Csak hogy negatív tapasztalat is legyen....elrontottuk a keverési arányt.Pontosabban kifogyott az etanol a kúton,és csak két nappal később tankoltunk rá.Ugyebár ekkor már kevesebb benya volt a tankban.....kevés benya+sok etanol=szívás!
A hidegindítással nem volt gond,viszont rögtön leállt.Utánna beindult,de nagyon ingadozott az alapjárat és erősen rángatott.Mikor nagynehezen bemelegedett a motor mérséklődött a tünetegyüttes,de nem szűnt meg teljesen.
Szóval nincs gáz,de máskor jobban figyelünk....
Ja, a szűrő továbbra is tiszta,és semmilyen egyéb rendellenességet nem tapasztaltunk.
Újabb 100km-nyi tapasztalat....csendesebb a motor.Ezt mindketten észrevettük.Az eddig 3500-4000-es fordulatszám felett jelentkező,enyhén érces hang szűnt meg.
Alul egy picit nyomatékosabb,de csak egy árnyalatnyival....mint egy szívódiesel,lök egy picit de hamar elfogy. Felül meg gyenge...mintha érezni lehetne,hogy másképpen ég az üzemanyag.
A szűrő továbbra is tiszta...
Picit mintha lomhább lenne....mondta tegnap a párom.Ő sokkal többet jár vele....valószinűleg jobban észreveszi.....
Már csak a fogyasztásra leszek kiváncsi....
Na akkor rászánom magam....
Már elég régóta érdeklődöm a Bioetanol-os üzemeltetés után.Másfél éve szinte minden megjelent cikket-tapasztalatot elovastam. Óvatos duhaj lévén,egyenlőre elektronika nélkül,csak felesben próbáltam ki.
Első lépésként beépítettem egy benzinszűrőt,a kellemetlenségek elkerülése végett.
Tankoltam kb 11liter etanolt és kb10liter benzint...ez a tankban maradt benzinnel kb 70-30-as arányú benzin-etanol keveréket jelent.A tapasztalat......? Nagyjából semmi.....eddig.Ugyanúgy megy az autó,legalábbis semmi komoly jelenséget nem tapasztaltam. A szűrő is tiszta maradt. Ekkora tételnél kb 3literrel több üzemanyagot kaptam,mintha csak benzint tankoltam volna.
A múlt héten kedves levelet kaptam a helyi autószerelőtől,miszerint:Kedves Vilmos! JBA-076 frsz.-ú Alfa Romeo-ja műszaki érvényessége hamarosan lejár......
Hogy az a.....+%/=()+"........
Ma reggel a párom átvitte hozzájuk....én meg egész nap rágtam a kefét,remélve hogy nem találnak semmi pénztárcába markoló turpisságot...
Fél háromkor csörgött a telefonom...kész,mehetek érte...minden rendben volt.
Jupííííííí.....azért azt odaírták,hogy a kipufogó enyhén rozsdás......;-D....na bumm,egy 12éves autónál ugyan hadd legyen már rozsdás egy kicsit.....
Megjött a jézuska! ;-D És hozott nekem,egy garnitúra,a saját nickemmel ellátott Alfás szőnyeget....
Marklar cartárs jóvoltából hozzájutottam egy garnitúra,gyári 15"-os Ti felnihez.
Így hát,mostantól télen is alufelniben feszít a kisautó...;-D
A fel/átszerelés nem volt zökkenőmentes,egy kis görgőzés,egy garnitúra új kerékcsavar .......éééééééés,már indulok is....;-DDD
Majd elfelejtettem...a minap Willy cartárs jóvoltából hozzájutottam,egy pár új ajtóteleszkóphoz.A sürgős cserét azt indokolta,hogy szegény páromat alaposan kupánvágta a hátsó ajtó....
Egy apró szösszenet,az akkumulátor ill. a hi-fi függvényében....Eddig fel sem tűnt,hiszen szinte csak a párom használja az Alfát.....a fejegység nem kapcsol ki indítózáskor....eddig minden esetben kikapcsolt,illetve elhallgatott....amióta bekerült az Optima,azóta nem...többször is kipróbáltam.....;-D
De barátom a nitrohigító! ;-D Tegnap rokonoknál voltunk,ezért előtte természetesen elmentem a kézimosóba.Az alapos gőzborotvázás után derült fény,a lemoshatatlan piszok mibenlétére....kátrány!
Ma,egész délelőtt az autó oldalát és a küszöböket sikáltam...de megérte.Mintegy pontot téve az autó ajnározásának rituáléjára....beszereltem a GTV-be készülő,nagy hifi-hez vásárolt (és a balesetet karcolásokkal megúszó) Optima Red Top akkumulátort.....hát persze hogy bal pozitívos!;-D Fel kellett lazítanom a testkábel saruit,hogy tudjak annyi kábelt húzni,ami már elég a boldogsághoz....