt ,de profi. Érzésre az autó jobban reagál , fent nagyon szépen forog , igaz ott van kis füstje ,de minimális. Egyelőre úgy gondolom nagyon megérte.
Szomszédom ezzel foglalkozik , gondoltam átgurítom , 1 nap alatt meg is lett. Nagyon szépen kihozta az eredeti csillogós színt.