Tagok >> GTVili >> 145 1.8 TS >> Blog
- Típus:145 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Kályhaezüst
Mondták az első futóműnek a szerelők....mire az jól egyenesbe állt.
Ma végre megszüntették a többszöri lengőkar csere-bere káros hatásait .Ismét egyenesen áll a kormány.
Engem is utolért a 45-ösök végzete.....beállt a hátsó ablaktörlőm.
Bevallom őszintén,nagyobb szívásra számítottam.Kiszereltem a motort,majd szétszedtem.A tengelyt kiütöttem és megjárattam/megolajoztam.A motornak szerencsére nem esett baja,de az elektronika nyák-lapján elfüstölt egy szál.Ezt egy darab szigetelt kábellel helyettesítettem.
Mint a legutóbbi bejegyzésből is olvasható,kicseréltem a lengőkarokat.Pár héttel ill. párszáz kilométerrel később,a párom szólt,hogy valami nagyon kopog a jobb oldalon és kissé kóvájog az autó.
Többen is megnéztük,és végülis arra a következtetésre jutottunk,hogy valószinűleg a kormányösszekötő.
A cseréhez célszerszám,illetve sok kitartás szükséges......nekem ezek közül csak az utóbbi áll rendelkezésre.
Így hát elvittem a helyi műhelybe....ahonnan pár órán belül értesítettek:a korányösszekötőnek semmi baja. Viszont az alig pár hete cserélt lengőkar alsó gömbfeje lóg.....nem kicsit.
Felhívtam a boltot,ahol nagyon segítőkészek voltak és azonnal felajánlottak egy másik lengőkart.
Pénteken elhoztam,ma kicseréltem.....na ezt nem kellett volna.Ugyanis kb 4cm-el rövidebb. Hogyaza#&@#>
Tehát a következő hétvégi programom is megvan. Most visszaraktam a gyárit,szerencsére faterom még nem vitte vissza a MÉH-be a bontott vasakat.
Ami a legviccesebb,hogy a gyári közel 150e km-es lengőkarral visszatért a futóműbe az élet...
De legalább az olajat kicseréltem...
A hátsó féktárcsák és betétek cseréje.Kicseréltem még a stabilizátor szilenteket,és megpróbáltam kiszedni a kormányösszekötőt......de célszerszám hiányában feladtam.
Már régóta esedékes volt....most végre az idő és az anyagi lehetőségek is adottak.
Mivel tavaly már cseréltem egy szilentet,nagyjából tudtam mire számíthatok.
Így is kb 5órába került a művelet......bár ebből legalább fél-fél órát elvett,az autó felbakolása.
Az általam cserélt szilentet leszámítva,az összes ramaty állapotban volt és az egyik gömbfej is kotyogott.
Megrángattam a kormányösszekötőket,de ott nem tapasztaltam lógást.
A próbaúton hallottam egy fura nyiszorgást.....de nem tudom honnan jöhet.Talán a rugótányér.....? Vagy a toronycsapágy....?
A párom még nem kapott céges verdát...ezért az Alfával dolgozik....területi képviselő.Ez havi szinten kb 3000km-t jelent.Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján mondhatom,hogy az 50-50%-os keverék semmilyen negatív hatással nincs az autóra.A szűrőt is kidobtam,mert a motor hőjétől meglágyult,és teniszlabda méretűre dagadt.....;-DDD
Szombaton upgradeltem GTV alkatrészekkel.....átkerült a kézifékkar borítása,króm gombal.....és a bőrös váltógomb.Jó érzés volt újra markolászni.....;-D
Csak hogy negatív tapasztalat is legyen....elrontottuk a keverési arányt.Pontosabban kifogyott az etanol a kúton,és csak két nappal később tankoltunk rá.Ugyebár ekkor már kevesebb benya volt a tankban.....kevés benya+sok etanol=szívás!
A hidegindítással nem volt gond,viszont rögtön leállt.Utánna beindult,de nagyon ingadozott az alapjárat és erősen rángatott.Mikor nagynehezen bemelegedett a motor mérséklődött a tünetegyüttes,de nem szűnt meg teljesen.
Szóval nincs gáz,de máskor jobban figyelünk....
Ja, a szűrő továbbra is tiszta,és semmilyen egyéb rendellenességet nem tapasztaltunk.
Újabb 100km-nyi tapasztalat....csendesebb a motor.Ezt mindketten észrevettük.Az eddig 3500-4000-es fordulatszám felett jelentkező,enyhén érces hang szűnt meg.
Alul egy picit nyomatékosabb,de csak egy árnyalatnyival....mint egy szívódiesel,lök egy picit de hamar elfogy. Felül meg gyenge...mintha érezni lehetne,hogy másképpen ég az üzemanyag.
A szűrő továbbra is tiszta...
Picit mintha lomhább lenne....mondta tegnap a párom.Ő sokkal többet jár vele....valószinűleg jobban észreveszi.....
Már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi....