Mutasd

>> Tuning és extra2011-03-20

A múlt héten megjöttek a beépítő keretek a hangszórókhoz. Ma nagy levegőt vettem és nekiálltam az első ajtóknak.
A kínai cucctól megint elborzadtam, lesz, ami lesz meg kell szabadulni tőle.
A magas kiszerelése egyszerűbb, mint gondoltam. A hangváltó a hangszórón van egy elkó formájában. Az igazi gáz az, hogy nem sikerült megtalálnom, hogy hogy ágazik el a vezeték. Ha meglett volna, oda tettem volna a hangváltót. Újra kell kábelezni, amit ugye az ajtóátvezető nehezít meg. Üres csatlakozó van benne. Nincs mese profival kell bekábeleztetnem.
A fekete leves ekkor jött. A Focal - ami már a szívemhez nőtt és szeretném megtartani - nem fér be a helyére. A hangszóró mögötti vaslemeztől (8. kép) nem fér el a mágnese. Nem hiányzik sok, csak pár mm. Esetleg, ha az alsó rögzítő csavart egy kicsit megbuherálom és akkor a lemez hátrébb kerül...
Szóval visszaraktam mindent.

 
>> Esemény2011-03-19

Résztvevők:
- Halesz
- Bazsi
- G-Mann
- Tomek
- Tibooo
- Csöri
- Csöri édesapja (a sárga Spider tulajdonosa)
és én
Rövid időre Zsolti is megjelent, de vele nem tudtam beszélgetni.

 
>> Szerviz2011-03-16

A szervizlátogatás előtt felraktuk a gyárilag a kocsihoz adott (Michelin Primacy 225/50*17 98W) nyári tappancsokat.
km óra állás: 4.920
A mai 160 km után (napsütés és eső is volt) teljesen meg vagyok elégedve velük.

 
>> Szerviz2011-03-16

Elértük a bejáratás végét, így ma szervizlátogatás volt a menü. Végül is 4 dolog került terítékre:
- Olaj és szűrőcsere, továbbá számláló nullázása - terv szerint megvolt
- Nincs a hibáknál hangjelzés, azt hittem, hogy a biztonsági öv jelzésével az is ki lett véve. - Nos nem. A rádugott géppel tesztként megcsipogtatták a cuccot. Azóta minden működik, csipog rendesen. Természetesen az öv nem, de azt szigorúan csatolom, tehát semmi szükség rá.
- Szivargyújtó beszerelése a műszerfal alá a navinak - a lehetőségek megvitatása után a következő alkalommal kapok egy lengőaljzatot alulra (u.i. végül is elmaradt a projekt)
- Az olajcserekor pár csepp olajat vettünk észre a váltó alján. Mint kiderült nem a váltóból jön, hanem fentről a fojtószelep (vagy mi a szösz) házából. Minden valószínűség szerint egy O-gyűrű hagyta el magát. Mivel csak a hozzá tartozó csővel együtt volt az eperben, komplett lett rendelve, szintén gariban.
Km óra állás: 5.008
Szóval várom a hívásukat, hogy mikor mehetek megint.

 
>> Tuning és extra2011-03-01

No, ma ismét konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
CAN illesztő beszerzése folyamatban, csak a szállítójánál sincs éppen. Be kell hozni az országba. (Valószínűleg nem keresik minden nap.)
Rádió beépítőkerettel dettó ez a helyzet.
A hangszórókhoz való beépítő keret még nehezebb ügy, a beszerzési forrásai között nem talált, nem tartanak.
Nekiugrottam a guglinak és találtam. Meg is rendeltem itt
Holnap postázzák, holnapután itt van.

 
>> Tuning és extra2011-02-28

No, ma konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
A 156-ban is használt Blau illesztő használhatóságáról nem tudott infót szerezni. Nem talált senkit, aki érdemben értene hozzá (hát nem egy tömegcikk).
Jó hírrel is szolgált: Létezik 159 specifikus CAN-busz illesztő (kb 22 ropi), ami a kocsi CAN rendszeréről leszedi a szükséges infót és egy rádióspecifikus csatlakozón (kb 2e Ft) bármelyik rádióhoz illeszthető.
Szóval bármi beépíthető.
Blu&Me mehet a levesbe:-)
Egyenlőre a terv szerint megy be a régi Blau rádió. Ha később cserélem csak a 2e Ft-os csatit kell.
Ja és a 2DIN - 1DIN beépítő kerettel (megrendelve) lesz egy pakolóhelyem is a műszerfalon. Abból eléggé nagy a hiány.
Megpróbál szerezni hangszóró beépítő keretet is. Holnapután többet tudunk....

 
>> Egyéb2011-02-23

No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra.
Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat a csőben, tehát tele lett. Így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 16 liter volt még benne????
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, amikor kigyullad a lámpa.
Először 66,63 liter ment bele.
Nem értem...
159 tulajok! Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?

 
>> Egyéb2011-02-20

Ma nekiálltam, hogy kicseréljem a hátsó ajtókban a hangszórókat. Természetesen nem sikerült. Ért néhány meglepetés.
A "mély" eleve egybe van fröccsöntve egy kiemelő kerettel. Ilyet kell szerezni, hogy másikat lehessen betenni.
A made in china feliraton elborzadtam. Ide süllyedtünk???? :-OO

A gumi tömítés viszont pozitívan meglepett...
A magas cseréje szintén érdekes dolog lesz, spéci helye van, ahová bepattintható. Még csak elképzelni sem tudom még, hogy fog itt egy "normális" magas megmaradni.

 
>> Egyéb2011-02-20

1. Kilincs mögött fedél kipattintása után csavart kitekerni. (1. kép) Kilincs és a burkolat marad a helyén (!) ellentétben a 156-al, ahol ki kell pattintai a kis műanyag burkolatot.
2. Könyöklő alján lévő csavart kiteket, könyöklőt kivesz, kapcsolóról csatlakozót levesz.
3. Két rögzítőcsavart kiteker (4. kép)
4. Ajtó alján 3 db csavart kiteker (2. kép)
5. Az ablak hátsó sarkában lévő műanyag burkolatot kipattint. (3. kép) Felül lehet bátran feszíteni, az alsó vége kampószerűen csatlakozik a kárpithoz.
6. Patentokat kipattint. Az első és a hátsó oldalon vannak. (6. kép)
7. Burkolat alját kifelé feszítve a magas sugárzót helyéről kipattint.
8. Burkolatot felfelé emelni és az ablak alatti peremről leakasztani.
9. Kilincset tartó műanyagot belülről lepattintani. Kicsit hátrafelé kell húzni.
10. Kész. (5 kép)

 
>> Tuning és extra2011-02-13

Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...