- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8
==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!
A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.
A jó időre való tekintettel összetereltem a csapatot pár fénykép kedvéért.
Összesen:
- 12 kerék
- 10 ajtó
- 12 férőhely
- 12 henger
- 470 LE
Két nap és 442 km város-országút (3-5 személlyel) után egy gyors összefoglaló az eddigi tapasztalatokról a 156-hoz képest (+ tetszik; - nem tetszik) :
+ Van pohártartó, egy fél literes flakon jól megáll benne.
- Kevesebb a pakolóhely, nagyon hiányzik a 156 váltó előtti lyuk, nincs hová tennem a brifkót.
- Nincs aprópénz tartó.
+ A telefon nagyon jól megáll a hamutartó helyén, nem kell tartó.
- A műszerfal teteje tükröződik a szélvédőn.
- Blue&Me csak gyújtással működik, ez azt jelenti, hogy ha kiveszem a kulcsot csak a rádiót lehet hallgatni, az USB-t nem.
+ USB lejátszás akár hangvezérléssel is működik.
- - - A gyári zenecucc hangja finoman szólva is kritikán aluli, azt még megértem, hogy mély nincs (mert nincs mélynyomó), de hogy magas sincs, azt nem.
- Be- és kiszálláskor a koszos küszöb összekoszolja a nadrág szárát.
+ Megfelelő beállítással indulás után az ajtók bezárnak.
++ Diszkréten, de jól működik a visszagurulás gátló.
++ A futómű nagyon jól szigeteli az úthibákat, stabil az autó.
+ Nagyon jó a tompított fény.
++ A ködlámpa nagyságrendekkel jobban világít, mint a 156-ban (ott semmi értelmét sem látom). Ma sikerült hatalmas ködöt elcsípnem Veszprémnél.
++ Csendes az utastér,
- emiatt nincs sebességérzet, nagyon kell figyelni az órát.
-- Nagyon lájtosan, bejáratósan hajtva 6,8 l/100km-es átlagfogyasztást mutat a fedélzeti, nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan mérték az 5,4-es átlagos katalógus adatot. Remélem ez még alakul.
+ Eddig háromszor kellett a gázra lépnem, mindhárom esetben "tanultak" a partnerek. Szóval megy a Párduc, ha kell...
-- Két csomagtérháló rögíző fül hiányzik a csomagtartóból. (holnap megreklamálom)
+ A pótkerék helye a teljes kerékre van méretezve, így egy hatalmas habszivaccsal van kitöltve a "felesleges" hely (szükségpótkerék van). Minden "tartozékot" el lehet majd ide rejteni.
- A belső tükör "éjszakai" állásában tükröződnek benne a belső világítás piros LED-jei.
- Az USB aljazat helye nem tetszik, a stick gyakorlatilag elfoglalja a kesztyűtartó ezen részét.
+ Nagyon jók az ülések, az ülésfűtés 1-es fokozata "testhőmérsékleten" tartja az ülést.
+ Hála a dönthető ülőlapnak eddig a legjobban beállítható ülés, amivel találkoztam.
+ Hidegen indulva pár km után már működik a fűtés.
+ A szellőztető rendszer zajtalanul működik.
- A csomagtartót csak a tetejénél fogva lehet lecsukni, két nap után tele van ujjlenyomatokkal.
...egyenlőre ennyi.
Némi kerülővel, 166 km megtétele után hazaérkeztünk.
Pár észrevétel:
- 6,8 l/100km átlagot ír a comp,
- a gyári HiFi rettenetes,
- a futómű hihetetlenül jó, szinte elnyeli az úthibákat
- az általános zajszint sokkal alacsonyabb, mint a 156-ban,
- bőrülés nagyon jó,
- 4-en nagyon jól elférünk, sokkal nagyobb a hely,
- ...
Más kategória, mint a 156...
15 óra körül érkezés a győri Riegler szalonba. Némi papírmunka és pénzügyi tranzakció után, találtam egy piros színű idegen testen a Mazda szalonban. Az OFF-os eladó bizonygatja, hogy egy Moszkvics van alatta, majd jön a kolléga és az megcsiribúcsiribázza...
Pillanatok múlve érkezik a "kolléga" - nevezzük nevén: Farkas Dániel - és lőn. Csiribú-csiribá!
A piros lepel alatt ott a Párduc.
Néhány apróság vár még a beltérben: sapka, 159 modell, KRESZ csomag ízléses táskában, grátisz felrakott téligumik...
Némi ismerkedés után a Párduc felmordul és 16:05:30-kor szép komótosan kioson az OFF kereskedés ajtaján.
Km-óra állás: 0
A márkakereskedés nem tudott téli gumit szerezni. (Állítólag nagy hiány van. ezt az itthoni gumis is megerősítette.)
Aztán ma végre sikerült - itt helyben - hozzájutnom 4 db Continental Wintercontact TS830P márkájú gumihoz, az idei ADAC teszt második helyezettjéhez. El is vittem Győrbe, hogy holnapig szereljék fel, így téli gummával tudom elhozni.
Vittem még egy nagyon fontos kelléket a kerékhez, 4 db Alfás szelepsapkát. Egy sima fekete műanyaggal mégse hozhatom haza a Párducot...
Ha már ott jártam megszemléltem újra. Még mindig koszos kissé, mert a mosás csak az átadás előtt lesz. A +12Voltot és az RCA-t hátra húzták. Sajnos, mint tájékoztattak a rádiónak NINCS vonal kimenete (ugyan úgy, mint a 156-nál) - buherálni kell rá majd.
Reggel hívtak a kereskedésből, hogy meghozták az autót. Felkerekedtünk, hogy megnézzük a leendő útitársunkat.
Látni rajta, hogy nem volt egyszerű útja a kereskedésig. Enyhén szólva piszkos lett. Imponáló látvány még így is.
Meglepően puha a bőr, amiből a belseje készült. Ehhez képest a Póké olyan, mint a páncél. Kellemes meglepetés.
Ma nevet kapott a Vas. Idézetek a 156 topikból:
"GTPeti _ _ 2010-11-18 19:15:34 // 113990
S ha már "háziállat" (Pók). Az 59 lehetne a Feketepárduc. ;)"
"Piritu _ _ 2010-11-18 19:46:12 // 113992
Ez jó:
Spider vs Black Panther
:-D"
A hosszú hetek óta különböző konstrukciókkal és felszereltségekkel zajló ajánlatkérés/-adás végére ma pontot tettünk.
Megrendeltem az autót.
Fekete színben, a 170 lovas 2.0 mjet motorral.
A Distinctive felszereltségen felül:
- fekete bőr belső
- ülésfűtés
- Blue&Me
- piros varrású kormány
Szállítási határidő 8-12 hét, tervezett átadás január.
Hogy ne menjünk haza üres kézzel, nem csak rendeltünk, hanem vettünk is egy 159-et, igaz egy kicsit kisebbet.