Mutasd

>> Tuning és extra2018-06-15

Tegnap este még kimentem valamiért a kocsiba. A sötétben feltűnt, hogy egész halványan dereng a rádió kijelzője. A rádiót a "gyújtás" szál vezérli, ezek szerint onnan kap valami jelet és nem kapcsol ki teljesen. A kocsi előző gazdái a kapcsolt 12Voltot egyszerűen a szivargyújtóról szedték.
Gyorsan belemértem az aljazatba és nem kis meglepetésre 1,1 Voltot találtam.
A tempomatot ON-ba téve nulla lesz, egy ilyenkor ezt a pontot a comp-ra köti.
Ha bedugom a szivargyújtót, az nem melegszik fel, de ismét nulla lesz.
Ha bármilyen kis terhelést - mondjuk navitöltőt - teszek rá akkor is nulla lesz.
Rövidre zárva mérhető áram nem folyik.
Valami kóbor delej lesz.
Megkerestem a hozzá tartozó rajzot a manual-ban.
Külön biztosítékja van, ha azt kiveszem eltűnik az 1,1 Volt. Visszaraktam.
Ha kiveszem a hozzá tartozó szivargyújtó relét (B), akkor is megmarad. A relé jó.
Sorra kiszedegetve a reléket az "E"-t eltávolítva eltűnik. Mi köze van a tükörfűtésnek a szivargyújtóhoz?? A rajz alapján annyi, hogy a relé ide van kötve a kapcsolt 12 Voltra, hogy csak gyújtás mellett működjön a fűtés. A relé tekercsén keresztül meg "visszajön" valami gyenge delej a vezérléséből.
A rajzok alapján normálisnak tűnik a helyzet. Ha csak a szivargyújtó van rajta semmit sem jelent.
Némi töprengés után feláldoztam a tükörfűtést és kivettem a relét. Talán sose volt használva, most már nem is lesz.
1,1 Volt eltűnt, rádió teljesen kikapcsol.