Tagok >> GTVili >> 145 1.8 TS >> Blog
- Típus:145 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Kályhaezüst
Pontosabban olajtartási....
A múlthét végén bementünk a városba a családdal.Hazafelé megálltunk vásárolni.Mikor kiszálltunk a kocsiból,észrevettem hogy összepröckölte valami az egész kocsi hátulját.
Első döbbenetemben rögtön belekotortam a kipufogóba....csontszáraz.Na szép....akkor nagy a baj...
Hazaérve mikor megálltam a kapuban,azalatt a két perc alatt,jó tenyérnyi tócsát csurrantott maga alá.Beálltam,megemeltem...a főtengely végi,nagy ékszíjtárcsa alól vékony sugárban csörgedezett az olaj...
Én meg pont most akartam olajat cserélni.
Szóval Ofi és Zé....
Ofi-tól lett olajcsere szett akciós áron....Zé meg szintén korrekt áron,kicserélte a rakoncátlankodó szimeringet.
Ez van...mi sem leszünk már fiatalabbak.Az évek és a kilométerek nem múlnak el nyomtalan...
A párom még a télen elgombázott egy Megane-t....na nem nagyon,csak a lökhárító bánta.Több helyen érdeklődtem,aztán végül is egy Kecskeméti bontóban vettem egy komplettet,ködlámpákkal.Ma délután gyorsan ki is cseréltem...
A sérült simán lejött,lévén egyébként is darabokban volt már.A cseredarab is simán felcsúszott a helyére,bár az alsó illesztőtányérok a régin maradtak,mert a nyúlványok alja elrozsdásodott.
Ködlámpa bedug,rendszám átrak...áll,mint Katiban a gyerek! A külső héj lógása ezennel megszűnt,de a sportcsomag miatt továbbra is elég lent hordja az orrát...
Ma septében kicseréltem a kuplung munkahengert....
Reggel a párom panaszkodott,hogy nagyon lent fog a kuplung.Mivel már a multkor is vacakolt,felsejlett lelki szemeim előtt egy költséges kuplung tárcsa+szerkezet csere...
Délelőtt jött is a hívás....Gyere értem,megállt az Alfa! Öröm az ürömben,hogy kb 2km-re dolgoztam tőle.Érte mentem,autót cseréltünk.Ezután egy kényszer szülte rallye-style kuplung nélküli hazaút következett.
Mikor hazaértünk,csak úgy kiváncsiságból bekukkantottam a motorháztető alá.Mikor láttam,hogy minden csupa fékolaj,kezdtem reménykedni.Hátha "csak" a munkahenger az....márcsak azért is,mert annak idején a GTV-ből kimentett darabot,kitudja miért,de teljesen felújítva raktam el.
Hazaértem,kiszedtem.Kitörő örömmel vettem tudomásul,hogy tökéletesen megeggyezik a két munkahenger.
Szóval kicseréltem...légtelenítettem...jó lett.Azért kiváncsiságból szétszedtem a régit.A karmantyúk féloldalasra koptak....ez okozta a galibát.
Az ablaktörlőm vacakolt egy ideje....meg is kérdeztem a topicban,hogy vajon mi baja lehet...néha,furán rángatózva mozog a lapát. Többen is javasolták,hogy alaposan zsírozzam át az egészet.
Ma vettem egy pár menő,rugalmas lapátot és nekiláttam...
Az egész mechanikát szétszedtem,a tengelyeket is kihúztam és bezsíroztam.Elég rozsdásak voltak.A gömbfejeket is alaposan megtömtem zsírral,majd összeraktam.A próba során egy furcsa hangra lettem figyelmes,olyan mintha a motor egy bizonyos pozícióban kontakthibás lenne....na majd ő lesz a következő.
De csak mióta beraktam egy távirányítós központizár vezérlőt....
Már egy ideje szenvedünk a zárakkal.A vezető oldali zárólemezkéje eltünt,így a kosz és a víz akadálytalanul bejuthatott.A másik oldali meg már csak többszöri próbálkozásra működött.Mivel a zárcsere drága és körülményes is egyben,az olcsóbb és elegánsabb megoldást választottam.A bicskakulcs.hu-n rendeltem egy távirányítós,központizár vezérlőt.
A beszerelés Axl Trans segítségének köszönhetően (küldött rajzokat) viszonylag egyszerű volt,bár a csomagtér nyitóval szenvedtem egy kicsit.
Ha már úgyis szétszedtem a középkonzolt,kicseréltem a fűtésállító világítását is....bár még mindig olyan mintha nem világítana...
Ma az autó sikeres műszaki vizsgát tett.....
Olyan félsikerest....persze nem az autóval volt a baj.Szerintem sokan jártatok így.El van írva a környezetvédelmi osztály.Úgyhogy még az okmányirodába is el kell mennem,hogy átírják...bepecsételjék...felragasszák....stb...
A vasárnapi előképzésnek köszönhetően,kb 30 perc alatt mindkét kézifék-bowdent kicsréltem.
Összehasolíthatatlanul jobb az érzés és a hatás is.Pénteken viszem vizsgára...ha megint csak annyi hibát találnak mint a legutóbb (rozsdás a kipufogó) akkor teljesen elégedett leszek....
Az év első napjaiban kaptam egy értesítőt,miszerint 15.-én lejár a műszaki...
A fékjavítás-ellenőrzés sürgetővé vált.Régóta tapasztaltam ugyanis,hogy a kézifék a jobb oldalra nem vagy csak alig hat.
Ma nekiálltam és szétszedtem...a féknyerget,és a kézifék bowdent is.A porvédőn volt egy kisebb szakadás,és a bowden teljesen beszorult.Fogóval kirángattam,majd WD40-el alaposan beáztattam.Kiderült,hogy a belső műanyag hüvely leszakadt és beleszorult a bowden.
Ezt végül levágtam.A visszaszerelésnél kiderült,hogy a két bowden nem egyforma hosszú,és ez okozza az eltérő fékhatást.
Végülis valamennyire beállítottam és légtelenítettem...és igyekszem még a vizsga előtt beszerezni és kicserélni a kézfék bowdent.
Bár mostanában nagyon keveset járunk az Alfával,mégsem járhatunk téligumival...
Sajnos a múltkoriban elhalálozó gömbfejek miatt, az első pár Yokohama a kopásjelző alá kopott. Kénytelen voltam gumi után nézni.Szerencsétlenségemre,a 195/55R15 nem éppen az olcsó kategória. Használtat nem akartam...na nem mintha lett volna használtban...
Mondhatnám,hogy nem ilyen lovat akartam...de nem panaszkodom. A gumiról még nem nyilatkozom,lévén hogy még egy métert sem mentem vele....
Ma végre sor került a vezérlés cseréjére.Az anyagot már jó előre beszereztem.A szerelők ugyan nem kifejezetten Alfások,de alapos munkát végeztek.Szíj,görgők,vízpumpa.....még a hosszbordás szíjat is kicserélték.Amire ugyan anyagilag nem készültem,de a szíjat látván beláttam,hogy a csere szükséges volt.A vezérműszíj és a vezetőgörgő jó állapotban volt,de a vízpumpa és a feszítőgörgő csapágya már elég zajosan futott.