- Típus:156 1.6 16V Twin Spark Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:azzurro gabbiano
Ma voltam teljes futómű beállításon az alsó lengőkarcserék és kormánygömbfejek miatt.
Hátul bal oldalt volt egy kis gond az excenter csavarral , ki kellett cserélni mert nem lehetett állítani , önálló életet élt. Sikerült szerezni bontottat. Ezen kívül a művelet sikeresnek mondható. Klasszisokkal jobban érezhető az új futómű és tovább mérséklődött a futómű zaj is ami meg is lepett.
Kicsit megkoptak a kulcsházaim , ezért rendeltem új házat http://www.kocsikulcs.hu/ innen, kicsit szkeptikus voltam ezért elsőre csak 1db-ot rendeltem , de minden tökéletesen passzol. Ilyen is ritkán adódik. Apró örömök az életben.
Nem hagyott nyugodni a korábban megvásárolt két alsó lengőkar szép új csillogása így bedobtam őket. A bal oldalon "simán" ment minden, viszont a jobb oldalon már kezdésnek beleszakadt,(letört a feje) az aluszilentbe, a kivenni kívánkozó csavar.
Még jó hogy mindent megtartok és volt ilyen menetemelkedésű csavarom.
Azt azért érdemes megemlíteni , szükséges szerszámok 22, 19,17,15 krova mellé nem árt egy jó pajszer , emelő, egy jó minőségű odavaló gömbfej kinyomó,kicsit combosabb kalapács , csavarlazító, és egy nagy adag izmoskodással egybekötött türelem és kitartás.
Munkadíjat (két kávé, három cappuccino ,2 liter cola) magamnak nem számoltam fel.
Kapott két új szemet az autó mert nem voltak egyforma gyártmányúak a lámpáim és zavart kicsit, kicseréltem a két narancs oldalvillogót fehérekre.
A téli gumi és kerekek felrakása után nem sok km megtétele után stabrudas kopogás kezdődött az autón ami egyre csak fokozódott. Mivel arra jártam a 17. kerben beugrottam a Natural Invest - be két új alsó lengőkarért és két külső kormány gömbfejért. Már rá is mozdultam a combos melóra , de előtte aláfeküdtem és elkezdtem izmoskodva rálelni a kopogó szellem rejtekére. Hoppá fellazult a bal stabpálcám felsö feje ami a stabrúdal van kapcsolatban. Meghúztam és no kopogás. Soha ilyen nem volt még , na mindegy , ennek örömére kicseréltem a két kormánygömbfejet , az alsó lengőkarjaim hibátlanok, a felsők szinte újak (pár hónaposak) úgyhogy az újakat egyenlőre félretettem ha gyúrni lesz kedvem kicserélem.
Felkerültek a használtan beszerzett 16-os alufelnik és rakattam rá új téli gumikat.
2015.05.30.
Most, hogy minden szuperál (lekopogom), nagyon poros motorteret kitakarítottuk.
2015.05.27.
Az első lökhárító középső alsó hűtőrácsa már vásárláskor hiányzott, pótolva lett.
És kapott a pajzs egy új emblémát.
A Natural Invest-ől szereztem be őket, gyári újak.
2015.05.23.
A hibakód kiolvasás után beszereztem az alkatrészeket, a katalizátor előtti két szonda Bosch 0258 006 376, légtömegmérő Bosch 0281 002 309, komplett gyújtótrafósor (trafó száma: Bosch 1227030071). Az alkatrészeket Phon Alfa Depójából szereztem be, probléma megoldva, az autó hibakód mentes és szuper!
Az első 4 képen (törött gyújtótrafó és kábel, meg valami szuperpaszta, a kiszedett légtömegmérő és a két kukás szonda) a kiszerelt alkatrészek vannak, az utolsó két képen az eredmény látható.