Mutasd

>> Szerviz2019-10-22

Elért engem is a JTD-ket érintő kipufogósor probléma, üzemmeleg állapotról visszahűlés után sikítozó hangokat adott ki az alfa, úgyhogy felhívtam Ferkét, hogy orvosoljuk a problémát, ekkor azt gondoltam, hogy csak ennyi lesz.
Az autó odakerült Ferkéhez, aki pár órával később hívott, azzal a köszöntéssel, hogy "Szia, baj van."
Mondanom sem kell, tényleg baj volt, ugyanis az esetek 99,9%-ban a kipufogósor csavarok rendszerint beleszakadnak kiszedésnél, amitől nincs meglepődve Ferke, azonban itt nem ez történt, hanem az egyes henger felső csavar helyére bele volt szakítva egy menetmetsző, a hengerfej síkjától kb. 10 mm-el beljebb.
Ez azt jelenti, hogy nincs lehetőség a kiszedésre, hengerfej levétel nélkül.
Le is lett szedve a hengerfej, el lett víve gépműhelybe, ahol kiderült, hogy előbb vagy utóbb úgyis le kellett volna szedni a hengerfejet, mert az egyik hengernél gátas volt, heggeszteni kellett, és 0,014 százados görbület volt benne, szóval a kipufogósor probléma miatt ez előrébb lett hozva.
Meg lett síkolva a hf., kapott új tömítést(Reinz), új csavarokat(Reinz), szívósor tömítést(Elring), kipufogósor tömítést(Elring), kipufogósor csavarokat új záróanyákkal(Bosal), vez.tengely ház tömíést(Corteco), vez.szíjat(Dayco), fagyállót(G12 alu), 4 db porlasztó tűzkarikát(Bosch), új olajat(Motul), és ha már szét volt szedve a motor, akkor ki lettek iktatva a szívósorból az áramláskorlátozók, hogy azzal se legyen több gond.
Eléggé hihetetlen, hogy ilyen dolog meg tud történni, hogy beleszakítanak egy menetmetszőt egy kipufogósor csavar helyére, de mégis megtörtént, amit meg kellett csinálni, de így legalább tudom, hogy nem nagyon lesz többet gond ezzel a motorral.

 
>> Szerviz2019-09-09

Új stabpálcák (Lemförder) mindkét oldalon, Strongflex szilentek a felső lengőkarokban, gömbfej betonmerevre felújítva szintén mindkét oldalt.
Volt egy rugótörés a bal oldalon, mindkét oldalt új rugó, illetve a dobbetétek mögött alvázvédelem.
Ezeket megkoronázta egy futóműállítás.
Csend és feszesség újra.

 
>> Egyéb2019-06-27

Sajnos az 59-ek is küzdenek a rohadási hajlammal, főleg a bölcső.
Az autó Németországból származik, ez látszott a bölcsőn is...
Felületi rozsdás volt, amit még időben sikerült megfogni.
Fémtisztára lett csiszolva, és kapott alvázvédést és üregvédelmet is egyaránt.
Remélem egy darabig nem lesz panasz rá.
Az alváz és üregvédés folytatódik az egész aljával, még a tél beállta előtt.

 
>> Tuning és extra2019-06-27

Meguntam a sok CD írást, és azt hogy nincs egy értelmes rádió adó se, úgyhogy beruháztam egy Yatour nevezetű virtuális CD tárra, amin van SD kártya, USB és AUX kimenet.
Ez volt az egyetlen megoldás aux-ra fejegység csere nélkül.
Be lett kötve, minőségre, mivel kábeles, vetekszik a CD-vel, bár nem volt egyszerű működésre bírni de sikerült.

 
>> Szerviz2019-06-27

A magyar utak minősége meghozta a várt eredményt.
Újabb kopogás jelent meg a futóműbe, pontosabban a jobb első stabilizátor pálca gyengült el.
Ki lett cserélve mind a két oldalon, mert már a bal oldalinak se kellett sok hogy elkezdjen kopogni.
2x stabilizátor pálca(Lemförder)

 
>> Szerviz2019-06-06

Nem tartott sokáig a csend a futóműben.
A bal felső lengőkarban az egyik szilent megadta magát, és úthibáknál elkezdett nyöszörögni.
Igaz csak a bal oldalt kezdett nyöszörögni a szilent, de ki lett cserélve a jobb felső lengőkarba is mind a két szilent, erősített Powerflex szilentekre(sárga), szerencsére a gömbfej mindkét lengőkarba hibátlan.
Újra csend honol a futóműbe.
Kiváncsi vagyok meddig... :)

 
>> Szerviz2019-05-05

Eltelt több mint egy év, jól vizsgázott Alfi.
A futómű feszességét és csöndességét kezdte megtörni egy elfáradt kormányösszekötő(MONROE), ami orvosolva lett.
Újra csend uralkodik a futóműben.

 
>> Szerviz2018-12-18

Elérkezett a kötelező szervíz ideje is.
A tél beköszöntésével kapott új téli gumikat is az autó, amik eddig hibátlanul teljesítenek.
Ferke közreműködésével rendbe lett rakva az autó, kapott új olajat(Motul X-CESS 5W30), olaj(MANN), gázolaj(JCP), pollen(FILTRON) és levegőszűrőt(FILTRON), illetve négy ízzítógyertyát(BOSCH) meg egy porlasztó csatlakozót(RICAMBI ORIGINAL), mert az utóbbi időben jelentkeztek apróbb rángatások kitartott gáznál.
Aztán egyszer addig fajult ez a rángatás h kitartott gáznál rándult 3-4-et és vészüzembe rakta magát, motor leáll, check engine.
Ki lett olvasva, 2-es hengeren kontaktos a csatlakozó.
Ez ferke keze által orvosolva lett, azonban a hiba nem szűnt meg.
Következő tipp a kábelkorbács.
Folyt. köv......

 
>> Szerviz2018-06-02

Felkerültek az új nyári gumik.
Remélem, hogy sok boldog kilométert fognak kiszolgálni. :)

 
>> Szerviz2018-05-21

Hát ez is elérkezett, bár várható volt.
Az utóbbi időben időnként rángatott az autó, amire először azt hittem hogy megint az EGR szelep lesz, aztán Ferke segítségével kiderült hogy eldugult a részecskeszűrő.
A legjobb megoldás erre, hogy az egr-t és a dpf-et kiiktatjuk, ami meg is történt és mivel az első fékek is eléggé oda voltak már, azok is cserélve lettek.