Tagok >> GTVili >> 145 1.8 TS >> Blog
- Típus:145 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Kályhaezüst
Na akkor rászánom magam....
Már elég régóta érdeklődöm a Bioetanol-os üzemeltetés után.Másfél éve szinte minden megjelent cikket-tapasztalatot elovastam. Óvatos duhaj lévén,egyenlőre elektronika nélkül,csak felesben próbáltam ki.
Első lépésként beépítettem egy benzinszűrőt,a kellemetlenségek elkerülése végett.
Tankoltam kb 11liter etanolt és kb10liter benzint...ez a tankban maradt benzinnel kb 70-30-as arányú benzin-etanol keveréket jelent.A tapasztalat......? Nagyjából semmi.....eddig.Ugyanúgy megy az autó,legalábbis semmi komoly jelenséget nem tapasztaltam. A szűrő is tiszta maradt. Ekkora tételnél kb 3literrel több üzemanyagot kaptam,mintha csak benzint tankoltam volna.
A múlt héten kedves levelet kaptam a helyi autószerelőtől,miszerint:Kedves Vilmos! JBA-076 frsz.-ú Alfa Romeo-ja műszaki érvényessége hamarosan lejár......
Hogy az a.....+%/=()+"........
Ma reggel a párom átvitte hozzájuk....én meg egész nap rágtam a kefét,remélve hogy nem találnak semmi pénztárcába markoló turpisságot...
Fél háromkor csörgött a telefonom...kész,mehetek érte...minden rendben volt.
Jupííííííí.....azért azt odaírták,hogy a kipufogó enyhén rozsdás......;-D....na bumm,egy 12éves autónál ugyan hadd legyen már rozsdás egy kicsit.....
Megjött a jézuska! ;-D És hozott nekem,egy garnitúra,a saját nickemmel ellátott Alfás szőnyeget....
Marklar cartárs jóvoltából hozzájutottam egy garnitúra,gyári 15"-os Ti felnihez.
Így hát,mostantól télen is alufelniben feszít a kisautó...;-D
A fel/átszerelés nem volt zökkenőmentes,egy kis görgőzés,egy garnitúra új kerékcsavar .......éééééééés,már indulok is....;-DDD
Majd elfelejtettem...a minap Willy cartárs jóvoltából hozzájutottam,egy pár új ajtóteleszkóphoz.A sürgős cserét azt indokolta,hogy szegény páromat alaposan kupánvágta a hátsó ajtó....
Egy apró szösszenet,az akkumulátor ill. a hi-fi függvényében....Eddig fel sem tűnt,hiszen szinte csak a párom használja az Alfát.....a fejegység nem kapcsol ki indítózáskor....eddig minden esetben kikapcsolt,illetve elhallgatott....amióta bekerült az Optima,azóta nem...többször is kipróbáltam.....;-D
De barátom a nitrohigító! ;-D Tegnap rokonoknál voltunk,ezért előtte természetesen elmentem a kézimosóba.Az alapos gőzborotvázás után derült fény,a lemoshatatlan piszok mibenlétére....kátrány!
Ma,egész délelőtt az autó oldalát és a küszöböket sikáltam...de megérte.Mintegy pontot téve az autó ajnározásának rituáléjára....beszereltem a GTV-be készülő,nagy hifi-hez vásárolt (és a balesetet karcolásokkal megúszó) Optima Red Top akkumulátort.....hát persze hogy bal pozitívos!;-D Fel kellett lazítanom a testkábel saruit,hogy tudjak annyi kábelt húzni,ami már elég a boldogsághoz....
Ma végre befejeztem a szervízt....délelőtt megkapta a szelepfedél tömítést.Délután megejtettem az olajcserét,és extraként megkapta a GTV-ből kimentett,természetesen Alfás poroltót...;-D
Megkezdődött a tavaszi karbantartás.....ma kezdtem a lengőkarszilent cseréjével.
Na hát ilyet sem szívtam még semmivel...végülis sikerült és jó is lett,de a sikerhez vező út,hosszú és rögös volt...;-D A régit úgy kellett leimádkozni,teljesen rágyógyult a lengőkar végére.Az új meg nagyon passzos,hidraulikus prés hiányában maradt az orosz módszer.......kalapács! A lengőkar kiszerelésekor az alsó gömbfej csavarja is eltört,és természetesen a visszaszerelés sem ment zökkenőmentesen.
Na mindegy,lényeg a siker!
Holnapra marad a többi....olaj,oajszűrő,légszűrő...ja és egy szelepfedél tömítés.
Tegnap megsétáltattuk a kisautót...leugrottunk a párom barátaihoz Debrecenbe.Sajnos nem volt lehetőségem pontosan lemérni,de kb 9literes fogyasztást produkált...-5 fokban,autópályán...óvatos 140-el. Valami ilyesmi értékre számítottam. Hazafelé többször is visszavettem a tempót,mert gyakran eleredt a hó.
Továbbra is az motoszkál a fejemben,hogy a váltó lehetne hosszabb....legalábbis az 5.-ik fokozat......~140km/h-nál 4500-at forog....ilyenkor már hangos egy picit a motor.