- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Megtörtént az első garanciális javítás és az első igazi Alfa élmény :-(
Szóval a fojtószelephez vezető cső lett cserélve, mert Giovanni amúgy olaszosan szerelte be az O-gyűrűt és becsípte azt. Innentől nem tömített és az olajpára itt távozva olajcseppeket idézett elő. Mellékesen kifújt a turbó is.
A tömítés cseréjéhez a csövet is cserélni kellett (37e Ft), mert külön tömítés NINCS. Még szerencse, hogy gariban volt.
Hazaérvén Győrből leparkoltam, majd amikor indítom a motort közli a Párduc, hogy alacsony az olajszint. Pálca ki, tele van. Indítás, újra közli. Lesz@rom, megyek tovább...
Megállás után megint közli, hogy ellenőrizzem és üreset mutat. Pálca ki, tele. Hazajöttem. Miután az akku és az elektronika ki lett véve csőcseréhez, átmozgattam a csatikat, hátha.
Innentől nem kérte az ellenőrzést, rendes szintet mutatott. remélem holnap is így lesz, mert ha nem Győrben maradok a szervizben.
Ma megjött a 2DIN-1DIN rádió beépítő keret, tehát beugrott a régi Blau rádió a kocsiba. A CAN busz illesztő remekül működik, a Blu&Me rácsatlakozásához kell még egy csati, hogy ne kelljen a gyárit szétszedni. Egyenlőre a "made in china" hangszórókkal működik együtt a rádió, de már így is sokkal szebben szól. Furcsa hogy újra van magas a zenében.
Pár percre bekötöttem a Hifonics-ot is a JBL-el. Az volt a pont az i-betűn. A héten tuti bekerül fixen.
A beépítő keret pár mm-el beljebb van, mint a műszerfal, de csak lesz erre is megoldás.
Az is tuti, ha másik rádió lesz, csak matt fekete jöhet szóba.
Ja, és a Focal szettnek is kell 2 mm-t találni még, hogy beférjen a helyére.
8.728 km
136,18 óra menetidő
64 km/ó átlagsebesség
661,13 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
6,81 liter / 100 km átlagfogyasztás
Németországban egyre több helyen korlátozzák a környezetszennyező autók behajtását. A nagyvárosok előtt tábla mutatja, hogy milyen jelzésű autóval lehet behajtani. ( klatty )
Ma meglátogattam Lahr-ban a TÜV telephelyét és beszereztem egyet.
Mindössze a forgalmit kell átadni, kikeresik az adott típust a rendszerben és 5 Euro befizetése után már meg is kapom. Öt perc sincs az egész, nincs semmi mérés, a gyári adat a mérvadó.
Most már mindenhová bemehetünk.
Első nagy túránk Párduccal a Fekete Erdőbe vezetett. Az idő szép, nyakunkba (pontosabban kerekeink alá) vettük a tájat és elindultunk megkeresni a Duna eredetét.
Már régebbről tudtam, hogy a helyzet nem annyira egyértelmű. de kezdjük az elején:
1. kép: A hivatalos Forrás egy kastély parkjában található. Kicsit más, mint a megszokott, a medencében tör fel a víz és a túlfolyón át távozik.
2-3. kép: Majd a kis tetős épületnél érkezik meg kb. 50 méteres útja után a Donaueschingen előtt találkozó a Brigach és Breg folyók vizébe. Innentől Duna a Duna.
4-5-6. kép: A két folyón visszafelé haladva egy gazdaság udvarán megtalálható a Brigach forrás. Ezt is Duna-forrásként tartják számon.
7-8-9-10. kép: Kicsit távolabb egy Kolmenhof nevű gazdaság udvarán megleltük a másik hivatalos forrást, a Breg forrását.
11.kép: Egyesek szerint a Duna a Brigach és Breg összefolyásától számít Donaueschingen előtt, tehát ott is van egy kezdet.
Egyenlőre ennyi, több forrásról a helybeliek sem tudnak....
Még egy fontos információ: Donaueschingenben készítik a Fürstenberg sört, aki teheti kóstolja meg, mert a Duna vizéből van.
Mint az előbb leírtam, a CAN adapter próbájához ideiglenesen beraktam a 156-ból maradt Blaupunkt rádiót. Bár ne tettem volna...
Elsőre nem is szólt, mert a végfok szoftveresen ki volt kapcsolva, de aztán rájöttem és megszólalt. Azóta is fülig ér a szám, ha visszagondolok...
Röviden, még ezzel az átlagos autórádióval, erősítő nélkül és az eredeti "made in china" feliratú hangszórókkal is más dimenziók nyíltak meg. Pl. megjöttek a magasak, amit eddig nagyon hiányoltam. Az egész hangzás sokkal könnyedebb lett.
Mi lesz itt, ha normális hangszóró/erősítő is lesz benne? Szép zenét lehet majd csinálni...
Hogy miért nem jött meg a keret? (Hétfőre ígérték.) Most a jövő heti úton még hallgatnom kell a gyári cuccot és minden hibája bosszantani fog.
Mert most már tudom, hogy milyen gagyi a gyári rádió. Nagyon. :-((
Megjött a CAN illesztő egység. Mivel a 2DIN-1DIN keret még nem jött meg, csak próbából dugtuk össze a csatlakozókat, remekül működik. Egyes funkciókhoz még kábelt kell készíteni (sebességfüggő hangerő, telefon, stb.), az alap kormánygombok prímán működnek. Még az is lehet, hogy a Blu&Me mégse megy a levesbe, mivel rádugható a rádióra kihangosítónak jó lesz.
Két darabból áll, az egyik a CATSAR002 illesztő, a másik egy egyszerű csatlakozó a Blau rádió felé. Rádió cserekor ez a kábel cserélendő.
A bekötési útmutató elég egyszerű. Érdekes, hogy a csomagban adott használati utasításban nem voltak megadva a színek jelentése, szerencsére itt megvan.
Némi kerülővel ma ismét az Üvegtigris felé vitt az utunk.
A büfé elé beállva kit látnak szemeim? Szarvas József (Cingár) és Reviczky Gábor (Gaben) társalog ott kedélyesen. Rögtön beugrottak a film érintett jelenetei.
Gyors üdvözlés és gratuláció után az elmaradhatatlan fénykép. Láthatóan már hozzá vannak szokva az Üvegtigris őrültekhez. Jó arcok, feldobták a napomat.
A magas sugárzó sűrű rácsát az első képen, a jobb oldali résszel kezdjük. Két pattintó van, könnyen kijön, ha csavarhúzóval finoman aláfeszítünk.
A "hátsó" fele egy kis kampóval van rögzítve, simán kiakasztható. Ezek után már csak a csatit kell kihúzni. Egy kis pöcköt kell benyomni, hogy kijöjjön.
1. A kilincs alatti kupakot pattintsuk ki. Az alatta lévő imbusz csavart tekerjük ki. A kilincs marad a helyén!! A műanyagot ne próbáljuk meg kivenni, mert nem lehet!
2. Könyöklőben a gumi betét alatt lévő csavart kiteker. Hátsó felét feszítve műanyag betétet kipattint. Kapcsolóról csatit lehúz.
3. Két imbuszt kiteker.
4. Ajtó alján 3 db csavart kitekerni.
5. Ajtóborítás alján lévő lámpát a hátsó felénél kezdve kipattint, csatit lehúz.
- Kép nélkül: tükörnél lévő háromszöget felülről feszítve kipattint. Az alsó része a kárpit mögé van beakasztva.
6. Alulról kezdve a kárpitot lefeszít. Elöl és hátul vannak a patentok. A törés ellen közvetlenül a patentnál a csavarhúzós feszítés segít.
- Kép nélkül: A kilincset belül kissé hátra felé húzva le lehet pattintani.