Tagok >> Dokika >> 145 1.6 Boxer >> Blog
- Típus:145 1.6 Boxer
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Rosso
Tegnap (14/10/04), négy napos hírdetést követően elvitték a kis pirosat. Egy Nyíregyházi Olasz autós srachoz került. Sztem jó kezekben lesz. A terveit elhallgatva, elképzelve nagaon szép és hosszú élet vár még majd rá. Aki Nyír1en jár és látja a kis GIN-t integessen helyettem is cefetül!
A már az előző posztban említett második posztom lenne ez.
Ez sem fog másról szólni, mint az autót érintő változásokról és szépítkezésekről!
Ha az "Szervíz" kategóriát kapott, akkor ezt szenteljük az "Autóápolás"-nak.
Ugyanis, 1 hete elszántam magam, hogy akkor most szépen átpolírozom a kis Pirost.
Ez is (mint oly sok más dolog az életemben) egy hirtelen ötlettől lett vezérelt, de a megvalósítás mint mindig, most is váraottt magára. Most nem volt hosszú az átfutási idő, így cirka egy hét múlva meg is ejtettem.
Szerencsémre volt szabad időm és az időjárás is esélyt adott ennek a projectnek.
Így hát az "öreglányt" (FordMondeoMK3) kitessékeltem a garázsból és mivel még nem csináltam ilyet a jobb első sárvédőn gyakoroltam egyet.
Amikor ott szépre sikeredett felbátorodtam és gyorsan megmostam a teljes autót. Szépen tisztára töröltem gyorsan hiszen mégsem vagyok időmilliomos és ezen a gyenge őszi napon már elég lassan száradt volna meg.
Én személy szerint dobozos, piros színű Prevent-et használtam.
Röpke 4,5 órámba került, mivel kézzel csináltam. Az eredményét mindenki észrevette, így azt mondom teljesen megérte ezt az időt ráfordítani. Na meg persze ennyivel már jöttem neki, ha már ennyi helyre eljuttatott! Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az időtöltést.
Csak egy tipp! Ha csinálod kapcsolj be vmi zenét és meglásd hamar elmegy az a 4 óra! Tapasztalatból mondom. Ha kérdésed lenne a pontos menetéről csak nyugodtan érdeklődj!
Hosszú ideje, h nem írtam hisz nem történt semmi a házunk táján.
De most, 3 napja nagy aktivítás volt megfigyelhető az udvarunkon.
2 posztba besűrítem, kezdve ezzel:
Miután hozzám került a kis Piros, nem egészen rá 2 hónapra a régi már eléggé elhasználódott első lengéscsillapítók feladták a szolgálatot. Erős a gyanúm, hogy még a gyárik voltak benne. Mintha egy Alfa jelet véltem volna felfedezni,a rozsda alól kandikált kifele.
Ugyebár elég erőteljesen jön a tél, így jobbnak láttam ha mind a 4 kerékkel érem az utat és azt a kevés tapadást is megőrzöm, amit az itteni útkarbantartók munkájának köszönhetünk. Nem tudom ki, hogy van vele és senki ne vegye sértésnek ( csak ha rá vonatkozik) , de mifelénk elég hitvány munkát szoktak végezni, persze, ha csinálnak valamit!
Így hát igaz bontott, de jó állapotban lévő Monreo lengéscsillapítókat kapott. Egy 1.7 boxiból bontódott amiből már korábban is kaptunk alkatrészeket. Igazi donorautónk lett.
A szerelés? Sokaknak biztos "egyszerű" mutatvány lett volna... DE! Azok a régi darabok olyan szinten be voltak épülve az olajos sártengerbe, hogy " fiam hozz egy kis kalapácsot" után jött "fiam hozd azt a nagy fanyelűt" majd " most már elég.... hozd samut!". Ekkor már kijött. Különös probléma a kormányösszekötővel volt. Kompletten, rugókkal, mindennel együtt cseréltük.
Az eredmény? A hosszan tartó harcot megnyerve, az autó újra négy kerékkel gurul az úton. Már-már szinte furcsa a feszessége.
Nekem teljesen megért 1 tálca sört :) Persze, ez csak a munkadíj!
Amióta elég korán sötétedik be, egyre jobban kezdett feltűnni, hogy elég halovány, gyenge fényt ont ki magából a lámpatest.
Rá nemsokkal a jobbos ki is éget... úgy, hogy a biztosítékot is hazavágta. Mikor közelebbről megnéztem észre vettem, h nem kiéget hanem (gondolom én) letört a kis fűtőszál vagy mi a fityfene és az csapta ki a biztosítékot mert ott ugrált az üvegen belül. Mondanom sem kell sehol nem volt megfelelő biztosíték a kis szerszámosban. A lényeg a lényeg kerítettem egyet. De ha már ott voltam akkor kicseréltem a balost is és láss csodát újra láttam esténként is.
DE!
Korábban már akartam valami kékes, Xenon "look" izzókat. Sokat nem vártam tőlük, de pozitívan csalódtam az OSRAM egyik kis üdvöskéjében a Cool Blue Intense (4200Kelvin) névre hallgató izzókban.
1. Maga a termék
2. A jobbosban sima Hella 12v 55W H1 //// A balosban pedig már az Osram
3. Mind2ben Osram CBI.
A következő izzók amik kipróbálásra fognak kerülni azok a Phillips Diamond Vision (5000Kelvin) izzók.
Megkésve bár, de törve nem!
3 - 4 hete a kislány megint úgy döntött már sokadszorra, h megmakacsolja magát és "cserben hagy"!!
Minden egy tavaszi, péntek délután kezdődött. A városban araszolva, körülbelül 5 km alatt a vízhőfok mutatóm szépen lassan, de töretlenül ment felfele a 120-ig. Mit ad isten se venti nem kapcsol se termosztát nem nyit....
Gyorsan hívtam a "sárga angyalt" -- az öregemet -- telefonon, h mit művel ez a ........
Röpke fél órán belül megjelent a felmentő sereg a szerszámos ládával és ott helyszínen nekiestünk. Annyira épp megoldottuk, h haza lehessen vele jönni.
Rövidesen újra eljátszotta még1x akkor kapott 1 új Behr termosztátot. Akkor is ingadozott 80 - 90 fok között a mutató... és megint beütött a gebasz!
Ismét útra indulunk vasárnap(Április 21) amikor ismét vizet forral a délutáni teához....
Mérgembe visszafordultam, közben rácsörrentem az öregemre, h készítse a Fordot mert azzal megyünk...
Következő héten pénteken(Április 26) apa szétkapta az elejét.... Kiderűlt, h a vízszivattyú propellere eltört, megreppent és nem bírta a vizet forgatni csak egy helyben állt... Új vízszivattyú megoldotta a problemet és azóta stabil 80 fok a víz!! :) Akármennyit araszolhatok vele!
Az Isteni gondviselésnek köszönhetően jó idő volt ma. Így volt lehetőség 1 kis szervízelésre.
Az üzemanyagszint mérő nem volt a helyzet magaslatán mert 30 liter benzin beleöntése után is csak a negyed és fél jelzések között ingadozott a mutató. Így hát szétkaptuk az öregemmel és mint a gyanúnk bebizonyosodott a csúszkán átmenő vezető "sín" az aljzatból ki volt csúszva és megszorult a csőben a bigyula :S Ezt helyretérve remekül működik most.
Mivel még nekem/nekünk új autó így még keresgélünk a motortérben... lambda szonda hely és ilyesmik.
Amíg keresgettünk meglestük a gyertyákat! Viszonylag szépek voltak, ha lehet ezeket szépnek nevezni... Drótkefével letisztítottuk, visszatettük ÉS HATALMAS MEGLEPETÉS!!! A kis dög úgy harap és "üvölt" mint eddig nálam SOHA!
A további szerviz majd csak Hétfőn vagy Kedden következik el amikor éd.apám elviszi kiolvastatni az ECU-t a fertelmes túlfogyasztás okát. Remélhetőleg amíg nem leszek itthon addigra rendben lesz minden és szaladgálhatok nyakra főre. :D