Mikor elhoztuk Romeo-t volt benne vmi szőnyeg .Az anyós oldali és a hátsók még elég jó állapotban volt de a vezető oldali már méretbe se volt az igazi.Így rendeltem méretpontost. Amik ma meg is érkeztek!Öröm és bódogság :)
A felnik megérkezése után jöhetett a gumi vadászás.Használt gumiba nem is gondolkodtam egy percig se , egyik ismerősöm ajánlotta itt helyben a szilágyi gumi szervizt , h elég jó áron adják a gumikat és szerelik is.Ki is néztem egy 205/40R17 vacsiúj Infinity gumit amit rövid tanakodás után meg is rendeltem.Rá 2 napra már hívtak is ,h megérkeztek mehetek értük.A szervizbe ritka normális emberekkel találkoztam ,nagyon segítőkészek voltak, csak ajánlani tudom minden klubtársnak.A gumikon kívül még kértem 16 db új felni csavart és egy szett kerékőrt ,h teljes legyen a kép :D
Gumik - 53000
16 felnicsavar - 4800
Kerékőrszett - 3300
Sajnos Romeo eblémái felett is eljárt az idő így gondoltam meglepem egy pár új emblémával ugyanis a kevesebb mint 3 hét alatt megtett 650 km-t hiba nélkül teljesítette.
Olvasgattam fórumokon és több módja van a cserének.Mérnök ember lévén nem riadtam meg a feladattól és úgy gondoltam saját módszert fejlesztek ki :D
Kezdtem a pajzs leszedésével amit 5 csavar fog, majd a pajzsból a hűtőrács kiszedése. Itt az olasz mérnökök eszméletlen milyen jó kis pattentos technikát találtak ki, ahhoz ,h sérülés nélkül kitudjam bányászni a rácsot 3 lapos csavarhúzó egyidejű mozgatására volt szükség .A rács megszabadulása után látszott ,h az emblémát belülről még 2 szegecs is tartja ezeket a jól bevált lapos csavarhúzóval el is távolítottam ,majd az emblémát rövid ideig hőlégfúvózva könnyen le is esett.Takarítás után az új emblémát egyszerű FBS ragasztóval rögzítettem.A hátsó embléma húzósabb lesz szóval annak jobban neki kell készülni.
Az oldalsó gyári sárga indexek helyére is rendeltem új fehér indexet.Ezek cseréjéhez nem kell semmit extra kb 5 perc alatt meg is voltam izzócserével együtt.
Végre eljutottam a szerelőmhöz, átbogarászta Romeo-t és nagy örömömre a kötelezőkön kívül pár apróság van.Azonban a jobb alsó lengőkar azt mondta idővel cserés lesz ,most még bőven jó, ettől függetlenül cserélem ,ha már sikerült időpontot foglalnom a szerelőnél, meg hát a nyári felnik miatt úgyis kell futóműveshez mennem majd , de ez még titok :D
Szóval leadtam a listát a beszerzőmnek:
Mobil 1 5w40 - 5L
Mahle olajszűrő
Filtron olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Contitech hosszbordásszíj
Első fékcső -2db
Külső gumiharang
Metzger alsó lengőkar
Fehér oldalsóindex - 2db
Gázolajszűrő
Valamelyik nap este vettem észre ,hogy a hamutartó és a szivargyújtó fénye nem világít.
Vettem is azonnal 2 új izzót.A szivargyújtóé nem volt vészes cserélni, semmi extra.A hamutartó hááááát ott azé kellettek a kis nőgyógyász ujjak ,hogy a foglalatot vissza varázsoljam ,de sikerült.
Rengeteg agyaltam a nyári felnin, ugyanis sajna csak télit kaptam Romeo-hoz.
Elsőként a 16" Speedline Teledial felni jött szóba ültetéssel.Azonban az tudni kell rólam ,h a HGT alatt 5 évig volt állítható sportfutóművem és hát őszintét megmondva , kicsit ráuntam és most már hosszabb távokon is szeretném használni a kocsit, ezért inkább hajlottam a 17" biohazard felni felé gyári futóval.Találtam is egy gyönyörű eladó példányt amire már nem kell költeni le is csaptam rá gyorsan és másnap már itt is voltak.
Előző este vettem észre ,hogy a bal első helyzetjelző nem világít.Délután vettem is egy párat bele és mindkét oldalit cseréltem.
Na végre , szóltak a kereskedésből ,hogy minden papír rendben!Nyomás indultunk is szombaton Romeoért!Ott várt már a bejáratnál a drága.Indulás után gondoltam teli tankolós-rátankolós módszerrel megnézem a fogyit.Az úton minden rendben volt, semmi hiba csak vezetésre kellett koncentrálnom,Szolnok fele próbálgattam de csak 160-ig húztam , majd kötelező cserék után bátrabb leszek.Útközbe csepergett az eső és ekkor láttam ,hogy az ablaktörlők eléggé leharcoltak, na mondom gyorsan ki is cserélem.Ekkor lettem figyelmes egy érdekes dologra , képet mellékelek:)
Hazaérve tankolás és láss csodát 5,77 literre jött ki a fogyi.Meg is lett dicsérve, kap ajándékba egy alapos mosás és egy nagy porszívozást ajándékba!
Mai nap váltam taggá az oldalon, érdekes egybeesés mert a postás pont ma hozott vmit Romeonak :)
Na kezdjük :)
Hosszas keresgélés után találtam rá Romeora használtautón. Kereskedésben állt frissen behozva Olaszországból, ~138.000 km-es állással, amiben kételkedtem, erre visszatérek. Már a HD képeken is jónak tűnt ,de élőben volt az igazi...:)
Szóval gyerünk Kecskemétre meglesni a verdát, após Lancia Phedra-jával :)Megérkeztünk , egyből kiszúrtam a sorok között az összetévesztethetetlen orrát.Tüzetesen átnéztem a kötelezőket rajta, majd következett a hideg motorindítás, csodálatos hanggal kelt életre a jtd motor, se fehéres se kékes füst. Gyönyörű beltér , semmi furkálás a műszerfalon semmi csálé műanyag elem, ülések is tökéletesek.
Következett a próbakör.....élmény volt vele minden méter megtétele, halkan suhant, futómű koppanásmentes, fékek haraptak , motor dinamikus nyomatékos bár ettől tartottam ,hogy kevés lesz ehhez a kasznihoz ,de nem :)
Kis alkudozás után sikerült megegyeznünk és megvettem életem első alfáját :)