Tagok >> KicsiStrigo >> Blog
Rég írtam már a blogomba. Meg is volt rá az okom. Éjjel nappal az autómat csináltam és / vagy dolgoztam, hogy csinálgathassam a paripámat :) Kicserélgettem azokat az alkatrészeket amiket az előzőekben leírtam. Azóta elkezdtem a festésre való előkészítést.
Rengeteget dolgoztam vele de szerintem megérte. felszereltem a szárnyat is a csomagtartóra, mintha ráöntötték volna. Biztosan sokatoknak nem fog tetszeni, mivel inkább a gyári autókat szeretitek de én még fiatal vagyok a gyári autókhoz. :) Arra majd rá érek 40 fölött :) A motorháztető, tető, és a csomagtér tető le lett festve feketére. Ja és persze a szárny és a visszapillantó tükrök is. Jobb+Bal sárvédő, jobb + bal első ajtó és a bal hátsó ajtó ki lett gittelve és lefestettem a gyári színre. Az első lökhárítóm egyenlőre még csak szórógittelve van, a héten vagy a jövő héten lefestem azt is (Fekete+ gyári kék) színre. Van még rajta elég sok hiba de egyenlőre elfogyott a keret. Nemsokára itt van a tél, még nincs téli gumim, és a futóműmet is fel kell ujjtanom mert kezd kopogni elől az axiális csukló, és az alsó lengőkar szilentje is kezd kikopni. KÖSZÖNJÜK MAGYARORSZÁGI TÖKÉLETES UTAK!!!!! Egyenlőre ennyi. pár képet mellékelek hogy képbe legyetek hogyan is áll a pici járgányom :) egyenlőre még szórósan de majd csinálok képet még :)
Megérkeztek az alkatrészek holnap bele is erőszakolom mindet :)
Alkatrészek:
- Vezérműszíj
- Feszítőgörgő, vezető,
- Vízpumpa
- Hosszbordásszíj
- Termosztát
- Felső motortartó bak ( ami az előre - hátra mozgást csillapítja)
Szerencsére fater által jó kis kedvezményt kaptam mindenre!
Találtam a garázsban egy Toyota Celica hátsó szárnyat. Gondoltam rápróbálom hogy mutat. Hát szerintem patent úgyhogy alapozás, festés és már szerelem is fel rá :)
Tegnap szétkaptam az autó hűtőrácsát és a hátsó emblémát :) GT-től amit szereztem matricákat gondoltam feldobom rá és ha már szét van szedve akkor rácsoztam is :)
Megérkeztek az új matricák :)
Köszönet Gáspár Tamás ''GT '' - nek érte !!!
Ma ki kellett cserélnem az index relémet, mert menet közbe volt hogy elment az index.
Vacilláltam, hogy relé vagy bajusz kapcsoló, de bevillant az ötlet "elakadásjelző'" bekapcsol és...és....és... nem működik. HÁLA ISTEN!! így megúsztam egy relével. ami volt itthon az előző autómból maradt ( Fiat Bravo ) Könnyen hozzá fértem. 3 db kereszthornyú csavar fogja alulsó kormányoszlop burkolatot. :) Lekaptam gyors és már bányáztam is kifelé a relét. Megvolt bele a másik és gyí. Észrevettem, a régi relé forrósodott úgyhogy tuti az volt a gondja :) Ingyen és gyorsan megúsztam :)
Tegnap este 6 óra helyett fél 8 kor sikerült elindulni Kiskunfélegyházára. Forgalom alig alig egészen Pestig. Ott egy picit megtorpantunk, de gyorsan átvergődtük magunkat a tömegen és már mentünk is lefelé az 5- ös úton! Este 22:30 és 23:00 között értünk oda. Az eladó már várt ránk. Megkaptam minden papírt, és már tolattam is ki a kapujából. Elindultunk hazafelé de előtte meg kellett állni a kúton tankolni ott készítettem pát képet a kicsikéről :) Reménykedtem benne hogy mindent megtaláltam ami hiba volt az autón de ez a kis út bemutatta nekem az autót. Nagyon jól haladtunk egész végig tökéletes volt az autó leszámítva h 1x megpróbáltam ablakot törölni.... (kár volt) onnantól semmit nem láttam :) Sajnos egy két hiba felbukkant. Az egyik ilyen a termosztát rossz. Álló helyzetben felmelegszik a motor menetszélben azonnal lehűl 60 fokra :( A másik a futómű beállítása. egyenes úton picit mászkál az eleje. Nah de sebaj. Majd meg csinálom ezeket a hibákat. Hajnal kettőre értem haza a fogyasztásom pedig olyan 5,5 liter lehetett körülbelül. Úgyhogy eddig emg vagyok elégedve az autóval. Ma meló után picit bekukkoltam a motortérbe minden rendben van e vele. Hát sajna ott is találtam pár dolgot amit cserélni kell de nem ujjj autó, örülök ha csak ennyi a baja. Hibák : 1db izzító gyertya, motor előre-hátra mozgását csillapító gumibak szakadt, főtengely ékszíjtárcsája gumiba van ágyazva nah a gumi ki van picit kopva. És még hab a tortára hogy vezérműszíjat kell cserélnem mert eléggé öregnek tűnik . Nem szeretnék motort felújítani úgyhogy inkább csere. Kívül is van egy két horpi, mattulás, karcok, horzsolások stb de minden javítható. Én meg vagyok vele elégedve már most. Remélem később se fogok csalódni a MÁRKÁBAN!!!!
1 nappal hamarabb kész lettek a papirok. Megkapta a rendszámát. 18:00 kor indulok érte. Már nagyon be van zsongva a pi.....ám!!! :) Első útja egy 170 km -es szakasz egészen hazáig :) Remélem minden rendben lesz !!! Életem leghosszabb másfél órája ez !!!! :)
Körbejártam Magyarországot, hogy egy jó állapotú 156-ost tudjak vásárolni 'olcsón' .
Nekem ez alapból is nehéz, mert elég válogatós vagyok (Ilyen szine legyen, olyan kárpit legyen benne, amolyan műszerfala legyen stb..) , de nem adtam fel. (illetve nem teljesen) . Komárom- Esztergom megyei vagyok azon belül Dorogi. Jártam Bp. kb. 2x aztán elindultam másik irányba Győr, Mór, Zalaegerszeg, Cegléd, stb. Mindenhol tökéletes állapotú, füst mentes motorú autókat árultak, de mire odaértem valahogy elkezdtek füstölni, de inkább a legtöbb helyen nagyon de nagyon durva jégeső esett mire odaértem az a pár óra alatt. Hát nem volt mit tenni mindig csak toltam a végösszeget felfelé hátha ennyiért már találok egy " Tűrhető" állapotút. És végre találtam egyet. Kiskunfélegyházán. Igaz egyik kikötésemnek se felelt meg de elég jó áron és elég szép állapotban is van. És ilyen eladókkal még sosem találkoztam. Nagyon rendes emberek segítőkészek, és még a magyarországi forgalomba helyezést + a névre írást is elintézik nekem. Hát csúcs szuper helyzetbe vagyok :) Szerdán hozom el a kis drágámat és kezdődhet a felújítás, de csak módjával. Már csak 2 nap!!! El se tudjátok képzelni mennyire várom :) Szerdán tolom a portfóliót !