Mutasd

>> Szerviz2021-02-28

Kezelésbe vettem a szívósort.
Először alaposan letisztogattam, aztán kapott egy kis műanyag ápolót is.
A szelepszár szimeringek ismételt cseréjén rengeteget gondolkodtam. Hátha a rutintalanság miatt valami nem sikerült és megint ereszteni fog mint a kiszedettek.
Az egyikről kiderült hogy hibás, mert a többi szelepvezetőről is lecsúszott. A másik csak eresztett, feltételezem hogy ott se sikerült valami jól a gyárban. A szerelési hibát kizárnám. A problémára azt a megoldást választottam hogy egy drágább szettet tettem fel, talán ha nem is annyival jobb mint amennyivel többe van, de valamivel talán.
A saját hibáimat a rengeteg fénykép átnézése után élhető kockázatúnak ítéletem meg. A megrendelt készlet megy a polcra a többi tartalék alkatrész közé.
Szóval nem álltam neki a cserének, de a hengerfej mégis felkerült a boncasztalra, ahol is először is kiszedtem belőle a hidrotőkéket hogy ne potyogjanak ki a mozgatáskor. Az asztal hátsó szélén (6. kép) felsorakoztattam őket hogy a végén majd mindegyik a saját jól megszokott helyére kerüljön vissza.
Felraktam az új tömítést, majd felcsavaroztam a szívósort.
Sokáig spekuláltam rajta hogy először visszarakom a hengerfejet aztán rakom fel a szívósort. A csavarozás így se volt egyszerű, a helyén nem biztos hogy megoldható lett volna. Főleg mert van olyan csavar ami csak alulról lett volna hozzáférhető...
Amikor elfogytak a csavarok a zacskóból megnyugodtam hogy minden a helyén van.

Végül letisztítottam a termosztát helyét és a hengerfej motor felőli felületét is.
Mehet a helyére.