- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Még nem akartam, de kellett. Holnap indulunk németbe és ott már havazik.
Km óra állás: 72.490
u.i.
Másnap, az indulás reggelén már itthon is...
Miután a gyári papucsok elkoptak, ma kapott a Párduc 4 új - a gyárival megegyező - Michelin Primacy HP gumit.
A garnitúra 45.340 km-t ment.
Km óra állás: 68.560
Az elmúlt 630 nap adatai:
- 68.255 km
- 975,65 óra menetidő (40,65 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 4.669,51 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,73 liter / 100 km átlagfogyasztás
Riegler Győr - 70.000 szerviz:
- Levegőszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Gázolajszűrő csere
- Fékolajcsere
Km óra állás: 67.896
Az árak felháborítóak, de a garancia miatt szükséges. Pár tétel:
Levegőszűrő: 8.284 Ft
Pollenszűrő: 13.343 Ft
Gázolajszűrő: 25.956 Ft
Végösszeg: 70.288 Ft
Egy multiméter segítségével megfejtettem a csatlakozó bekötését:
1-2 kép: +12 Volt
3-4 kép: Test
5-6 kép: A három pólusú csatlakozó "egyedül" lévő érintkezője
7-8 kép: A három pólusú csatlakozó középső érintkezője (test)
9-10 kép: A három pólusú csatlakozó másik oldali szélső érintkezője
- 60.999 km
- 878,4 óra menetidő (36,6 nap!)
- 69 km/ó átlagsebesség
- 4.160,15 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,71 liter / 100 km átlagfogyasztás
A múltkori incidens után 59.212 km-es állásnál leeresztettük a Párducból a vicces olajat és töltöttünk bele újat. A comp szerint 26.570 km-t mentünk ezzel a töltettel és még 9.800 km lett volna az olajban.
A szerelő sem igen tudott magyarázatot adni a történtekre. Nem kicsit csodálkozott.
Ma reggel a Párduc igazi olasz vasként viselkedett.
7 óra 10 perc:
Beültem, elindítottam, majd jött az üzenet a műszerfalon, hogy ellenőrizzem az olajszintet, mert alacsony. A kijelző kockái is üresek voltak. Motort leállít, majd újra indít, helyzet változatlan.
Pálca ki, alig olajos a vége, tényleg nincs olaj! :-O
Tegnap amikor hazamentem rendben volt, a kijelző a szokott szintet mutatta. Vagyis 8 km alatt elfogyott a motorból az olaj!! Kocsi alatt nincs folt, kipuff vége fémszínű, mint mindig.
Volt otthon még 2,5 deci olaj, azt ráöntöttem, így a szint már majdnem a minimumot érte el a pálcán. A kijelző továbbra is visít...
Átjártam a másik garázs elé (10m hátra, majd előre) és a Pókkal elmentem dolgozni.
8 után a győri márkaszervizt felhívtam, ők is meglepődtek, hogy ilyen hamar elfogyott. Vitessem be, megnézik. (Ajánlatuk volt az assistance szolgáltatás, de azt a hajamra kenhettem, mert csak akkor visz szervizbe ha NEM otthon maradok fekve a vassal!!)
Megszerveztem a trélert, de előtte hazamentem, hogy kipakoljak a Párducból. Beülve bedugtam a kulcsot, hogy lefényképezzem a kijelzőt. Erre közli, hogy olajszint rendben. A pálcán is a szokott szint volt. Szervizt felhívtam, hogy mi van. Mondják hogy járjak vele, ha újra előjön szóljak. Trélert is lemondtam.
No, most akkor mi van? Hol volt az olaj? :-OO
Bár lehet, hogy csak féltékeny volt a Pókra, mert az elmúlt napokban inkább azzal közlekedtünk...
Sikerült időt szakítani egy kis kastélylátogatásra. A Hohenzollern kastélyt néztük meg. Érdemes megnézni, ajánlom mindenkinek. Az eredeti korona is itt van a kincstárban.
Pár napja beesett a kabala érmém az ülés és a középkonzol közé. Az útját követve egyértelmű volt, hogy a szőnyeg alá ment. Ma nekiálltam, hogy kivegyem. Első lépésként az ülés jobb oldalán lévő műanyag burkolatot szedtem le. Majd a sínek hátsó részén lévő torx csavarok kitekerése után az ülés előre billenthető. A csatlakozókat széthúzva már felhajtható a szőnyeg. Meg is lett az érmém, sőt még egy 2 Zlotys érmét is találtam. No ez hogy került oda? Csak a lengyel átrakóhelyen eshetett bele, amikor átkerült a vonatról a kamionra.