Tagok >> frusciante >> 147 1,9 jtdm >> Blog
- Típus:147 1,9 jtdm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Sötét kék
A teljesen felújított, garis turbó a kipuf oldalon tolta kifele az olajat... Visszavittem gariba cserélték. Még szép... 3 napot és kB 800 kmet ment.... Azóta elment megint egy 1000est most már sehol semmi olaj... És nem is fogy mint ahogy a dpfes korszakban sem evett egy milit se cserétől cseréig... Az egészre nem tudom, h mit mondjak elég tré, h ilyen munkát végeztek, vagy esetleg az eltömődött dpf adott neki, viszont jó pont, h azonnal szó nélkül javították 2 napon belül...
Túl van a kocsi a turbó teljes felújításán, 1 év vagy 15.000 km garis, illetve ha az olajcserére is hozzájuk viszem újabb egy év vagy 15000 gari ha mindig ők cserélik akkor örök élet... Viszont a turbó halál oka érdekesebb valamit kapott a kipuf oldalról, ami valszeg a geometriai egy leválló darabja lehetett, ami adott a tengelynek és a csapágynak is... Hála az égnek itt nem értek véget a dolgok. A turbó megszórta olajjal a dpfet ami eltömődött és nem akart regenerálni, így felhívtam Ifj. Lengyel Ákos Cartársunkat egy SOS munkára, amit szerencsémre aznapra vállaltak is... Röpke 300 kmet utaztam pályán úgy h a telített dpf miatt az Ecu úgy letiltotta a teljesítményt h max 120al engedett menni azt is szakadékba... Emelkedőn volt h épp 70el értem fel.. Nagykanizsa elött 20 kmel elkezdte, h néha visszaadta a ménest néha elvette... Az utolsó 20 kmet viszont már hibátlanul tette meg, de úgy voltam vele, h innen már nincs visszaút... Tekintve h a turbó halála elött átlag 800 kmenként regenerált a dpf kíváncsi voltam rá h a plussz olaj milyen kárt okozott rajta... a szélein ugyan el volt dugulva, de nem égett át a közepe se a dpfnek se a katalizátornak amire gondoltunk... Mindenesetre egy gonddal kevesebb... Természetesen az 🐭 sem maradt érintetlen így minden kártevőt kivégeztünk amit kellett. A teljesítményt nem zaboláztuk elégnek érzem én a 150 pacis ehhez a kocsihoz... Ákosék szerint is egészséges a hangja. Januárban folytatódik a projekt a hátsó kipuff cserével...
Miután lélekben felkészítettem magamat az első komolyabb költségű szervízre ezen a dieselen végiggondoltam, h igazából eddig egyszer hagyott cserben(féltengely törés Visegrádon)és igazából mindene hibátlan vagy mert én felújítottam, vagy mert előző tulaja cserélte. Kicsit mérlegeltem, hogy vajon mennyi pénzt öntöttem a kocsiba. Ehhez a matekhoz jó alapot nyújtott az Amore illetve, h csak összesen 3 webshoptól illetve alkatrészüzlettől vettem hozzá minden alkatrészt.... Elöljáróban annyit, h mindig mindenből gyári új(vagy azzal megegyező minőségű)alkatrészt vettem, tehát nem a legolcsóbbakat, viszont 90%ukat magam cseréltem, tehát ha vki ezeket szerelővel cserélteti még az utángyártott cuccokkal is többe kerül neki... A matekban minden szerepet kapott nem csak a szervizek, hanem pl a felnik amiket vettem hozzá. Üzemanyaggal, mosással, tisztítással tehát úgymond szépségápolással illetve a nyállal nem foglalkoztam ez minden autó mozgatásához szükséges...
Szinte kerek egy év és 32.000 km alatt 1.108.000 Ft-ot költöttem az egy éve pont ennyiért vásárolt gépemre... A fényképen lesz a táblázat. Talán később majd szétszedem, h mi volt olyan szervíz ami szükséges volt, mi az ami csak a lelkem megnyugtatására(örvénycsappantyúk) illetve mik voltak olyan extrák amik a lelkemnek kellettek... 😀 így számszerűsírve durva, h szinte semmi baja nem volt a kocsinak mégis 1 év alatt megvettem mégegyszer, ráadásul hála a diesel mutyinak jövőre ha esetleg el akarom majd adni max 800at ha kapok érte... Ha nem lenne már most 3 47esem két főre úgy, h jövőre biztos jön egy 4. Biztos nem adnám el, viszont a 4.nek mindenképpen meg kell érkeznie, h a 47es álom beteljesüljön így viszont lesz legalább 1 de inkább 2 felesleges autóm amit ha nem akarok a kertben elrohasztani gombokért kell majd eladnom...
Tanúság: Nem szabad megvenni egy autót csak azért mert jó állapotú, ha közben van egy olyan amire régóta vágysz... Mert csak "feleslegesen" beledurrantod a pénzed amit nem látsz soha többé... 😀
Elgyengült a régi levegőcső a szokásos helyen. A cseréje kis megbontással(fél autó alul felül igazából csak a motorvédőt, coolercsövet, légbeömlőt, a légszűrőházról azt mittoménmit, akksit és akksitálcát kell kiszedni) plusz célszerszámokkal,( de tényleg minden is van nálam, lassan tényleg nyithatnék egy szerelő műhelyt) kB egy óra minden le és fel szereléssel eggyütt... Sziszegő hangot hallok a motortérből 2.000től felfelé azt hittem csak a cső a ludas miután megláttam a repedést rajta de sajnos nem... Szerintem a turbesz ledobta a láncot... Hiba keresés folyamatban... De már felkészítettem magamat lélekben és anyagilag a cserére, de remélem találok vmi mást... Holnap keresés folyt köv... Addig is köszönet az Elaforgnak ismét a gyors és korrekt árú gyári alkatrészért!
Nyáron behoztam egy piros Q2est magamnak amivel jött egy szett blackline és egy szett Q2es felni. Mivel nem volt elég 7szett alu ezért vettem még egy szett 17' Ducati corset is csak biztos ami tuti... Hibátlanok karcmentesek és nagyon szépek...
Így most már van 17'es blackline amihez kell ugyan egy mert sérült,
Egy 17'es gyári Ti
Egy17'es gyári Q2es
Egy 17'es Ducati corse
16' speedline
16' teledial
A többinek a nevét nem is vágom hírtelen de mindd gyári 47es felni...
Vettem 4 új gyári Bosch gyertyát és kicseréltem őket... Csak egy volt gáz, de olyan kis tétel h nem éri meg spórolni a maradék 3on ha már úgy is ott vagy
Belerepült ismét 8500km az előző csere óta. Mivel most messze megyünk vele gondoltam az út elött lecserélem az olajat és a szűrőket is. A Xadoval meg vagyok elégedve ismét az került bele. A szűrő Mann lett mint a gázolajszűrő. Azt még valahogy kicserélem holnap...
A komplett futómű felújítás után megérett egy futómű beállítás és ha már ott voltam feltöltöttük a klímát is. A héten még lecserélem az olajat és az összes szűrőt így várjuk a 2100kmes utat hegyen völgyön keresztül...
Féltengely cserekor észrevettem, h az alsó lengők szilentjei kivannak gondoltam akkor egyben cserélem nem szórakozok szilentcserékkel mert utána a gömbfej miatt idő kérdése és úgyis cserélni kell majd őket... Ha már ott voltam cseréltem lengéscsillapítókat is... Hangtalanul eszi az úthibákat. Lengőkarok TRWk csillapítók magnetti marellik
Mivel a két kocsira összesen csak 5 szett felnim volt(igaz ebből egy szett vas felni..) vettem még egy szettet, h még kevesebb hely legyen itthon és még több cucc a kocsikhoz...
Így most van két 17'es két 16'os és lét 15'ös szettem... Van aki bélyeget én alfa felniket gyűjtök kényszeresen... Meglátok egyet jó árban és nem tudom ott hagyni....