- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
A múlt héten megjöttek a beépítő keretek a hangszórókhoz. Ma nagy levegőt vettem és nekiálltam az első ajtóknak.
A kínai cucctól megint elborzadtam, lesz, ami lesz meg kell szabadulni tőle.
A magas kiszerelése egyszerűbb, mint gondoltam. A hangváltó a hangszórón van egy elkó formájában. Az igazi gáz az, hogy nem sikerült megtalálnom, hogy hogy ágazik el a vezeték. Ha meglett volna, oda tettem volna a hangváltót. Újra kell kábelezni, amit ugye az ajtóátvezető nehezít meg. Üres csatlakozó van benne. Nincs mese profival kell bekábeleztetnem.
A fekete leves ekkor jött. A Focal - ami már a szívemhez nőtt és szeretném megtartani - nem fér be a helyére. A hangszóró mögötti vaslemeztől (8. kép) nem fér el a mágnese. Nem hiányzik sok, csak pár mm. Esetleg, ha az alsó rögzítő csavart egy kicsit megbuherálom és akkor a lemez hátrébb kerül...
Szóval visszaraktam mindent.
Résztvevők:
- Halesz
- Bazsi
- G-Mann
- Tomek
- Tibooo
- Csöri
- Csöri édesapja (a sárga Spider tulajdonosa)
és én
Rövid időre Zsolti is megjelent, de vele nem tudtam beszélgetni.
A szervizlátogatás előtt felraktuk a gyárilag a kocsihoz adott (Michelin Primacy 225/50*17 98W) nyári tappancsokat.
km óra állás: 4.920
A mai 160 km után (napsütés és eső is volt) teljesen meg vagyok elégedve velük.
Elértük a bejáratás végét, így ma szervizlátogatás volt a menü. Végül is 4 dolog került terítékre:
- Olaj és szűrőcsere, továbbá számláló nullázása - terv szerint megvolt
- Nincs a hibáknál hangjelzés, azt hittem, hogy a biztonsági öv jelzésével az is ki lett véve. - Nos nem. A rádugott géppel tesztként megcsipogtatták a cuccot. Azóta minden működik, csipog rendesen. Természetesen az öv nem, de azt szigorúan csatolom, tehát semmi szükség rá.
- Szivargyújtó beszerelése a műszerfal alá a navinak - a lehetőségek megvitatása után a következő alkalommal kapok egy lengőaljzatot alulra (u.i. végül is elmaradt a projekt)
- Az olajcserekor pár csepp olajat vettünk észre a váltó alján. Mint kiderült nem a váltóból jön, hanem fentről a fojtószelep (vagy mi a szösz) házából. Minden valószínűség szerint egy O-gyűrű hagyta el magát. Mivel csak a hozzá tartozó csővel együtt volt az eperben, komplett lett rendelve, szintén gariban.
Km óra állás: 5.008
Szóval várom a hívásukat, hogy mikor mehetek megint.
No, ma ismét konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
CAN illesztő beszerzése folyamatban, csak a szállítójánál sincs éppen. Be kell hozni az országba. (Valószínűleg nem keresik minden nap.)
Rádió beépítőkerettel dettó ez a helyzet.
A hangszórókhoz való beépítő keret még nehezebb ügy, a beszerzési forrásai között nem talált, nem tartanak.
Nekiugrottam a guglinak és találtam. Meg is rendeltem itt
Holnap postázzák, holnapután itt van.
No, ma konzultáltam kedvenc autó HiFi szakemberemmel.
A 156-ban is használt Blau illesztő használhatóságáról nem tudott infót szerezni. Nem talált senkit, aki érdemben értene hozzá (hát nem egy tömegcikk).
Jó hírrel is szolgált: Létezik 159 specifikus CAN-busz illesztő (kb 22 ropi), ami a kocsi CAN rendszeréről leszedi a szükséges infót és egy rádióspecifikus csatlakozón (kb 2e Ft) bármelyik rádióhoz illeszthető.
Szóval bármi beépíthető.
Blu&Me mehet a levesbe:-)
Egyenlőre a terv szerint megy be a régi Blau rádió. Ha később cserélem csak a 2e Ft-os csatit kell.
Ja és a 2DIN - 1DIN beépítő kerettel (megrendelve) lesz egy pakolóhelyem is a műszerfalon. Abból eléggé nagy a hiány.
Megpróbál szerezni hangszóró beépítő keretet is. Holnapután többet tudunk....
No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra.
Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat a csőben, tehát tele lett. Így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 16 liter volt még benne????
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, amikor kigyullad a lámpa.
Először 66,63 liter ment bele.
Nem értem...
159 tulajok! Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?
Ma nekiálltam, hogy kicseréljem a hátsó ajtókban a hangszórókat. Természetesen nem sikerült. Ért néhány meglepetés.
A "mély" eleve egybe van fröccsöntve egy kiemelő kerettel. Ilyet kell szerezni, hogy másikat lehessen betenni.
A made in china feliraton elborzadtam. Ide süllyedtünk???? :-OO
A gumi tömítés viszont pozitívan meglepett...
A magas cseréje szintén érdekes dolog lesz, spéci helye van, ahová bepattintható. Még csak elképzelni sem tudom még, hogy fog itt egy "normális" magas megmaradni.
1. Kilincs mögött fedél kipattintása után csavart kitekerni. (1. kép) Kilincs és a burkolat marad a helyén (!) ellentétben a 156-al, ahol ki kell pattintai a kis műanyag burkolatot.
2. Könyöklő alján lévő csavart kiteket, könyöklőt kivesz, kapcsolóról csatlakozót levesz.
3. Két rögzítőcsavart kiteker (4. kép)
4. Ajtó alján 3 db csavart kiteker (2. kép)
5. Az ablak hátsó sarkában lévő műanyag burkolatot kipattint. (3. kép) Felül lehet bátran feszíteni, az alsó vége kampószerűen csatlakozik a kárpithoz.
6. Patentokat kipattint. Az első és a hátsó oldalon vannak. (6. kép)
7. Burkolat alját kifelé feszítve a magas sugárzót helyéről kipattint.
8. Burkolatot felfelé emelni és az ablak alatti peremről leakasztani.
9. Kilincset tartó műanyagot belülről lepattintani. Kicsit hátrafelé kell húzni.
10. Kész. (5 kép)
Gáz van.
Ahogy mondták a szervizben, a rádión tényleg nincs vonal kimenet. Hangszóró jelet nem akarok az erősítőre vinni, így a lehetőségek után kutatva szétkaptam.
A rádión megcsapoltam a végfok előtt a jelet. A képen a négy vízszintesen álló kondi közül a felső kettő jobb oldalát. Közvetlenül a végfokra menő oldalt. (Mint kiderült a hátsó két csatorna jele ez)
Elsőre DC csatoltam, beiktatva egy 1k-s ellenállást sorban, hogy ne tudjak semmit se rövidre zárni. No, így halkan szólt és kis frekin gerjedt a rendszer.
Az ellenállást 330nF-ra cserélve a gerjedés megszűnt, de nagyon gyenge a jel. Most így két kondi van sorba kötve, a panelon lévő és az én 330nF-om.
A végfokot teljes érzékenységen se hajtja meg.
Gyakorlatilag a végfok nem szól hangosabban a rádiónál.
Lehet, hogy a rádión belül 100mV alatti jelek szaladgálnak?
Nem hinném, hogy a panelon lévő kondi bal oldalára átforrasztva a vezetéket jelentős szintnövekedést érnék el :-(
Lehet, hogy kell egy kis szintű erősítő?
u.i.
Megpróbáltam, átraktam a kondi másik oldalára. A helyzet változatlan. Halk...