Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2.0 TS PHuBi >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2.0 TS PHuBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Fekete metál
A szimeringek kutatását feladtam. Másfelé indultam el.
A szelepvezető 10 mm átmérőjű a szimering belseje 9,8 mm. Elvileg a bordák 0,1 mm-t "lapulnak" és ez rögzíti a helyén, vagy nem...
Többen is jelezték hogy a probléma ismert és már vannak kidolgozott megoldások, csak kicsit mélyebben kell körülnézni az internet bugyraiban.
1. megoldási lehetőség:
A szelepvezető felületének felérdesítése hogy legyen miben megkapaszkodnia a szimering belső bordáinak. Pár tized mm-es vállról van szó, a régebbi Alfákhoz lehet is kapni ilyet: 1. kép Nord motorok felújításakor szoktak ilyet esztergálni rá a beépítés előtt. Felmerült egy egyszerű szerszám készítése amivel akár a helyén is elvégezhető lenne.
2. megoldási lehetőség:
A szimeringet nemes egyszerűséggel odaragasztani a vezetőhöz. (keresés: valve steam seals: glue them?) Rögtön kiderül hogy többen is így tesznek, jött három találat is a ragasztóra. Az egyiket nem találtam meg itthon, így csak a másik kettőt rendeltem meg. Szilveszterre itt is voltak. Próbaként a gyakorló motorról leszedtem 3 szimeringet és újakat tettem fel. Egyet ragasztás nélkül, egyet-egyet meg a ragasztva. A felrakás előtt mindegyik szelepvezetőt alaposan megpucoltam féktisztítóval.
Ma leszedtem őket:
- ragasztás nélküli (4.kép): Meglepően nehezen, de egyértelműen a három közül a legkönnyebben jött le, belül jól láthatóak a bordák.
- Loctite 454 (5-6. kép): Komoly küzdelem árán sikerült leszedni, ez tartott a legjobban. A szelepszáron jól látni a ragasztó maradványát. A szimeringben meg azt látni hogy a felesleget "feltolta" a vezető a felső részbe. Kevesebbet kell felrakni. A ragasztó gél állagú, jól kezelhető, nem csöppen, 100 fok felett is működik.
- Loctite 518 (7-9. kép): Valahol az előző kettő között. Az állaga zselés, nehezen lehet szétkenni a szimering belsejében. A nyomai jól látszanak. Csak levegőtől elzártan köt meg, ezért a felesleg meg se kötött még folyik. Így nem nyerő mert mi van ha később felkerül a szelepszár és a szimering közé és ott köt meg?
Szóval a mai tesztet a 454-es nyerte meg...
Van még egy két komponensű fémragasztóm, azt is ki kellene próbálni...
Köszönet [k i z z o] és liusz cartársaknak a támogatásukért :-)
1
515
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...