- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Ma kánikulában elmentünk Budapestre, ami kb 220 km autópálya-országút-Bp város kombót jelentett. Végig kellemes hűvösben utaztunk, az automata klíma tette a dolgát.
Úti célunknál megálltunk vagy egy órára. Közben besötétedett. Tovább indulva csak nem akart hűvösebb lenni a kocsiban. Szégyen szemre lehúzott ablakkal kellett elmennünk a kb. 20 km-re lakó rokonokhoz. Így is izzadságban úszva érkeztünk meg, kint 31 fok felett volt. A klíma nem indult el, többször megálltam, leállítottam a motort hátha rendbe jön. Nos nem...
Mi lesz itt holnap és holnapután, ha kisüt a nap?
Nos, semmi. Másnap reggel minden úgy működött, mint eddig. Kellemes hűvösben mentünk a Mediterrán Party-ra. De az már egy másik blog...
Meló miatt elkocsikáztunk Pécsre, majd Villányban aludtunk. Talán a leghíresebb pincészetben, a Bock pincészetben szálltunk meg. Nem vagyok boros, de nagyon ízlett, amit ott találtam :-)
Ma napközben köddé vált a négy Alfás szelepsapim! Nagyobb baj, hogy a szelep gumiját fedő 4 króm kupak is eltűnt!
Hogy száradna le a keze az ilyennek!
Szóval visszakerült a négy gyári króm, holnap veszek újakat.
A kiolvasottak szerint mégis csak regenerálgatja a kocsi a DPF-et. Soha semmit sem vettem észre.
READ PARAMETERS:
Kilométer számláló: 13 431,7 km
Km-állás utolsó regen óta: 295,2 km
Részecskeszûrõ eldugult: 35,84 %
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 939 km
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 568 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 627,16 °C
Olaj elhasználódás foka: 75,99 %
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
Nem tudom, hogy a gyárban milyen módon mérik a fogyasztási adatokat, de feltűnően kicsik. Főleg az országúti, a maga 4,4 l/100 km adatával.
Ma kísérletet tettem a reprodukálásra.
Nem sikerült, pedig az út vagy 450(!!) métert lejtett lefelé. Gyakorlatilag motorfék végig.
Valaki már elárulhatná, hogy hogyan is lehet ezeket reprodukálni!
A sofőrülés egyre gyakrabban és egyre hangosabban nyekergett. A hangja erősen emlékeztetett a békebeli heverők epeda rugójának hangjára. Ma felkerestem a győri márkaszervizt némi garanciális beavatkozásért.
Már mindenre fel voltak készülve, a kárpitos már fente a szerszámait...
A helyzet némi szemrevételezés után hamar megoldódott. Giovanni elfelejtette megkenni az ülés csúsztató sínjét. Lehet, hogy karácsony előtt már kifogyott a szerszám és nem volt kedve után tölteni...
Szóval némi zsírozás után jött a próbakör és csodák-csodája elhallgatott.
A szerelők megtörölték a homlokukat, hogy mégsem kell szétszedni az ülést, mi pedig elindultunk haza.
Hazafelé újra élvezettel hallgattam a semmit. Újra csend honol a fedélzeten.
Már csak a cukorkás pléhdobozt kellene kidobni, mert zörögnek benne a cukrok. Ezt talán a Spideren szerzett szerelési tapasztalataimmal egyedül is meg tudom oldani :-)
Hetedszer is eljöttünk Esztergomba.
Mint mindig most is jó társaságban tölthettünk egy napot. Mint mindig, most is rövid volt az idő mindenkivel beszélgetni.
Esztergomból hazafelé, az utcánk végén elértük a 10.000 km-t. Mire meg tudtam állni egy fénykép kedvéért, már 10001 lett.
Ma újra útnak indult a szokásos konvoj, most Esztergomba mentünk.
Kép 1-2: Gyülekező Pápán
Kép 3: Megálló Zotyáéknál, a zászlóért be kellett ugrani
Kép 4: Győr, ahol még többen csatlakoztak
Kép 5: Vasúti átjárónál, az erőd mellett
Kép 6: Komárom egy kicsit szétzilálta a csapatot, a város szélén össze kellett állnia a konvojnak
Kép 7-8: A szokásos pihenő az immárom már bezárt benzinkúton.
A következő alkalomra valami megoldást kellene találni, mert Komárom gyakorlatilag átszelhetetlen már 5 autóval is. Szinte mindenhol lámpa van, a főútnak gyakorlatilag nincs elsőbbsége, folyamatosan meg kell állni. (A lámpa biztos olcsóbb megoldás, mint a szintbeli kereszteződések helyett felüljárókat építeni.)
Bekerült a 156-ban is remekül szolgáló Hifonics végfok az autóba. A kalaptartó aljára tettem négy csavarral, mint anno a 156 Sedanban. A tápkábel egyenesen a végfokra csatlakozik, a kondenzátornak még várnia kell a polcon. A négy csatornából egyenlőre kettő terheletlenül pihenőre van fogva. Az ajtókba később beköltöző Focal szett lesz rákötve. A másik két csatorna hídban megy a JBL ládára.
Ideiglenesen a síalagúton keresztül bekötöttem a végfokhoz tartozó vezetékes hangerő szabályozót is, hogy a sokféle műsorforráshoz be lehessen állítani a mélyek arányát.
A ládát jobb híján egy spaniferrel rögzítettem. Tervezem egy másik láda készítését, amiben előre, a ferde előlapon lesz a hangszóró, hogy a síalagútba szólhasson.