- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Újra Várpalotát vettük célba, ahol is Csöri ambulánsan műtéteket hajtott végre a Párducon.
Cserélve lett:
- Gázolajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- Motorolaj
- Olajszűrő
- Vezérműszíj + görgők
- Vízpumpa
- Hosszbordás szíj
A hazaút érdekesen telt...
Szerintem tegnap erősen közrejátszott a hiba kialakulásában a 35 fokban való "büntetés", ezért az új jeladóval az átlagnál is óvatosabban (120-140) indultunk haza. 500 km várt ránk erősen 30 fok feletti melegben. (A kijelzett max érték 38,5 fok volt.)
A 120-as korlátozásnál feltűnt, hogy rángat a motor. Finoman, de rángat.
Nocsak? EGR?
Aztán egyre inkább csinálta, már bármilyen fokozatban 2500 ford. alatt.
Mégis csak EGR lesz - gondoltam.
Vásárlási szünet Passauban. Biztos, ami biztos, vettem egy rekesz sört és egy zsírtalanítót. Ha koromtalanításra kerül a sor, legyen.
Egyre rosszabb volt a helyzet.
Wells benzinkútján meg is álltam, hogy lekapjam az EGR-t. Aztán nem kaptam le, mert más a motor, mint az 1,9. Meg se találtam.
Szigorú hangon elbeszélgettem a motorral, és go tovább!
Pár km múlva Linz-nél tankoltunk. Onnantól szabad volt a pálya. Mivel feltűnt, hogy 2500 felett nem rángat, így ilyen fordulattal jöttünk keresztül az országon. (Persze, ahol sebességkorlátozás volt, ott visszakapcsolva, de 25000 felett.)
Iszonyú meleg, a klíma szerintem egyéni csúcsot hozott. 33-38 fokban tartotta a 25-öt bent.
Sopronnál átlépve a határt - no nem a sebességhatárt, hanem az országhatárt - feltűnt, hogy nincs semmi feltűnő.
Igaz, már csak 30 fok van, de a Párduc suhan, mint mindig.
Most mi van? Hová lett a rángatás???
Alternatívák:
- gázolaj (még Sopronban tankoltam)
- EGR
- DPF eltömődés
- vagy a klímakompresszor viccelt meg.
Azt hiszem, holnap szigorú hangon újra elbeszélgetek a Párduc fejével...
A folyamat:
1. Megérkezett a szervizbe a jeladó.
2. Berakták, kipróbálták.
3. 120 Eurót fizettem.
4. Elhoztam, nem állt le többet.
5. Sört nem ittam, csak az előző este
Amikor visszakaptam a kocsit 44,5 fokot mutatott a hőmérője.
Áhh, nincs ilyen meleg mondom. Napon állt a vas!
Aztán mentem egy kört a városban és tényleg nem volt annyi - csak 36,5 :-DD
Aztán hazajöttünk, 420 km autópálya + 80 km országút itthon. Mindez 30-36,7 fokos melegben.
Nem állt le.
A javítást sikeresnek minősítem.
u.i.
A címért köszönet GTPeti-nek :-)
Jól meghajtottam a Párducot a német Autobahn-on az OFF-osok okulására. A célállomásnál a pályáról lehajtva leállt a motor. Félregurultunk. Gépet rádug, nincs hibaüzenet. Nocsak. Kis idő múlva indul, majd a lámpánál újra megáll.
Jeladó? Több megállással eljutottam a szállodáig. Itt szervizt keresve és némi segytséggel ráakadtam a helyi kereskedésre.
Csörivel egyeztettem, ő is a jeladóra tippelt. Meg is küldte a cikkszámot.
A szerviz is erre tippelt.
Szóval, a Párduc a szervizben alszik, hogy holnap délelőtt ambuláns kezelésen vehessen részt. Aztán nyomás haza...
Miután sikerült elboltolnom a régi rádiót vettem egy ugyan olyat. Azaz mégse.
A korábbi BT410 gyakorlatilag mindent tudott, csak nem volt távvezérelhető, így a kormánygombok és az átalakító adapter csak dísz volt.
A BT420 már ezt is tudja. Mivel a csatlakozók kompatibilisek, csak rá kellett dugni.
Aztán megállt bennem az vér, nem szól. Némi keresgélés után rájöttem, hogy a kis csatit fordítva dugtam be, és így nem kapcsol az erősítő. Megfordítva helyreállt a rend. Szól a zene.
Egy húzósabb német autópálya szakasz után nem akart elindulni a Párduc.
Tekerte, tekerte, de semmi...
Szerencsére nálam volt a csatlakozó és a laptop. Kiolvasva a következőt dobta:
READING ERROR CODES:
1: P0190 - Magasnyomású ü.a. nyomásérzékelõ
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo tul magas jelet kapott a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
2: P0748 - Üzema. nyomás szabályozó (a nagynyomású szivattyú bemenetén)
No help available
A hiba oka hogy a vezerlo nem kapott jelet a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara aktivalodott a hibajelzo lampa.
TORLI A TAROLT HIBAKODOT...
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
Érdekes. Azt írja, hogy lámpát is gyújtott, nos NEM. A lámpa nem világított.
A törlés óta újabb 1.200 km-t mentünk gond nélkül.
Most akkor mi van?
881 nap kellett, hogy a Párduccal elérjük a százezredik km-t.
Az út a számok tükrében:
- 1.407,63 óra menetidő (58,65 nap!)
- Mozgásban töltött idő: 6,65 % (Átlagban 96,86 perc/nap !!)
- 71 km/ó átlagsebesség
- 6.861,33 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
- üzemanyagköltség: 30,76 Ft/km
Miközben a Párducra vártam, a szalonban megnézegettem a relikviákat. Találtam 25 Euróért egy táskát. El is hoztam...
Ma délelőtt elkészült a párduc. Sajnos a szerelőtérbe nem lehet bemenni, így személyesen csak a végén tudtam konzultálni a szerelővel.
A hiba az egr (errefelé agr) hűtő házának repedése volt. Maga a repedés láthatatlan, csak nagyobb nyomáson nyílik szét, és engedi el a vizet.
Érdekesség, hogy mielőtt visszaadták lemosták a kocsit. Ingyen.
Maga az egész akció 332,20 Euróba került.
km óra állás: 97.202 km
A szervizesek szóltak, hogy nem ég a bal oldali tompított. Mondtam, hogy majd én kicserélem. Még a múlt héten égett ki a jobb Hamburgban, ott vettem is izzót. Most került be. Megint egy hét különbséggel égtek ki. Ja, Osram ment bele.
Hazafelé 760 km-en cseppnyi víz sem fogyott, pedig meg lett kergetve a Párduc. Szóval a műtétet sikeresnek nyilvánítom.
Mivel a vízhiány az éjszaka során kissé nyugtalanított (no meg a Cartársak se nyugtattak meg túlzottan a fórumban), megkerestem a legközelebbi Alfa kereskedést. Az IWM Autohaus GmbH volt ez.
Felvázoltam a problémát, meg, hogy egy órán belül mennem kellene. Ha alkatrész kell, holnapra meghozhatják, reggel visszajövök.
Gyors diagnózist ígértek, mondván, hogy nyomás alá helyezik a rendszert és látni mindent.
A szerelő nem túl vidáman jött vissza, és erősen javasolta, hogy ne menjek sehová. Hogy idézzem, a nyomás alá helyezett rendszerből "placcs" elment a víz.
Holnap 8-ra itt a cucc, 9-10 között kész a kocsi. Zsír.
Már csak valami négykerekű kellene, amivel a tárgyalásra el tudok menni. A szomszédban lévő Avis kölcsönzőt ajánlották.
Így történt, hogy egy OFF-al járok holnap reggelig.