A hosszúra nyúlt tél után ma végre felkerültek a nyári gumik a patkós felnivel :) Sajnos a Conti Sportcontact 3 gumik nagyon megkoptak a tavaly nyáron, pedig összesen kb. 7-8000 km-t mentem velük :( További szomorúságra ad okot, hogy a téli gumik leszerelése után már biztossá vált, hogy a futómű eszi a gumikat.. A gumis azt javasolta, vigyem el futómű-állításra a kocsit, de az ilyen jellegű szervizlátogatásokkal eddig nem volt jó a tapasztalat, így ezt még megfontolom. Néhány ezer km után ránézünk a nyári gumikra, meglátjuk, azok mit mutatnak.
Amikor megvettem ezt a csoda autót, az első, "B" típusú rendszám belülről volt felragasztva a szélvédőre, csupaszon hagyva a kocsi gyönyörű elejét. Eleinte kicsit aggódtam, hogy gond lesz belőle, de az előző tulaj megnyugtatott, hogy 5 éve így használja a kocsit, de eddig elnézőek voltak a rendőrök, így nekem sem kell aggódnom, a környéken már ismerik a kocsit. Ennek lassan már 10 hónapja, és eddig nem is volt semmilyen problémám ebből, pedig nem egyszer igazoltattak, műszakin is járt a kocsi. A helyi rendőrökkel is jó volt a viszony, az utóbbi időben viszont eléggé rám szálltak, a legutóbbi találkozásunkkor közölték, hogy ha nem teszem le a rendszámot a helyére, a legközelebbi találkozásunkkor írnak egy szép kövér csekket. (Fura mód a szívatások azután kezdődtek, hogy a harcos felirat a kocsi hátuljára került...) Mivel a szomszéd utcában van a rendőrőrs, esélyem sincs arra, hogy ne találkozzak velük, ezért úgy döntöttem, nem kísértem a sorsot.
Mivel a lökhárítón nem volt kialakítva a rendszám helye, ezért egy nagyon erős kétoldalú ragasztóval oldottam meg a dolgot. Sajnáltam, hogy elcsúfítottam a szép elejét, de a körülményekhez képest egész pofás lett. Remélem a helyén is marad.
A jó időt kihasználva felkerült a legutolsó matrica az Alfira. Az eddigiek a márkával kapcsolatos elhivatottságról tettek tanúbizonyságot, ez azonban a szívem egy másik részét is megmutatja :)
A kocsi hátuljára, a logo alá került a "harcos" felirat rovás betűkkel. Nem csak márkajelzés, de hitvallás is.
Nagy-nagy nehézségek árán sikerült olyan kontaktot szerezni, aki elintézi nekem a fóliás, szélvédőn rendszámos, utólagos xenonos ködlámpás drágaságom műszaki vizsgáját. Sajnos a költségek így eléggé megugrottak, de úgy érzem ez jó befektetés volt, hiszen maradhatott minden az eredeti állapotban. Így műszaki szempontjából remélhetőleg 2 év nyugalom következik :) Köszi Imi, köszi Tomi :) majd egyszer meghálálom :)
Közel 6 héttel az után, hogy megtörtént az ülésfűtés hibájának feltárása, megjött az alkatrész és sikerült még az ünnepek előtt időpontot kapnom a szerviztől. Az időjárás is kegyeibe fogadta a műtétet így ma végre túlestünk a szervizelésen. Minden simán ment, bár hozzáteszem, legutóbb még arról volt szó, hogy zárlatos az alsó fűtőszál, és kb. 50 ezres alkatrészköltséggel kalkulálhatok, ma az elszámoló lapon egy ellenállás szerepelt 31 ezerért (mint anyagköltség) és a bal ülésfűtés lap cseréje 29 ezerért (mint munkadíj). A felhasznált segédanyagokkal együtt 60.922 Ft-ot hagytam ott a szervizben, aminek nem nagyon örültem, de kárpótolt érte a hazaúton érzett forróság :)
A 3 órás műtét alatt kihasználtam, hogy kénytelen voltam délelőttre félre tenni a munkát, és felkészültem a holnapi vizsgáimra, így viszont nem jutott idő arra, hogy lőjek pár képet a fűtőszál cseréjéről. Kénytelen voltam megbízni a szervizben, akik most precíz pontossággal jártak el és a múltkor rosszul visszahelyezett kapcsolót is rendben a helyére pattintották.
Így végre -egy alapos mosás után- eltehetem a drágám a garázsba, hogy téli álmát aludja egészen a februárban esedékes műszaki vizsgáig.
Km óra állás: 74.635
Alapos kocsimosás után felkerültek (az előző tulajtól megörökölt "autodelta squadra corse" -t leszámítva) az első matricák.
A hátsó szélvédőről azonban még hiányzik két fontos dolog, úgyhogy a történet még nem ért véget :)
Szomorúan tapasztaltam a hidegebb napok beálltával, hogy az ülésfűtés feladta a harcot.. rövid gondolkodás után felhívtam a szakszervizt és kértem időpontot a javításra. Az első fékbetétek cseréje is aktuálissá vált, sőt, a téli gumik cseréjekor a srácok felhívták a figyelmemet arra, hogy a tárcsák is nagyon kopottak, cserére szorulnak. Így egy gyári fékbetét párral és egy Ate féktárcsa párral érkeztem reggel 8-kor a szervizbe. 11-kor engedtek el, de sajnos vissza kell mennem, mert kiderült, hogy az ülésfűtés alsó fűtőszála zárlatos (és nem repedt!). Megrendelték, amint meglesz, hívnak. A fényszóró magasságokat is átnézettem, mert kicsit felfelé világítottak. A szervizdíj nem volt eget verő (féktárcsa + fékbetét csere, ülés szétszedés, fényszórók magasságállítása = 12.800 Ft), de az új fűtőszál sajnos nem lesz olcsó mulatság.
Könnyes búcsút vettem a nyári felniktől és gumiktól, és felkerültek az autóhoz "kapott" 17-es téli felnire szerelt a 215/50 R17 95 V Nokian abroncsok.
Sikerült továbbá megfelelő bőrápoló szert beszereznem, így lekentem minden létező bőrfelületet a kocsi belsejében, amitől csillogóvá és puhává váltak :) már nagyon rájuk fért a kényeztetés :)
Kihasználva az ősz utolsó napsugarait nagytakarítást csináltam a kocsin kívül-belül :) szerintem gyönyörű lett, lőttem is pár képet, elvégre..
Valami mocskosan jó, de az Alfi tisztán ;))
Továbbá Vermacy kérésére csináltam pár képet bekapcsolt nappali fénnyel.
Már nagyon esedékessé vált egy új nyári gumi szett, a választás a Continental SportContact3 típusra esett, így nyaralás előtt rohamtempóban (2012.08.24) kerültek fel a 235/40 R18 méretű gumik a gyönyörű felnikre :)