Tagok >> biroatt >> 156 1.8 T.S. >> Blog
- Típus:156 1.8 T.S.
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:fekete
Sajnos ismételten nem tudok egy pozitív blogot írni pedig álomszerűen indult a múlthetem a kocsival.
Végre kézhez kaptam,és mindent kis apróságot megcsináltak rajta. :)
Ahogy hazafelé mentem az éjszakában, eleinte figyeltem minden rezzenését de semmi aggasztó jel, így hát nyugtáztam magamban hogy végre tökéletes és újra beleszerettem talán még jobban mint az elején.
Aztán szombaton édesapám figyelmes lett rá hogy olajtócsa van az autó alatt. Azonnal néztük az olajszinteket és kerestük a szivárgás helyét, meg is találtuk az olaj leeresztő csavarnál. Bosszantott a dolog de úgy voltam vele, hogy hétfőn visszaviszem a szervizbe addig pedig nagyon óvatos odafigyelve használom mindig ellenőrizve az olaj szinteket.
Másnap húgommal kimentünk megnézni a falu mellett rendezett rally gyorsaság rajtját. (kb 1,5 km oda vissza) Miután elrajtolt mindenki mi is elindultunk. De ahogy elindultam 2 és 3000-es fordulat között elkezdett csörögni valami a motortérben, ahogy hazaértem azonnal hívtam a szerelőt és hogy holnap viszem vissza az autót.
Összepakoltam és neki indultam a kb 1000 km es útnak. Kb 10 km ert tehettem meg Kecskemét irányába amikor egyre erősebb lett a csörgés/zaj és rázkódott a motor. A táv további részét 2000 es fordulaton tettem meg (így feltartva a forgalmat :S ) e mellett egyfolytában figyeltem a műszereket hogyha baj van azonnal tudjak reagálni. Szerencsére sikeresen megérkeztem és leraktam a kocsit a szerelőnél. Ma hívtam, hogy mi a helyzet erre ő ismételtem azt mondta hogy Nagy baj van.... főtengely/hajtókar csapágyas a motorom. Kész itt végem lett, de azért rákérdeztem, hogy mégis mikor vagy hogy vagy valamit mondjon már. Mondta, hogy nem ér rá menjek el és megbeszéljük. Meló után egyből oda vezetett az utam. Érkezésem után mutat nekem egy tál szürke olajat és elkezdi mondani hogy ez az én új olajam ami kimosott valamiféle adalékot a motorból amit vaklószínű kedves kereskedő öntött bele hogy ne lehessen észrevenni a hibát. Ami szemmel láthatóan bevált neki mert sem én sem a szaki akivel mentem sem a szerelők akik most csinálták a kocsit nem vették észre.
Szóval most ott tartok hogy vettem egy 500.000 kocsit eddig beledobtam 290 et és még kb ennyi kell a motorra mert ki kell szedni és full szétszerelni és még mindig ott van a hátsó fék és a bal első futómű....
Én tényleg imádom az alfákat mert gyönyörűek jól mennek és lelke van mindnek egy től egyig. Sosem hittem hogy rosszat mondok rá mert úgy vagyok/voltam vele hogy az előélettől függ minden, de egyre többször elgondolkozok rajta hogy hallgatnom keltet volna a sok emberre akik próbáltak lebeszélni a márkáról de sosem adtam a szavukra. És mikor olyanokat mondtam hogy Olaszoktól pizzat, motort de autót soha csak németektől! én csak legyintettem és nevettem hisz nem tudják mi a szerelem és neki sosem volt alfájuk honnan is tudnák.
Azóta viszont eljátszottam a gondolattal hogy az első hiba után fel kellett volna gyújtsam és az eddig ráfordított pénzből venni egy igénytelen swiftet.
De mindegy is hisz a szívem és lelkem már alfás (mondjuk ebből a pénzből futotta volna egy facetliftes 56osra vagy egy 166osra is)í gy hát vissza a nyeregbe és csak remélni tudom hogy egyszer megáll a fék nélküli szopóroller
Múlt hónapban megérkezett minden alkatrész amit rendeltem (teljes vezérlés, vízpumpa, termosztát, balansz szíj és feszítők, motor és váltó olaj ) így hát hívtam a szerelőt, meg is beszéltünk, hogy hétfőn viszem. Eljött a hétfő nekikészültem a kb 3km es útnak. Beindítom és hallom/érzem hogy egyenletlenül jár, így hát nagyon óvatosan kezdtem el vele közlekedni. De nem akart menni sem pörögni durrogott csattogott rángatott. Gyorsan leálltam vonószem, kötél elő . Megérkezünk a szakihoz mondom mivan és otthagytam. Másnap kora reggel hív, hogy gond van átugrott a vezérlés meg egyéb problémák is vannak menjek ki mert meg kell beszéljük. Kimentem aztán elkezdte sorolni: dugók belevertek a szelepekbe, fékcsövek életveszélyes állapotban vannak, hátsó fék hamarosan kuka, bal első futómű csere. Hirtelen se köpni se nyelni nem tudtam, aztán megegyeztünk, hogy a hátsó féket meg a bal elejét most hanyagoljuk és ugorjunk neki a többinek. Teltek múltak a napok egyszer csak hívnak hogy 45.000 ért csinálták meg a gépműhelyben a hengerfejet, szelepeket meg amit kell és még erre jön a munkabér meg a tömítések. Ezeket szépen meg is csinálták de jött az újabb telefon, miszerint csináltak egy hibakód kiolvasás és kiderült hogy van valami sz@r érzékelő ami -24 fokot érzékel és ezért rossz a befecskendezésem cserélni kell. Azt mondták 1240000 less a vége. Én meg örültem hogy végre visszakapom és olcsóbban kijövök mint amire számítottam.
Ma mentem volna érte hívom, hogy mi a helyzet közli a kolega most van próbakörön majd hív. Hívott is kb 1 óra múlva és ismételten úgy kezdi a beszélgetést, hogy van egy rossz híre. Aztán el el akadt a szava . Nah mondom összetörték vagy megint beállt a motor. Aztán kinyögte, hogy rossz a benzinpumpa és helyett valami tákolmány van benne és hogy ilyet még soha az életben nem látott úgyhogy ne menjek a kocsiért, utánanéz milyen árba van és hív. Hívott is és közölte 61.000 az új és ha kell holnapra kész. Aztán csönd lett várta a reakciómat de én nem tudtam eldönteni hogy most sírjak vagy csak nevessek az egészen mert ennyi szopás nem létezik egy autóval. Aztán mondtam hogy keressünk bontottan. Eztán még közölte, hogy tudja hogy szar ilyet hallani de már sok "csodát" látott de ez ez az Alfa mindent visz.
Jelenleg itt tartunk. Megvettem 500 ért az Álmot és egy csapásra rémálom lett...
1 hónap alatt bele lőttem 250 et és még ítt a ACpumpa meg a futómű
Ui.: 1000 Köszönet Erhardnak aki beszerzett nekem minden alkatrészt amire épp szükségem volt :)
Ui.: Erhard egyből a segítségemre sietett és sikerült beszerezni a pumpát 48.000 ért :D
Amióta megvettem a kocsit azóta az ág is húz...
Amikor rátaláltam a kereskedésben egyből beleszerettem így hát muszáj volt megvennem :)
Ahogy teltek a napok egyre több kis hibát vettem észre amik bosszantottak de még ígyis imádtam/ imádom.
Aztán elkezdődött.... 2. alkalommal mentem a kocsival a munkába, szépen leparkoltam kicsit beljebb is álltam mint általában mert már több olyan eset volt, hogy elvitték a kocsik hátulját a munkából hazafelé igyekező kollégák.Szép lassan vége lett a műszaknak én siettem ki a drágaságomhoz amikor látom, hogy nézik az emberek és mondják, hogy menjek az elejéhez. Először nem tudtam mire vélni a dolgot de ahogy közeledtem megláttam, hogy valaki rátolatott az elejére, a lökös megrepedt, kb 5 mm re elmozdult az egész és leszakadt a rendszámtáblám. És persze aki okozta az szó nélkül elhajtott, mire kiértem se híre se hamva nem volt. Nembaj valahogy feldolgoztam a történteket a hétvégén.
Ezután jött a hétfő, szintén nyugodtan dolgozgatok amikor édesapám telefonon keresett. Ekkor közölte, hogy megérkezett a biztosításom de van 1 kis probléma. Kiküldték a 4 negyedéves csekket és plusszba még küldtek egy 1.300.000Ft- os at is amit következő hét péntekig be kell fizessek. Először nem akartam elhinni de tényleg igaz volt. Mint később kiderült emberi mulasztás történt mikor kötöttem a kötelezőt. A kedves biztosítós nő 2 helyre vezette föl az én és autóm adatait amivel nem lett volna gond csak éppen a biztosítás kezdetéhez beírta az autó gyártási évét és kiszámlázták nekem az elmúlt 14 évet + az ez éves díjat. Jó nembaj sikerült elintézni bár belekerült 3 szabadnapomba és 10.000ft-ba.
Ezután szépen kocsikázok vissza Kecskemétre mikor kidobja a kocsi h baj van a befecskendezéssel és ahogy számolgattam eléggé megnőtt a fogyasztásom is. Jó nembaj úgyis megy szervizre. Másnap ülnék be és nem indult, lemerült az akku, bikakábel nemvolt és bár tudom hogy nem szabad betolni de kénytelen voltam :S
Szépen járt vissza is töltött az akkura. Azért a biztonság kedvéért vettem egy bikakábelt. Másnap megint lemerült bebikáztuk, közben rájöttem hogy az új fejegység a hibás mert leszívja az aksimat, kivettem azóta semmi gond de ahogy hazafelé mentem kiégett a bal első lámpám, mondanom sem kell pont nem volt bent az izzókészlet.
Úgy volt, hogy a mai nap megy a szerelőhöz előtte szépen elvittem lemostam és észrevettem hogy valaki végighúzta a jobb hátsó ajtómat valamivel. Eztán közölte a szerelő hogy mégsem vállalja a kocsit mert fél hozzányúlni az alfához.
Már alig várom hogy még mi fog történni és meddig bírom idegileg..
Ja és egyébként az autó még 1 hónapja sincs nállam