Az év első napjaiban kaptam egy értesítőt,miszerint 15.-én lejár a műszaki...
A fékjavítás-ellenőrzés sürgetővé vált.Régóta tapasztaltam ugyanis,hogy a kézifék a jobb oldalra nem vagy csak alig hat.
Ma nekiálltam és szétszedtem...a féknyerget,és a kézifék bowdent is.A porvédőn volt egy kisebb szakadás,és a bowden teljesen beszorult.Fogóval kirángattam,majd WD40-el alaposan beáztattam.Kiderült,hogy a belső műanyag hüvely leszakadt és beleszorult a bowden.
Ezt végül levágtam.A visszaszerelésnél kiderült,hogy a két bowden nem egyforma hosszú,és ez okozza az eltérő fékhatást.
Végülis valamennyire beállítottam és légtelenítettem...és igyekszem még a vizsga előtt beszerezni és kicserélni a kézfék bowdent.
Bár mostanában nagyon keveset járunk az Alfával,mégsem járhatunk téligumival...
Sajnos a múltkoriban elhalálozó gömbfejek miatt, az első pár Yokohama a kopásjelző alá kopott. Kénytelen voltam gumi után nézni.Szerencsétlenségemre,a 195/55R15 nem éppen az olcsó kategória. Használtat nem akartam...na nem mintha lett volna használtban...
Mondhatnám,hogy nem ilyen lovat akartam...de nem panaszkodom. A gumiról még nem nyilatkozom,lévén hogy még egy métert sem mentem vele....
Ma végre sor került a vezérlés cseréjére.Az anyagot már jó előre beszereztem.A szerelők ugyan nem kifejezetten Alfások,de alapos munkát végeztek.Szíj,görgők,vízpumpa.....még a hosszbordás szíjat is kicserélték.Amire ugyan anyagilag nem készültem,de a szíjat látván beláttam,hogy a csere szükséges volt.A vezérműszíj és a vezetőgörgő jó állapotban volt,de a vízpumpa és a feszítőgörgő csapágya már elég zajosan futott.
Mondták az első futóműnek a szerelők....mire az jól egyenesbe állt.
Ma végre megszüntették a többszöri lengőkar csere-bere káros hatásait .Ismét egyenesen áll a kormány.
Engem is utolért a 45-ösök végzete.....beállt a hátsó ablaktörlőm.
Bevallom őszintén,nagyobb szívásra számítottam.Kiszereltem a motort,majd szétszedtem.A tengelyt kiütöttem és megjárattam/megolajoztam.A motornak szerencsére nem esett baja,de az elektronika nyák-lapján elfüstölt egy szál.Ezt egy darab szigetelt kábellel helyettesítettem.
Mint a legutóbbi bejegyzésből is olvasható,kicseréltem a lengőkarokat.Pár héttel ill. párszáz kilométerrel később,a párom szólt,hogy valami nagyon kopog a jobb oldalon és kissé kóvájog az autó.
Többen is megnéztük,és végülis arra a következtetésre jutottunk,hogy valószinűleg a kormányösszekötő.
A cseréhez célszerszám,illetve sok kitartás szükséges......nekem ezek közül csak az utóbbi áll rendelkezésre.
Így hát elvittem a helyi műhelybe....ahonnan pár órán belül értesítettek:a korányösszekötőnek semmi baja. Viszont az alig pár hete cserélt lengőkar alsó gömbfeje lóg.....nem kicsit.
Felhívtam a boltot,ahol nagyon segítőkészek voltak és azonnal felajánlottak egy másik lengőkart.
Pénteken elhoztam,ma kicseréltem.....na ezt nem kellett volna.Ugyanis kb 4cm-el rövidebb. Hogyaza#&@#>
Tehát a következő hétvégi programom is megvan. Most visszaraktam a gyárit,szerencsére faterom még nem vitte vissza a MÉH-be a bontott vasakat.
Ami a legviccesebb,hogy a gyári közel 150e km-es lengőkarral visszatért a futóműbe az élet...
De legalább az olajat kicseréltem...
A hátsó féktárcsák és betétek cseréje.Kicseréltem még a stabilizátor szilenteket,és megpróbáltam kiszedni a kormányösszekötőt......de célszerszám hiányában feladtam.
Már régóta esedékes volt....most végre az idő és az anyagi lehetőségek is adottak.
Mivel tavaly már cseréltem egy szilentet,nagyjából tudtam mire számíthatok.
Így is kb 5órába került a művelet......bár ebből legalább fél-fél órát elvett,az autó felbakolása.
Az általam cserélt szilentet leszámítva,az összes ramaty állapotban volt és az egyik gömbfej is kotyogott.
Megrángattam a kormányösszekötőket,de ott nem tapasztaltam lógást.
A próbaúton hallottam egy fura nyiszorgást.....de nem tudom honnan jöhet.Talán a rugótányér.....? Vagy a toronycsapágy....?
A párom még nem kapott céges verdát...ezért az Alfával dolgozik....területi képviselő.Ez havi szinten kb 3000km-t jelent.Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján mondhatom,hogy az 50-50%-os keverék semmilyen negatív hatással nincs az autóra.A szűrőt is kidobtam,mert a motor hőjétől meglágyult,és teniszlabda méretűre dagadt.....;-DDD
Szombaton upgradeltem GTV alkatrészekkel.....átkerült a kézifékkar borítása,króm gombal.....és a bőrös váltógomb.Jó érzés volt újra markolászni.....;-D