- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
A 8-ason haladva elkezdett esni az eső. Egyre jobban...
Aztán a szemben jövő teherautó felcsapott pár tíz liter víz után összekuszállódtak az ablaktörlők. A teherautó vizét még letörölte, de utána az esőt már nem bírta. Elég kellemetlen, amikor az ember nem lát semmit...
Nagy nehezen félreálltam. Kiszálltam megvizsgálni a szitut. Az ok egyszerű, a lapátokat rögzítő csavarokat a szélvédő csere után nem húzták meg. Elforogtak a tengelyen. Még szerencse, hogy a kocsiban volt a Shell pontokon szerzett szerszámkészlet. Csavart meghúz és go tovább!
Persze mindezt szakadó esőben. A kabátom 4 órát száradt itthon a tűzhely mellett.
Elvittem reggel a Topihoz a Párducot, hogy kicserélje a szélvédőt. Amíg a sorára várt a szomszédos szakinál kapott egy külső/belső takarítást. (természetesen a belsőt az üvegcsere után)
Amikor indulni akartam haza elkezdett visítani a kijelző, hogy nincs olaj a motorban!
Nocsak, megint kezdi?
A nívópálca vége éppen beleért az olajba. Hipp-hopp, a múltkor is ezt játszottuk, megyünk egy kört. Nos, nem változott a helyzet. Bele kellett öntenem egy liter olajat, hogy háromnegyed felett legyen a pálcán a szint.
Hová tűnhetett reggel óta majd egy liter olaj?? Reggel induláskor még három kockát mutatott a kijelző, ami jó közelítéssel a pálca kétharmadát jelenti.
A kocsi alatt folt nincs, folyás nyoma nem látszik sehol, a kipuff száraz.
Ami tény, hogy a mosó lejárata nagyon meredek. Tuti, hogy a takarítás alatt ott állt egy jó darabig. De akkor is, egy liter? :-OO
update 2013.02.02.
Reggelre megkerült az olaj. Most a max. felett van rendesen.
Tehát mégiscsak ugyan az a szitu, mint a múltkor.
Hol volt az olaj?? Hogyan került elő a hazafelé vezető 5 km-en? Miért nem került elő tegnap, amikor vagy 3 km-t mentem a hiányos mennyiséggel?
Hamarosan ki lesz cserélve a szélvédő, mert Berlinből hazafelé kaptunk egy jégdarabot egy teherautó tetejéről. Lássuk, mi minden díszíti!
1. kép - Tájkép csata előtt.
2. kép - szlovák matrica (Berlin túra)
3. kép - osztrák matricák (No. és Lienz túra)
4. kép - bolgár matrica és a repedés (Plovdiv túra)
5. kép - cseh matrica és a német "Feinstaub" matrica (Berlin túra és No.)
6. kép - Az üveg jelzései
kép nélkül - magyar regisztrációs matrica
Kárfelvétel holnap.
Miután végeztünk a dolgunkkal, először elmentem meglátogatni az egykori "építőtábort". 1982 nyarán 3 hetet töltöttem itt el. A helybeliek kisegítettek a megtalálásában. A második képen az egykori ablakunkra mutatok, ahol vagy 15-20-an aludtunk emeletes ágyakon.
Aztán kicsit körbenéztünk a nagyvárosban, többek közt áthajtottunk a Checkpoint Charlie-n is vagy kétszer.
Hazafelé Prágától kemény hóviharban utaztunk egy jó darabon. Volt szerencsénk másfél órát araszolni is a hóban (kb. 4 km-t), mivel egy vérprofi kamionsofőr elzárta a háromnegyed pályát.
Győrtől igazi tél fogadott, erős széllel, hófúvással. A Mersevát-Celldömölk szakasz már néhol fél méteres hótorlasszal. A Párduc vaddisznóként rontott a halmokra és így hazaértünk.
Hogy teljes legyen a téli élmény, a teherautókról érkező jégdarabok egyike megrepesztette a jobb oldalon a szélvédőt...
A meló rövid időre Berlinbe szólított.
Utoljára 30 éve jártam arra, akkor is vonattal.
A navi és a gugli egyértelműen a szlovák/cseh útvonalat javasolta. A topikban érdeklődtem a cartársaktól, hogy milyen az út. Sajna nem járt arra mostanában senki, mert érdemi infót nem kaptam. A bulgáriai út után már meglepetés nem érhet felkiáltással elindultunk.
Röviden a tapasztaltak:
- a két országra az autópálya matrica elég húzós. A négy napos szlovák 3.400 Ft, a cseh 4.420 Ft (a magyar egy hétre 2.975 Ft)
- A szlovák pálya nagyon jó, szinte hibamentes.
- A cseh már más tészta. A belső sávban haladva simán tempomattal utazható, a 130-at tartva nem is nagyon előznek meg. A lassabban haladók illő módon lehúzódnak. (Emlékeimben sokkal rosszabb élt.)
- Prága körgyűrű simán járható, talán 3 lámpa volt, abból egynél kellett megállni. Az út jó. A forgalom nagy (beleszaladtunk a délutáni csúcsba), de halad.
- Németek felé épül az autópálya, jó. Kb. 15 km-en nincs meg, ott széles országút van, kapaszkodó sávval. 70 feletti átlag itt is tartható.
- A volt keletnémet autópályák felújítva, hibátlan burkolattal. 200 közeli utazó tartható, ha a poroszkálók engedik. (Pár helyen van 120-130-as korlátozás, de ilyen mindenhol van a németeknél.)
- A pályát mindenhol intenzíven sózzák. Másfél töltésnyi mosófolyadék fogyott, mégis mindig fehér volt az ablak. Rendszeresen találkoztunk a sárga takarító autókkal.
- A berlini közlekedés jól megoldott, gyorsforgalmik szelik keresztül-kasul a várost.
A 870 km 8 óra és 40 perc alatt megjárható. Tankolással, matricavásárlással, felragasztással, kajálással, kávézással, berlini városi közlekedéssel együtt.
A nyáron a Párduc a garázs előtt aludt. A szomszéd fekete macskája rászokott a tetején alvásra. Ezzel még nem is lenne gond (bár a lábnyomai reggelente jól kivehetők voltak), de rászokott az antennára is. Először csak rágcsálta, majd elfogyasztotta a végét. Ma vettem egy újat, megint lehet rádiót hallgatni.
Másik örök dilemma az ablaktörlő lapát. Mivel lassan a jelenlegiek is elérik az egy éves kort ideje volt cseredarab után nézni. Eddig mindig a gyári bírta a legtovább, általában egy évig. Most is a második szettel túl vagyunk a 80 ezer km-en. A 156-nál felhagytam a kísérletezgetéssel. A csodalapátokat két-három hónap után ki kellett dobnom, sőt volt olyan, ami egy német utat sem bírt ki. (Mondjuk akkor 10 órát törölt folyamatosan.) Mindig a legrosszabbkor és minden előjel nélkül adták fel. A pálya melletti kutaknak elég komoly forgalmat csináltam lapátilag. Aztán a 156-nál visszatértem a gyárira és megszűnt minden gond. (Még az odafagyottat sem sikerült szétszabnom, míg a híres aftermarketesek közül jó párat, de akár a száraz ablakon véletlenül elindítottat is.)
Mivel volt éppen készleten megfelelő az Autó Forrásnál Veszprémben vettem egy gyári párat.
Meg egy piros Alfás sapit is a szatyorba tett a Jézuska, de erről még nem tudhatok :-)
Ma reggel elgurultunk Várpalotára Csörihez. Mire megvakargattuk "Pista" buksiját már a levegőben is volt a Párduc.
A csapágy könnyen lejött, de furcsa, hogy mennyire rozsdás volt. Az utolsó két képen egy nemrégiben kiszerelt 156 hátsó kerék csapágy van az enyém mellett. Jól látni az eltérő rozsdásodást.
Szintén meglepett, hogy maga a kerékagy alumínium.
Hazafelére helyreállt a CSEND. Újra hangtalanul suhant a Párduc.
km óra állás: 79.104 km
u.i.
Aki nem tudná, Pista a szerviz cicája. Képet a személyiségnek védelme miatt nem teszek fel róla. (Meg amúgy sincs.)
Megérkeztek az új téli cipelők. Conti TS830, DOT 3012, cseh gyártás.
Felkerültek.
Furcsa vele az autó, érezni a pár mm-el magasabb bordákat. Kicsit "maszatosabb" a kormányzás, és zajtalanabbul gurul.
Most már egyértelműen hallani a kerékcsapágyat.
km óra állás: 78.990 km
A leszedett gumik közül kettő a kopásjelzőn van, de kettőben még lett volna pár km.
Kicsit elgondolkodtam, hogy mi a biztosíték arra, hogy a jó áras használt gumik nem hasonló okok miatt lettek 5-6 mm-es bordával leszedve? Semmi. Aki meg felteszi nem tudhatja, hogy épp orosz rulettet játszik saját, szerettei és mások életével...
Ma egy ambuláns vizsgálat erejéig meglátogattuk Csörit. A kocsit felemelve és a kerekeket kézzel megforgatva egyértelmű volt, hogy a bal hátsó kerék furcsa hangokat ad. Beülve, meghallgatva még egyértelműbb lett. Hogy idézzem:
- tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak-tak
Köszönjük Bulgária!
(Mi lett volna, ha 18" vagy 19"-os kerékkel??)
Meglátogattam a gumisomat, hogy megszakértse a helyzetet. Jó és rossz hírek is vannak.
- A felniket nem érte kár. A gumis szerint nagyon jó anyagból lehetnek.
- A gumikon (mind a négyen) látni, ahol megütötte a perem a futófelületet. Ezen a ponton, kicsit "laposabb" a gumi. Nem vészes, de látni ahogy a kiegyensúlyozó gépen forgás közben változik a sugár.
- A legrosszabb, hogy elérték a téli kopásjelzőket. Kb. 32e km-t mentek. Jó csapaton ne változtass felkiáltással meg is rendeltem egy ugyanilyen garnitúrát. Csütörtökön itt van.